Gå til innhold

Revolusjon med en gang – gjerne i morgen


Anbefalte innlegg

Vi har i de siste ukene sett at en rekke politikere igjen tror de står ovenfor loven.

Det begynte med gutterommet til Ropstad, det fortsatte med gutterommet til Rotevatn. I ettertid har en rekke stortingspolitikere og regjeringsmedlemmer meldt seg på. Siste bidrag er en tidligere Stortingspresident:

/www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/09/23/195789531/stortingets-ekspresident-lot-voksen-sonn-bo-i-pendlerboligen-i-f

Stortingspresident Olemic Thommessen greier ikke å forstå at hans gratis leilighet ikke kunne benyttes av hans sønn mens han selv pendlet til og fra Lillehammer.

 

Staaaakars Olemic, Ropstad og Rotevatn som ikke forstår at folk flest har boutgifter, og at Stortingsboligene er til for at folk som egentlig har behov for en bolig i Oslo skal kunne gjøre sin gjerning som politiker.

Skal dette tilgis? Skal disse råtballene få tildekke det hele med at «vi visste ikke bedre» - «vi snakket med Stortingets administrasjon,» «jeg bare fulgte regelverket» for så å iverksette en hel serie med granskninger, utredninger og vurderinger.

BLA; BLA; BLA:

Satser de på at det skal koke ned i kålen og at vi skal glemme?

Er våre politikere komplette idioter – eller tror de at vi er idioter - foreløpig er det vi - folket - som fremstår som de rene er idioter?

For minst andre gang på et tiår er et avdekket at våre politikere har rigget det til for seg selv og der de unnskylder seg med at "Vi visste ikke bedre."

Men la meg avslutte med at det er de nøyaktig samme personene som vedtar de lovene vi alle andre er forpliktet til å følge, og der de gang på gang stiller spørsmålet: "Men den loven visste jeg ingenting om."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pliscin skrev (4 timer siden):

Han bruker abcnyheter som kilde. Det er ironisk.

Hehe. Jeg tenkte faktisk på det samme - før du kommenterte. 

TS, du kan jo melde deg inn i KSP. De ønsker seg revolusjon i følge noen plakater jeg så i en undergang på Hillevåg utenfor Stavanger. Ja, også en annen "organisasjon" ønsker revolusjon. Men da i helt motsatt retning.  

For å svare på innlegget. De folkevalgte er personer som deg og meg. Ikke alle har like høy moral. Jeg tenker at politikere er stort sett et tverrsnitt av befolkningen; der de aller fleste er samvittighetsfulle og lever med anstendig moral. Så har vi alltid noen som utnytter sin posisjon til egen vinning - dersom systemet ikke stopper dem. Dette er menneskelig. Personlig. Har absolutt ingenting med politisk styresett, politiske reformer eller politikk i det hele tatt å gjøre. Slike ting skjer i alle samfunnslag, i alle verv og posisjoner man har. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...