Gå til innhold

Test: Vi mister munn og mæle i førersetet på Mercedes-Benz EQS


Anbefalte innlegg

AL123 skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er jeg ikke overasket overasket over at Youtube er kunnskapsbanken din 🙄

Enten så er du ikke i stand til å være alvorlig... eller så sliter du med noe annet i tillegg.

Fortell meg kjære vene, HVORDAN jeg skal ha egen erfaring å ha overlevd alle de 100-vis eller 1000-vis av nestenkollisjonene du kan se på videoene jeg snakket om da? Mener du jeg skal ha personlig erfaring av å bli nesten rear-ended av en lastebil alle de gangene? Herre min Jesus ha nåde til til deg, altså.

Jeg har om du må vite - opplevd direkte nødbremsing 1 gang da jeg ble avskjært, fått akutt filskifte/nødbremsealarm av å bli stygt forbikjørt, samt opplevd en slags ABS-lignende varsel fra pedalen ved at en fotgjenger plutselig kom ut i veien (men ikke så akutt at nødbrems/nødmanøver ble utført).

Nå skal jeg ikke skryte på meg å være den beste sjåføren på 4 hjul, men TAKK OG LOV at jeg må faktisk henvise til andres ekte eksempler på YT av hvordan folks liv/kjøretøy blir spart av den ufattelig gode elektronikken/softwaren Tesla har laget, og ikke mine egne!

Bortsett fra den patetisk svake ad hominem som du ikke fikk til i det hele tatt, så antar jeg at snutten jeg snakket om den så du ikke. En av veldig mange som finnes der ute.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg elsker alt med denne bilen med unntak av at de har gått vekk fra en viktig bit av det som gjør S-klasse luksuriøst og unikt og erstattet det med en touchskjermflate fra dør til dør. Det gjorde at all lyst til en "last car treat" forduftet.

Skal jeg ha en flat kjip dør til dør touchskjerm kjøper jeg en billig asiater.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (13 minutter siden):

Kom igjen her, MCU1 var en tragedie i ytelse. Mye vits i en diger skjerm som er tregere enn en 486.

Ja/nei. Greit at det er tregt men man har a-å av underholdning pluss mildt sagt mer enn tetris. Så, på toppen av det - formfaktor og skjermstørrelse for underholdning.

Siden dette er premium sedan vi snakker... ta heller kommende TMS med egne spillskermer for kidsene bak (!!).

Lenke til kommentar
nessuno skrev (1 time siden):

Siden dette er premium sedan vi snakker... ta heller kommende TMS med egne spillskermer for kidsene bak (!!).

Premium. LOL.

I følge rapportene er den nye Model S å sammenligne med en blodtrimma olabil med interiør som løsner og flere som har opplevd at bilen bare døde rett etter at de fikk den. (En av dem eksploderte.) Og når de henvender seg til servicesenteret så vil det ta ukesvis å reparerere og ingen lånebil, men kuponger for Uber slik at man kan få den store premiumfølelsen av å bli ratta rundt av en 20-åring i en ti år gammal Prius. Ikke verst det etter å ha overført 1,3 millioner til Musks lommebok. Man skulle tro at de endelig hadde fått skikk på kvaliteten etter å ha produsert denne modellen i 10 år. Men Tesla er Tesla og læringskurven er flat. 

Å sammenligne EQS med en Trabant ville gitt omtrent like mye mening. 

Ellers er jeg enig i at det er altfor mye skjerm i denne Mercedesen.  De fleste andre har hoppet av vrangforestillingen om at alt skal være på skjerm og har fysiske kontroller for klima og andre viktige funksjoner.

Endret av uname -i
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (41 minutter siden):

Premium. LOL.

I følge rapportene er den nye Model S å sammenligne med en blodtrimma olabil med interiør som løsner og flere som har opplevd at bilen bare døde rett etter at de fikk den. (En av dem eksploderte.) Og når de henvender seg til servicesenteret så vil det ta ukesvis å reparerere og ingen lånebil, men kuponger for Uber slik at man kan få den store premiumfølelsen av å bli ratta rundt av en 20-åring i en ti år gammal Prius. Ikke verst det etter å ha overført 1,3 millioner til Musks lommebok. Man skulle tro at de endelig hadde fått skikk på kvaliteten etter å ha produsert denne modellen i 10 år. Men Tesla er Tesla og læringskurven er flat. 

Å sammenligne EQS med en Trabant ville gitt omtrent like mye mening. 

Ellers er jeg enig i at det er altfor mye skjerm i denne Mercedesen.  De fleste andre har hoppet av vrangforestillingen om at alt skal være på skjerm og har fysiske kontroller for klima og andre viktige funksjoner.

Hva, er Teslofobisk Misunnelsesforbund som snakker her? Denne svadaen er debunket for lengst som ekstrem overdrivelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (39 minutter siden):

Du glemte å nevne Tetris i dette innlegget....🙄

Rull øyne opp til din egen svada hvor jeg blir anklaget for å ikke ha personlig - gjentatte ganger - ha opplevd nær-døden uhell.

La oss heller komme tilbake til sakens kjerne: du spurte - jeg svarte: med Tesla får man den mest avanserte selvkjøringen og den mest årvåkne assisten ... noe jeg henviste til i snutten.

Hva er det man får i S'en der, iFührer med automatisk navigering til hver Bierstube i Bayern?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Trestein said:

Det første er vel mulig. 

Det andre er vel at om du må ha en plad for å smile eller få lykkefølelse ville jeg ikke ha byttet liv med deg. 

Nei det første er helt umulig. Mentale lidelser diskriminerer ingen, hverken klasse, inntekt, bakgrunn, religion eller opprinnelse. 

Det handler jo ikke om at folk velger Plaid fordi Plaid akselerasjon er det ENESTE i livet som bringer frem go'smilet og lykkefølelsen, det er jo bare ennå en ting i livet som gir ekstra glede. Det  er forskjell på å komme på jobben en mandags morgen, litt morragretten og bitter etter en pendletur i den ordinære bilen når du alternativt kunne kjørt en Plaid og fått frem smilet og en god start på uken bare på grunn av akselerasjonen. Det er jo som å ha sin egen fornøyelsespark, uten kø. 

Men om du heller foretrekker å rakke ned på Plaid fremfor å bli en av dem som får glede og ekstra lykkefølelse av å kjøre Plaid så er det helt fint, for det er ditt valg og du er fri til å velge det du liker. Foretrekker du noe annet, selv om den bilen er tregere så bør du velge det. Det fine med at vi har mange bilprodusenter er jo at folk velger det de ønsker seg mest. Jeg bryr meg ikke om hva naboen kjører og han gir sikkert bæng i hva jeg kjører, eller om jeg reiser til jobb på sykkel eller tar toget. Og du står også fritt til å velge åssen du foretrekker å forflytte deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

jeg synes bilen ødelegges av dør til dør skjermen.

Man må gi Mercedes kudos der da - tanken var bra! Altså inn en eller annen plass der kunne de ha presset inm 16:9 eller annet bildeforhold så man kunne sett f.eks. filmer der, på den bredeste plassen på skjermen i alle fall.

Eller... om guruene der gjorse sitt... kunne tatt og flyttet knapper/visere fra en ende til en annen. Altså så stor ikke-standard formfaktor skjerm, pluss god nok/fleksibel programvare bak den...

Og egentlig hadde det blitt noe veldig dyrt, gimmicky, men tøft uansett!

Bortsett fra at bilen for over en mill... har svær glass-dash som.skal bare tiltrekke smuss og fingeravtrykk, og EGENTLIG er der 3 skjermet der. Alle firkantet. 

La meg ta en wild guess her - de vil ha såpass farge/lysstyrkeforskjell at man kan se de er der og de er foeskjellige. Pittelitt light bleed og man skal kunne se de med det samme.

 

Og dette i en så dyr, så "luksuriøs" bil? Hallo.

Lenke til kommentar
9 hours ago, AL123 said:

Hvorfor er jeg ikke overasket overasket over at Youtube er kunnskapsbanken din 🙄

Skivebom. Det er jo ikke slik at dersom noe befinner seg på youtube så er det per definisjon feil. Kildekritikk er viktig, også på youtube men at du avfeier hele plattformen uten å faktisk se på videoen(e) det ble linket til det sier vel faktisk mer om deg enn om han? Eller det viser kanskje at du benytter uredelige metoder der du går for mannen heller enn ballen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (10 timer siden):

Skivebom. Det er jo ikke slik at dersom noe befinner seg på youtube så er det per definisjon feil. Kildekritikk er viktig, også på youtube men at du avfeier hele plattformen uten å faktisk se på videoen(e) det ble linket til det sier vel faktisk mer om deg enn om han? Eller det viser kanskje at du benytter uredelige metoder der du går for mannen heller enn ballen? 

Jeg så videoen, gjorde du? Kan du forklare hvordan den videoen illustrerer forskjellen på en Tesla og en Mecedes?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
44 minutes ago, KalleKanin said:

Ikke som vanlig stasjonsvogn, men det kommer kanskje en Maybach-vesrjon som er en slags crossover:

https://www.mercedes-benz.com/en/vehicles/passenger-cars/mercedes-maybach/premiere-of-the-concept-mercedes-maybach-eqs/

Ja la oss bare håpe de tar seg god tid slik at de får gjort designet helt ferdig før den evt. går i produksjon. Dette så bare trist ut. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...