Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bare selskapsyk mann? eller noe mer?


Gjest a21eb...d65

Anbefalte innlegg

Gjest a21eb...d65

Jeg jobber i et stort bygg der det er flere firmaer som er etablert. Vi har ikke noe kontakt gjennom arbeidet da det er forskjellige forretninger, men hilser høflig i forbifarten. Pga det arbeidet jeg har, tar jeg med noen pauser innimellom med støtte fra min leder og går ut i 10 minutter i frisk luft noen ganger om dagen.  Det kan være at jeg møter noen utenfor bygget da og vi pleier å slå av en prat hvis det passer seg. Nå etter ferien har det dukket opp en ny person, som ofte er ute på samme tid som meg. Jeg hilser høflig og går egentlig videre i "min egen verden" til et par plasser jeg kan sette meg ned. De siste gangene jeg har vært ute og han ser meg så driver han å stresser så mye med hvor jeg sitter og det ser ut som han tripper etter å gå bort til meg men jeg viser ingen "velkommen" mine. 

Nå har dette pågått i 2mnd og jeg tok en prat med denne fyren en dag, og han lyste opp og tenkte nå roer han seg, men nei da jeg kommer tilfeldigvis ut neste gang så kaster han seg over meg. Han var tidlig ute med å si han var gift og har barn, men likevel så lurer jeg på hensikten hans om han er ute etter å bare prate eller "noe" mer. Han er ikke så interessant som kompis at jeg ønsker så voldsom kontakt med han. Blir for slitsom. Så da blir det til at jeg unngår han igjen. 

Dere mannfolk, hva vil dere når dere oppfører dere slik?

Anonymous poster hash: a21eb...d65

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje han ikke har så lett for å prat med folk (sosialt tilbaketrukket) og endelig så var det noen som innledet en samtale med han og at han da fikk smaken på mer? 

På arbeidsplasser så er det ofte en salig blanding av forskjellige mennesker, morsomme, slitsomme, ekle, flørtende, folk som prater jobb i pausen osv osv.  Enten så må man velge å forholde seg til at folk vil prate med deg, eller så må man velge å trekke seg unna folk som ønsker å prate med deg. 

Dersom oppførselen er uanstendig, frekk eller ubehagelig så er det greit å si ifra om dette til vedkommende, eller sin leder. Dersom det bare er pjatt om ditt og datt så må du nesten tåle at dette kan skje på en arbeidsplass, (det hender man må prate noen minutter med folk man ikke syns er så innmari kule) 

Hva denne mannens intensjon er, eller hva "dere mannfolk" vil oppnå med dette er det ingen fasit på. 

Lenke til kommentar
Gjest b6b3a...0b1
Gjest a21eb...d65 skrev (22 timer siden):

Jeg jobber i et stort bygg der det er flere firmaer som er etablert. Vi har ikke noe kontakt gjennom arbeidet da det er forskjellige forretninger, men hilser høflig i forbifarten. Pga det arbeidet jeg har, tar jeg med noen pauser innimellom med støtte fra min leder og går ut i 10 minutter i frisk luft noen ganger om dagen.  Det kan være at jeg møter noen utenfor bygget da og vi pleier å slå av en prat hvis det passer seg. Nå etter ferien har det dukket opp en ny person, som ofte er ute på samme tid som meg. Jeg hilser høflig og går egentlig videre i "min egen verden" til et par plasser jeg kan sette meg ned. De siste gangene jeg har vært ute og han ser meg så driver han å stresser så mye med hvor jeg sitter og det ser ut som han tripper etter å gå bort til meg men jeg viser ingen "velkommen" mine. 

Nå har dette pågått i 2mnd og jeg tok en prat med denne fyren en dag, og han lyste opp og tenkte nå roer han seg, men nei da jeg kommer tilfeldigvis ut neste gang så kaster han seg over meg. Han var tidlig ute med å si han var gift og har barn, men likevel så lurer jeg på hensikten hans om han er ute etter å bare prate eller "noe" mer. Han er ikke så interessant som kompis at jeg ønsker så voldsom kontakt med han. Blir for slitsom. Så da blir det til at jeg unngår han igjen. 

Dere mannfolk, hva vil dere når dere oppfører dere slik?

Anonymous poster hash: a21eb...d65

Hva mener du med at vi mannfolk oppfører oss slik? Gjør alle det? Det er vel like mange selskapssyke kvinnfolk slik jeg kjenner det.

Ut fra beskrivelsen din så virker det som det var du som tok kontakt med han først ved å ta å prate med han. Og som Baranladion sier, så mulig en som syntes det var hyggelig å endelig få noen å prate med.

Så hva mener du med at han kaster seg over deg? Satt deg ned ved siden av deg når han så du var ute? Slik pleier alle å gjøre med "venner" når man treffer de ute.

Anonymous poster hash: b6b3a...0b1

Lenke til kommentar

Ut i fra hva du skriver så tenker jeg at det høres ut som en som er litt ensom, mulig ikke finner "sin plass" på sin egen arbeidsplass. 

Dessverre er det ekstremt mange menn som ikke helt vet hvordan de skal forholde seg eller utrykke seg når de opplever vanskelige ting som ensomhet, og når du begynte å snakke med han så "klorer" han seg fast. (neida not all menn and all that, jeg har bare opplevd dette oftere med menn en med kvinner) 

Om du vil så bruker jeg å finne en felles interesse/hobby eller noe å så bare snakke om det, som regel så koster deg deg 10 minutt med smalltalk ila en dag, å det kan virkelig gjøre en stor forskjell for andre mennesker. 

 

Dette er selvsagt med forbehold at han ikke vrir samtalen over på andre mer lugubne greier så klart. 

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si hva han egentlig ville med det der. For min egendel glir jeg inn i en rolle på jobb, og blir meg selv når jeg kommer hjem. Jeg blir nesten slik som karakterene Clark Kent og Superman. På jobb blir jeg den morsomme som er kjapp i replikken, og den aktive som jobber overalt. Jeg blir som en veps, som noen kan føle at jeg blir litt plagsom i lengden. Når jeg kommer hjem, er jeg en som liker helst å ta det helt med ro. Hvorfor det har blitt slik, det aner jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a21eb...d65

trådstarter.

Det var nok en som var ute etter å få kontroll på hvem jeg var. Jeg har vært høflig avvisende siden og han også, men skal vinne den leken, altså det er HAN som skal være avvisende først og alt det der. :sick:

Anonymous poster hash: a21eb...d65

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...