Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Installere ringetrafo i sikringsskap


Anbefalte innlegg

Hei!

Bygger hus (entrepenør), originalt tiltenkt helt trådløs ringeklokke-opplegg. Jeg ønsker installere UniFi ringeklokke som krever 16-24V AC strøm. Jeg får elektriker til å legge kabel (to kedere?) til ringeklokkepunkt, men jeg må selv skaffe trafo. Er det noen her som har gjort dette?

Jeg tenkte på denne: https://www.elektroimportoren.no/ringetrafo-8-24v/1615672/Product.html

 

Jeg betaler gjerne mer om jeg får bedre kvalitet eller nye lure finesser. 
 

Hvordan kobles denne i skapet? Sikring foran?

 

Takk for svar! :)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny info:

Jeg sendte mail til elektrikeren "min" om linket trafo i førstetråd. Han ønsket ikke å montere denne da han har dårlig erfaring med den. Angivelig gir den spenning over angitte 8-24V (opp mot 30V) og en av kundene hans som også kjøpte Ubiquiti/UniFi Protect G4 Ringeklokke med denne trafoen fra elektroimportøren fikk ringeklokken ødelagt.. 

Har dere andre anbefalinger? Kjenner dere til spesifikk trafo til denne ringeklokken, eller i alle fall en mer påkostet / bedre / mer stabil ringeklokketrafo?

 

TILLEGG:

Jeg ser at Ring har en ringeklokke som fungerer over PoE. Er det en god (eller dårlig??) idé å legge tomt trekkrør (16 mm?) mellom sikringsskap og ringeklokken ute i tillegg til et tomt trekkrør (16mm?) fra et sted inni sikringsskapet til et rack-skap som står rett vedsiden av? På den måten kan jeg enten:

A) trekke strømkabler fra sikringsskap til ringeklokke om jeg finner riktig trafo og ringeklokke som krever AC lavspenning, eller
B) trekke TP ethernetkabel (PoE) fra switch i rack-skap, til sikringsskap, så til ringeklokken ute.

På den måten kan jeg i etterkant velge om jeg kjøper ethernet PoE ringeklokke med TP-kabel fra switch i rackskap til ringeklokken (via sikringsskap), eller trekker strømkabler mellom sikringsskap og ringeklokke og kjøper trafo...

Det er kanskje en dårlig idé å trekke ethernettkabel via sikringsskapet, men det var den måten jeg kom på nå som muliggjør begge alternativer… 

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Dette er en helt standard ringetrafo, er ikke så veldig mye man kan kjøpe "premium" av sånt noe, og ikke ser jeg noe poeng i at det skal være premium heller. Montert et par av disse og ikke hørt noe klage fra kunder i etterkant. I aller verste fall kan du reklamere til butikken om den skulle ryke eller ødelegge noe innen 5 år, men de dekker nok neppe den timen som elektriker faktuerer (da må du i så fall avtale det i forkant). Elektrikeren må også passe på at de kobler den riktig, men det tar jeg for gitt at de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...