Gå til innhold

Eget internett i utleieleilighet?


nenya12

Anbefalte innlegg

Jeg leier en sokkelleilighet og internettet her er noe av det dårligste jeg har vært borti på en stund. Antar at det er dekningsproblemer og vi er to leiligheter i tillegg til utleier som deler på nettet. Det varierer veldig i hvert fall. Nå har utleier sagt at de har fått lagt inn fiber, men jeg lurer på om det da vil bli bedre eller om det da også vil bli dekningsproblemer?

Jeg har vurdert å spørre om jeg kan ha eget nett, men det er kun lagt inn uttak i veggen for tv som jeg kan se. Så da må de vel borre i veggen for å få lagt inn nett her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig spørsmålet? Du gir ikke nok informasjon til å kunne svare på noe spesifikt, 'fiber' kan fint strupes til en hastighet som fortsatt gir dårlig hastighet for alle involverte.

Mener du at et trådløst nett har dårlig dekning? Isåfall bør routeren flyttes på eller så bør det investeres i en  range extender.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Nei, men da spør du. Jeg har ikke så peiling på dette, men det jeg lurer på er om det trådløse nettet blir bedre ved innlegging av fiber eller vil det også bli påvirket av dekningsproblemer? Vet ikke om noen kan svare på dette, men tenkte at det var verdt et forsøk.

Om det ikke blir bedre så lurer jeg på om det er bedre å ha eget nett. Utleier påstod at det kommer til å bli bedre, men det spørs om det stemmer.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, nenya12 said:

Nei, men da spør du. Jeg har ikke så peiling på dette, men det jeg lurer på er om det trådløse nettet blir bedre ved innlegging av fiber eller vil det også bli påvirket av dekningsproblemer? Vet ikke om noen kan svare på dette, men tenkte at det var verdt et forsøk.

Om det ikke blir bedre så lurer jeg på om det er bedre å ha eget nett. Utleier påstod at det kommer til å bli bedre, men det spørs om det stemmer.

Har du spurt hvor raskt det er? Uansett, om det er så dårlig som du sier så er det nok trådløsbiten. Kan dere ikke få en kabel ned og bruke egen router?

Eventuelt kan de få et mesh-system. Umulig å gi gode råd når du gir nesten null info.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg ville foreslått forsterkere om det blir problemer med dekningen. Om fiberen blir levert av Altibox har de gode priser på Google Nest forsterke til kundene. 

Fiber trenger ikke være bedre, men vanligvis er det det. Plassering av hjemmesentral, størrelsen på bolig, antall brukere og lignende vil jo være avgjørende. 

 

 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, nenya12 said:

Nei, men da spør du. Jeg har ikke så peiling på dette, men det jeg lurer på er om det trådløse nettet blir bedre ved innlegging av fiber eller vil det også bli påvirket av dekningsproblemer? Vet ikke om noen kan svare på dette, men tenkte at det var verdt et forsøk.

Om det ikke blir bedre så lurer jeg på om det er bedre å ha eget nett. Utleier påstod at det kommer til å bli bedre, men det spørs om det stemmer.

Har du egen boks eller er du koblet på wifi fra naboen (over?) sin ruter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...