Gå til innhold

Noen som har erfaring som byggdrifter/vaktmester?.


Anbefalte innlegg

Hei!.

Tenkte jeg skulle spørre rundt om dette. Går Vg1 Bygg- og anleggsteknikk, og tenker å gå ut som lære i byggdrifterfaget. Da jeg ønsker å jobbe med noe variert (litt maler, elektriker, tømrer, vedlikehold, litt av alt og diverse egentlig).

Så er det noen som jobber med dette faget og som har erfaring, og kan dele dette, så jeg vet hva jeg går inn i og forventninger? (f.eks hva innebærer det av daglige arbeidsoppgaver, ansvar, hva man lærer, lønn osv).

Hilsen 21år gammel mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette varierer veldig mykje alt etter kvar du jobber, kor stor bygningsmassen er, og korleis arbeidet er organisert.

På større arbeidsplassar som enten har veldig store bygg eller mange små bygg så er den generelle trenden at ein tilsetter ei heil avdeling med arbeidstakara som då har spesialiserte oppgåver og ansvarsområder, og som leiger inn andre fagpersonar der det er nødvendig.
Den typiske vaktmesteren som sitter i snekkerboda i kjelleren og som går rundt på bygget og gjer alt frå å male til å smøre dørlåser er nok litt historie utanom på forholdsvis små bygg. No er trenden meir at ein spesialiserer seg og at meir av arbeidstida går med på å dokumentere vedlikeholdsbehov i staden for å vedlikeholde.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...