Gå til innhold

Vi oljearbeidere bør stemme MDG


Anbefalte innlegg

Egil Hjelmeland skrev (På 13.9.2021 den 15.53):

Bra at noen i bransjen forstår hvilken vei det vil gå, og at det er bedre å ligge i forkant av utviklingen.

Vi skal alle dø. Har du noen forslag til hvordan vi kan "ligge i forkant av utviklingen"? 😜

I forkant av utviklingen blir bare en meningsløs floskel. Som å gå ute i shorts og singlet i midten av februar for om ikke lenge så kommer jo våren må vite.

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
olemars skrev (På 13.9.2021 den 16.37):

Hvis du ser nederst i innlegget står det tidligere tidligere tidligere tidligere.
Mange skarpe hoder har allerede skiftet beite eller blitt skubbet ut i en av de mange rundene med ustabilitet de siste årene.

Aha, så de lyver og bedrar allerede i overskriften. De er ikke oljearbeidere, de er MDG politikere. Korrekt overskrift på artikkelen er altså "Vi MDG'ere bør stemme MDG". Jeg skjønner jo at det ikke slår an like godt. Da ble jeg plutselig usikker på om jeg kan stole på det som står i resten av artikkelen.

Også jeg som trodde de bare ventet på at et leteselskap skulle tilby dem jobb i avviklingsindustrien. For det skjønte jeg ihvertfall ikke noe av. @Inge Bakke du som ser ut til å forstå dette godt, kan ikke du forklare meg litt om hva som var klarsynt? Akkurat nå er det bare tjukk skodde for meg. Akkurat hva er denne avviklingsindustrien? Og akkurat når vil verden slutte å bruke olje, hva med gass?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man skal være usedvanlig naiv og kunnskapsløs om man tror at resten av verden reduserer sitt forbruk av olje og gass, om vi i vårt klimahysteriske land skulle velge å gjøre noe så hodeløst som å avvikle vår egen olje- og gassvirksomhet. Ikke et eneste fly blir stående på bakken, ikke et eneste skip blir liggende ved kai, ikke en eneste fossilbil blir stående i garasjen, og ikke en eneste petrokjemisk bedrift blir stengt ned om vi avvikler vår oljenæring. Det er absolutt umulig å forestille seg at olje og gass kan fases ut før fullgode alternativ er tilgjengelig, og det er veldig mange år til. Jeg tipper "det grønne skiftet" skjer den dagen det siste oljereservoar er tømt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...