Gå til innhold

Postnord levering


thakid

Anbefalte innlegg

Her er saken

Jeg bestillte en vare for 13.000kr fra komplett med levering av postnord

Fikk beskjed at denne var kommet til byen jeg bor i og at antatt levering ble samme dag.

Hører ingenting etter dette. Så sjekker jeg sporing dagen etter å ser at varen ble levert sent på kvelden. Går da ut døra og sjekker. Der er det selvfølgelig ingen pakke. Tar kontakt med komplett og forklarer saken, de skal ta det videre med postnord. Får så en mail fra komplett der de har hentet inn bilde fra postnord der pakken ligger utenfor min dør. Ringer så opp komplett igjen for å høre status. forklarer situasjonen igjen at jeg ikke har fått en bekreftelse på at varen ble levert. Han skulle sjekke saken ytterligere

Jeg bor i et område med veldig mye folk og pakken er godt synlig for alle andre når de går forbi. Antar at noen har knabbet denne med seg i de sene nattetimer. Hva har jeg krav på her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nå flere momenter.
Budet vet ikke hva verdi på pakken er, eller innholdet.
Opplæring og rutiner varierer mellom selskap og avdelinger.
Ikke alle som jobber i bransjen er oppegående, eller har blitt opplært skikkelig.

Per i dag forholder man seg til hva... DHL vs Bring vs Posten vs lokale utkjøringsfirma vs Helt Hjem vs PostNord vs andre nasjonale aktører i kontor og drift i Norge.

Lenke til kommentar

Fraktselskapene har tidligere fått smekk fra forbrukermyndighetene når de fraskriver seg alt ansvar etter å ha dumpet ting på trappa.

Så nå må(?) de ha godkjennelse fra mottaker for å bare legge ting på trappa. Det er derfor porterbuddy maser om dette konstant.

Så med mindre du har godkjent at fraktselskapene setter det igjen på trappa di (signaturløs levering eller lignende), så må komplett fikse ny vare. Og ikke klag til fraktselskapene, du har ikke en avtale med dem, bare med komplett.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (På 16.9.2021 den 17.20):

Kan budet virkelig levere en pakke uten å få kvittering fra mottaker?

De kan, men da tar de risikoen selv. 

Nylig så hang det pakker utenpå postkassene i nabolaget.
Godt synlig og noen kan lett bli fristet til å plukke de med seg.
Sansynligvis "HeltHjem" da Posten og PostNord leverer til butikk her.

Selv når det er gratis frakt til døren, så velger jeg utlevering i butikk.

Lenke til kommentar

At forbrukermyndighetene sier en ting i media betyr absolutt ingenting lenger. Se bare på flyselskapene (og andre passasjerbransjer) som åpenlyst bryter loven når de ikke gir folk pengene tilbake (og straffegebyrene de er pålagt) når flygninger er kansellert.

Hvis Komplett setter seg på bakbeina (selv hvis du huket av for at budet kan sette fra seg pakken utenfor uten signatur/kontakt) så har du forhåpentligvis beskyttelse i kortet du betalte med (evt. kan du klage inn fakturaen og fortelle evt. inkassoselskaper at saken er omtvistet).

Lenke til kommentar

Oppdatering. Etter 3 telefonsamtaler med 3 forskjellige kundebehandlere så løste det seg heldigvis. Komplett sendte meg nytt produkt, men må si at de to første jeg snakket med var helt ubrukelige. Mente at jeg måtte ta kontakt med postnord og slike ting. Noe jeg selvsagt nektet. Person nr 3 var helt fantastisk og veldig serviceinnstillt. 
 

Forøvrig hadde jeg ikke krysset av på levering uten kvittering. Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (På 17.9.2021 den 10.13):

Så nå må(?) de ha godkjennelse fra mottaker for å bare legge ting på trappa. Det er derfor porterbuddy maser om dette konstant.

Postnord satte nylig en pakke til ca 4k på trappa her helt uten noe form for godkjenning eller kommunikasjon, så antagelig ikke..
Eller, de er ikke så nøye i det minste.

Lenke til kommentar

Sånn går det når det blir konkurranse.
Var mye bedre når Posten hadde tilnærmet monopol.

Prisene vil stige framover, pågrunn av sjåførmangel.
Mange som ikke gidder være sjåfør med dagens lønninger, og stress.

Jeg kjører lastebil når det passer for meg.
Hadde aldri maktet å kjøre med kjøre- og hviletid press.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (59 minutter siden):

Det er flere slike nye fraktselskaper/budfirmaer som ikke har maktet å tjene penger og gått dukken. Frakt er for lavt priset i forhold til kostnader.

Lett å starte AS i Norge, så drive til det ikke går mer, slå seg konkurs, så starte på nytt igjen.
Bilene er eid av noen andre, så de blir bare leaset av firmaet, så de har de samme bilene i det neste firmaet.

Vet om flere, i andre bransjer, som har gjort dette.

Lenke til kommentar

Posten har vel forsikring på pakker inntil en viss sum. Det samme har også Postnord. 

1589807517_Skjermbilde2021-09-27kl_22_29_12.png.5957fd91b4950890bb6e3e99c5d6f381.png

https://www.postnord.no/tips-og-rad/savnede-skadede-eller-forsinkede-forsendelser

Altså du bør la avsenderen vite hva som er skjedd, og la dem kreve erstatning for ikke levert vare. Postnord bør i grunnen ha forsikring for tilfeller hvor noen andre har stjålet pakken. Hvis ikke noe av det fungerer, så må du vel belage deg på egen forsikring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...