Gå til innhold

Fraktmåte ved retur av ødelagt vare til Kina


Alexander111

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å returnere en dead on arrival mobiltelefon fra Aliexpress og hoveddilemma er å ordne forsendelse tilbake til Kina. Er det noen som har vært i dette tidligere og kan anbefale en tjeneste som er med sporing hele veien (til mottakeren får ut pakken) og koster ikke alt for mye? Vurderer i utganspunktet pakke til utlandet fra Posten som koster 348kr https://www.posten.no/sende/sende-utland/sende-pakke-utland

Men det er usikkert om den vil være sporbar i Kina ut fra det som står på siden. Var også i kontakt med Posten angående dette og fikk følgende svar:

Sporingen skal oppdateres når den ankommer mottakerlandet. Av og til vil pakken få nytt sporingsnummer ved ankomst til mottakerlandet.

Skal prøve å undersøke dette nærmere ettersom ser ikke ut som det er noen andre gode alternativer. Ser ikke ut som Postnord, Helthjem sender til Kina, Dhl, Fedex er veldig dyre og posten har ingen andre tjenester bortsett fra Quickpack som er igjen alt for dyr. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Asia er det i min erfaring kun DHL som holder mål. Men som andre har sagt her, dette er dispute-materiale slik at selger dekker returfrakten (noe som mest sannsynlig leder til at du får ny vare eller pengene igjen UTEN å måtte sende varen tilbake).

Husk at du har beskyttelse både i Aliexpress, PayPal og i kortet (VISA / MasterCard). Bruk de for det de er verdt, for å dekke frakten tilbake selv vil mest sannsynlig være mer enn varen er verdt.

Lenke til kommentar

Fikk åpnet dispute så nå gjenstår det å se hva Aliexpress svarer. 

8 hours ago, afterall said:

Hva er egentlig fordelen med å kjøpe mobiltelefon fra Aliexpress når en da går glipp av 5 år med reklamasjonsrett i Norge? 

For meg er stort skjerm viktig (80mm+) og jeg får en mobiltelefon som tilfredsstiller mine krav for 1/3 av prisen i Norge. 

Lenke til kommentar
Alexander111 skrev (1 time siden):

Fikk åpnet dispute så nå gjenstår det å se hva Aliexpress svarer. 

For meg er stort skjerm viktig (80mm+) og jeg får en mobiltelefon som tilfredsstiller mine krav for 1/3 av prisen i Norge. 

Fair det. Hvilken telefon er dette? Er jo nysgjerrig hva du får til 1/3 av norsk pris, når en også tar med frakt og mva i regnestykket. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...