Gå til innhold

FEATURE: Her er SSD-ane du kan bruke med PlayStation 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste blir vel å shoppe enten 500 GB eller 1 TB i starten. Uheldigvis kan en ikke oppgradere PC eller laptop siden SSD i disse ikke er PCIe 4.0, ellers hadde nok mange oppgradert der og satt den gamle i PS5. Nå blir det vel helst andre veien når en vil ha mer minne i PS5.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Blir å kjøpe en 500GB eller maks 1TB. spiller ikke så mange spill samtidig og sitter på 500/500 linje så det går kjapt å slette et spill for å ta det opp igjen senere. Gjør ofte det med MMORGP´s. Har ikke kjøpt et fysisk spill på 10 år, alt ligger i biblioteket. Men merker at standardlagringen på ps5 blir akkurat litt for lite om man har Call of duty installert og et par andre stortitler som tar mye plass. 

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (8 timer siden):

Lurer på hvor mye Sony og MS taper per salg av konsoll. 6 lapper for all den gode innmaten er jo et røverkjøp..

De tjener nok det inn ganske godt igjen med ps plus og digitale kjøp av spill. Nye digitale spill på ps store koster jo 100-200 kr mer enn disk.

Lenke til kommentar

@atleape og @xClaymanx

Takk for at dere forteller det åpenbare. Salg av spill/aboer er intekten mens de taper penge rpå salg av konsoller. Alt fra fysiske spill til digitale til PS+ og den nye religionen GP...

Men det jeg lurte på var hvor mye de to taper på salg av PS5/XsX med tanke på hvor sykt dyre duppedingser de har i seg. Dette må være en generasjon hvor de to taper mest ville jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
4 hours ago, leifeinar said:

spørsmålet er jo hvor store PS5 spill blir, ryktes at de blir mindre en PS4 spill. Me det gjennstår vel å se.  pr nå har jeg en bitteliten 512gb usb stick fra ebay til ps4 pill og det funker over all forventning.

Kravene Sony satte for PS4 USB-lagring i sin tid var relativt enkle. USB 3 og nok GB så var alt greit. Har bare koblet på en SATA SSD type halvbra (PNY) via USB 3 så det går litt kjappere enn intern HDD. Sony designet HDD på PS4 til å gå igjennom USB uansett p.g.a utility ARM-prosessoren så du får både begrensningen på SATA og USB samtidig via Intern SATA-kontakt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

@atleape og @xClaymanx

Takk for at dere forteller det åpenbare. Salg av spill/aboer er intekten mens de taper penge rpå salg av konsoller. Alt fra fysiske spill til digitale til PS+ og den nye religionen GP...

Men det jeg lurte på var hvor mye de to taper på salg av PS5/XsX med tanke på hvor sykt dyre duppedingser de har i seg. Dette må være en generasjon hvor de to taper mest ville jeg tenke meg.

PS5 har nådd break-even på 1100-utgaven. Før den tapte de penger pr. solgte konsoll.

Konsollene har såpass lang levetid at de ikke har annet valg enn å selge med tap i starten for å være med i gamet. MS har så stor pengesekk at om ikke Sony har gjort dette hadde de seilt akterut allerede før folk kunne kjøpt konsollen.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ilpostino said:

De taper nok penger i begynnelsen men tjener penger på tilbehør / ekstra håndkontrollere og tilsvarende, i tillegg til spill. 

Forretningmodellen er satt opp slik at en er avhengig av inntekter over tid for å dekke inn utviklingen og produksjon av de første konsollene. Det de taper pr. konsoll er sannsynligvis småplukk med tanke på utviklingstiden og prisen på den.

Spillsalget og ekstra kontrollere etc betyr alt over tid.

Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (På 21.9.2021 den 17.59):

 

Noen som kan anbefale en god ssd på 1 tb som ikke koster mer en 2500 kr ink kjøler? Hadde våre supert om noen hadde giddet å hjelpe meg. Er så redd for å kjøpe noe som ikke passer. Har lest kravene og slikt. Men når eg finner en som "funker" så er det noe med den som gjør at eg ikke kan bruke den allikevel. Ønsker en god ssd men trenger ikke være topp modeller. 

P.S Tror eg siterte en nå. Trykket siter i stede for svar.

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (1 time siden):

Noen som kan anbefale en god ssd på 1 tb som ikke koster mer en 2500 kr ink kjøler? Hadde våre supert om noen hadde giddet å hjelpe meg. Er så redd for å kjøpe noe som ikke passer. Har lest kravene og slikt. Men når eg finner en som "funker" så er det noe med den som gjør at eg ikke kan bruke den allikevel. Ønsker en god ssd men trenger ikke være topp modeller. 

P.S Tror eg siterte en nå. Trykket siter i stede for svar.

Jeg kjøpte WD SN850 fra komplett for 2000 ca, og satte på EKWB sin M.2 heatsink. Ser ut til å fungere bra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...