Gå til innhold

iPhone 13-tråden


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

 

Kuo: iPhone 13 Lineup to Start at 128GB of Storage, Pro Models Will Have  1TB Option - MacRumors

14. September viste Apple fram 4 nye modeller av iPhone :

  • iPhone 13
  • iPhone 13 Mini
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max

Lineup'en  er sådan  lik den for iPhone 12 og bærer og med seg over funksjoner som MagSafe og ellers like dimensjoner og design som 12ern. 

 

iPhone 13

iphone_13_lineup_screen__gben.jpg?imwidt

Spesifikasjoner :

 

  • Skjermstørrelse: 6,1" 
  • Skjerm: Oled (2532 x 1170 piksler) Super Retina XDR-skjerm²
  • Prosessor: A15 Bionic
  • Batteritid: Opptil 19 timer med videoavspilling

Pris:

  • 128 GB - 9.790 kroner
  • 256 GB - 11.090 kroner
  • 512 GB - 13.390 kroner

Nytt fra i år er at skjermhakket har blir 20% mindre, skjermen har og blitt mer lyssterk enn fra 12 med en lysstyrke opp til 800 nits. Den vanlige 13 har og fått på plass A15 Bionic systembrikken som alle de andre iPhone 13 modellene. Sist men ikke minst har 13 fått bedre hoved kamaera som skal slippe inn 47% mer lys enn tidligere, også ultrawide kameraet skal være betydelig forbedret fra 12. Alle 13 modellene får og større batteri

 

iPhone 13 Mini:

image.png.251d8a920d21c8825094d5531ee68643.png

 

  • Skjermstørrelse: 5,4".

Pris:

  • 128 GB - 8.490 kroner
  • 256 GB - 9.790 kroner
  • 512 GB - 12.090 kroner

Batteritid:

  • Videoavspilling: opptil 17 timer

iPhone 13 Pro 

iPhone 13 Pro

Nytt fra i år på Pro modellen er at skjermhakket har blir 20% mindre her og, skjermen har og blitt mer lyssterk enn fra 12 med en lysstyrke opp til 1000 nits og ikke minst ProMotion som gir skjermen en adaptiv oppdateringsfrekvens på opp til 120 hz til forskjell fra 12 Pro som kun hadde 60 hz. 13 Pro modellene har også fått på plass A15 Bionic systembrikken som alle de andre iPhone 13 modellene. Sist men ikke minst har 13 Pro fått et bedre kamera system med større sensorer, mer zoom og større blenderåpning,  f/1,5 på hovedkameraet og f/1,9 på ultravidvinkelen som vil være markedsledende i dagens mobilmarked, telekameraet vil få en blenderåpning på f/2,8. På toppen av det vil nå ultrawide kameraet få en makro funksjon med nærgrense helt ned til 2 cm. Alle modellene har og fått større batteri. 

Skjermstørrelse: 6,1"

  • 128 GB - 12.290 kroner
  • 256 GB - 13.590 kroner
  • 512 GB - 15.890 kroner
  • 1 TB      - 18.190 kroner

Batteritid:

  • Videoavspilling: opptil 22 timer
  • Video strømming : opptil 20 timer
  • Audio Spilling : opptil 75 timer

iPhone 13 Pro Max

image.png.d1e06a1827a497a123a5852684cabed5.png

Skjermstørrelse: 6,7"

  • 128 GB - 13.490 kroner
  • 256 GB - 14.790 kroner
  • 512 GB - 17.090 kroner
  • 1 TB      - 19.390 kroner

Batteritid:

  • Videoavspilling: opptil 28 timer
  • Video strømming : opptil 25 timer
  • Audio Spilling : opptil 95 timer
Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jakobk skrev (Akkurat nå):

Har telia svitsj. Har iPhone 12 pro. Skulle gjerne hatt bedre batteri og litt større skjerm.

Tenkte i utgangspuktet å ha den i et år til, selge den da, og så få meg en 14 pro Max. Smart å svitsje nå, eller vente til neste år?

Har svitsj jeg og, grunnen til at jeg gikk for svitsj å ikke vanlig rentefri nedbetaling eller direkte kjøp er jo for at jeg som oftest bytter mobil etter ett år, ellers er det ikke noe vits med de avtalene som da ender opp med å bli langt dyrere. Men det blir jo litt din vurdering, etter 2 år blir jo mobilen din til odel og eie og kan være en måte å komme seg ut av en svitsj avtale om du angrer deg :) 

Ellers er det jo ikke så fryktelig spennende denne genrasjonen, samme design, bedre skjerm, bedre kamera og ProRes på Pro modellene om det er noe som frister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (3 minutter siden):

Har telia svitsj. Har iPhone 12 pro. Skulle gjerne hatt bedre batteri og litt større skjerm.

Tenkte i utgangspuktet å ha den i et år til, selge den da, og så få meg en 14 pro Max. Smart å svitsje nå, eller vente til neste år?

Med swisjswosj og alt det greiene der er det vel bare tull å ha om en ikke skal bytte hvert år uten å måtte selge privat? Når det er sagt er det på iPhone bare en unødvendig kostnad. De som er 1år gamle selges lett på finn til mer enn hva man betaler for et år med swops.

Lenke til kommentar

Selv endte jeg opp med å gå for en Sierrablå Pro Max å går fra en Stillehavsblå 12 Pro. En del delte meninger om Sierrablå fargen, men syns den var ganske fet, ikke at det spiller noen stor rolle uansett siden telefonen går rett i et svart skinndeksel det sekundet den kommer ut av pakningen :p 

Så for en bare håpe på at Telia har fått inn nok telefoner slik en har mulighet å få den i slutten av september :)

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Selv endte jeg opp med å gå for en Sierrablå Pro Max å går fra en Stillehavsblå 12 Pro. En del delte meninger om Sierrablå fargen, men syns den var ganske fet, ikke at det spiller noen stor rolle uansett siden telefonen går rett i et svart skinndeksel det sekundet den kommer ut av pakningen :p 

Så for en bare håpe på at Telia har fått inn nok telefoner slik en har mulighet å få den i slutten av september :)

Har også blå 12 Pro og synes også den Sierra Blå ser lekker ut! 
 

endte opp nr 1300 i kø på nettsiden, så va det ikke oppdatert rette adressen min i handlekurven. Da måtte jeg kontakte Chatn i Telia og va på kø på nytt. Så ikke før 15:11 ble min odre slått igjenna. Satser å få iPhonen slutten av september :) 

Lenke til kommentar

Det blir  spennende å se mtp levering. Historisk har vel apple selv alltid vært tidlig ute med leveranse så jeg bestiller derfra om det ikke treffer med tilbud i fysisk butikk når jeg skal skifte. Nå fikk jeg forespeilet 1.oktober, men siden jeg bor litt uheldig til mtp dhl levering så bruker jeg bare å avtale med DHL at jeg henter den på lager hos dem litt i forkant. Er verdt en 20min kjøretur å hente den 😛 

Lenke til kommentar

Personlig er jeg bare gla at ryktene om at de skulle fjerne Lightning porten ikke stemte, hadde jo absolutt sett at de kjørte på med USB C først som sist, men bare der er en port er jeg egentlig fornøyd siden jeg fortsatt er en av de som bruker hodetelefoner/propper med ledning 😅.

Det jeg stusser litt på som virker litt rart er at de nå kjører på med ProRes med UHD 30 FPS støtte på Pro modellene, en time med filming der så vil fila ta oppmot 3-400GB, og med at de tviholde på lightning pluggen som har USB 2.0 hastighet kommer det til å ta timer å overføre det til en PC for å bearbeide filmen, er det annen raskere trådløs overføring de tenker her? Eller er det bare fryktelig lite gjennomtenkt? 

Lenke til kommentar
Spigent skrev (39 minutter siden):

Hadde virkelig ønska fingeravtrykkleser innebygget i skjermen, eller på strømknappen. Tenker at Apple sparer dette til neste år

Det er sjeldent at de nedgraderer noe igjen etter å ha funnet noe bedre. Har gått fra ihpone 12pro til S21u for et halvår siden og det er noe ordentlig herk med dette fingeravtrykk greiene. Mye bedre med faceid som virker hele tiden enn fingeravtrykk etter bingo prinsippet. 

Evil-Duck skrev (32 minutter siden):

Personlig er jeg bare gla at ryktene om at de skulle fjerne Lightning porten ikke stemte, hadde jo absolutt sett at de kjørte på med USB C først som sist, men bare der er en port er jeg egentlig fornøyd siden jeg fortsatt er en av de som bruker hodetelefoner/propper med ledning 😅.

Det jeg stusser litt på som virker litt rart er at de nå kjører på med ProRes med UHD 30 FPS støtte på Pro modellene, en time med filming der så vil fila ta oppmot 3-400GB, og med at de tviholde på lightning pluggen som har USB 2.0 hastighet kommer det til å ta timer å overføre det til en PC for å bearbeide filmen, er det annen raskere trådløs overføring de tenker her? Eller er det bare fryktelig lite gjennomtenkt? 

De burde laget en lightning port med USB-C spec. USB-C porten er mye dårligere enn dagens lightning port som ikke har noe svake punkt som stikker ut inne i porten. Jeg tror ikke jeg brukte kabel på 12proen min så det er ikke så viktig for min del. Jeg tipper de kanskje fjerner porten helt fremfor å skifte til USB-C. 

Man har vel wifi6 2x2mimo som er raskere, men man er jo fortsatt ikke i mer enn i at det vil ta 8-10minutt under ideelle forhold. Har aldri tenkt over at filene blir så digre, men ser at det blir seigt å vente på sånt ja. 

Lenke til kommentar
FiveInline skrev (6 minutter siden):

Fingeravtrykk er ikke noe man savner etter at man har brukt face id på iPhone.

Jeg har savnet det hver gang jeg har stått på kassa i Coopen med munnbind å skulle betale med coop pay å har måtte skrive kode :p. Men en får jo håpe at munnbindenes tid er over nå fremover. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@minim

Så du etterlyste erfaringer med 12 mini. Det har vært et helvete… :p vært vandt med å lade telefoner kun 1 gang om dagen, nå har det fort blitt 2-3 ganger. På 10 måneder har batteritilstanden gått ned til 89%. 
 

Takk gud for Svitsj, har lagt inn bestilling på 13 Pro.

Noen andre som syntes det brune skinndekselet var veldig lyst i år? Mener de har vært mye mørkere de tidligere årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (45 minutter siden):

@minim

Så du etterlyste erfaringer med 12 mini. Det har vært et helvete… :p vært vandt med å lade telefoner kun 1 gang om dagen, nå har det fort blitt 2-3 ganger. På 10 måneder har batteritilstanden gått ned til 89%. 
 

Takk gud for Svitsj, har lagt inn bestilling på 13 Pro.

Noen andre som syntes det brune skinndekselet var veldig lyst i år? Mener de har vært mye mørkere de tidligere årene.

Flaks at jeg  gikk rett på 13pro 😛 Jeg fryktet dette. Mini er nok fin for de med et litt annet bruksmønster enn noen som bruker den hele dagen.. 

Lenke til kommentar
  • Runar endret tittelen til iPhone 13-tråden
  • Evil-Duck klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...