Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW T5 varmetråder(?)


maxijoker

Anbefalte innlegg

Heisann til alle dere.

 

Noen som vet om varmetrådene i min Caravelle T5, bakruta er plassert noen mm inni glasset, eller er slike tråder i bakruten i min T5 fra 2013 plassert på overflaten av glassruten? Jeg har påført solfilm på ruten og vil trenge å skjære bort noe av dette på innsiden av ruten.

Noen som vett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg bekjent så pleier alltid varmetrådene på bakruta å være på overflaten til ruta. På innsiden. Dette kjenner man med fingeren eller en negl. Derfor kan varmetrådene repareres.

Varmetrådene bygger litt ut og det kan være vanskelig å få solfilmen pen p.g.a varmetråder og kurver. Man får luftbobler langs trådene.

Jeg har aldri sett noe problemer rundt bruk av varmetåder og solfilm. Som at filmen skal begynne å krølle seg og smelte p.g.a varmen. Varmetrådene er ganske lune. Det er ikke glødetråder for å si det sånn.

Å møysommelig fjerne filmen som ligger over varmetrådene med et barberblad e.l hadde jeg droppa. Det gjør bare vondt værre fordi man lager riper i ruta og fucker opp. Når du er ferdig med det prosjektet der så funker bare halvparten av varmetrådene og filmen er ødelagt.

Sånt sett har jeg sett folk lage solfilm "lisser" som de legger imellom trådene. Dette ser helt jævlig ut og faens OCD.

De problemene man ofte ser rundt solfilm er at det er en amatør som har gjort jobben.

Lenke til kommentar

Mekker'n, takker for din fyldige informasjon. 

Det ante meg det du opplyser om, at trådene ligger på overflaten av ruta, "innabords".

Det skal monteres 6X 14cm x3cm gult LED varslings lys i bakruta, hhv. 3 stk. på h. side, 3 stk. på v. side. Derav MÅ filmen bort, vha. barberblad/tapetkniv blad.  

 

Dette arbeidet blir nok ikke en grei skure, men det må gjøres, med forsiktighet :D 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...