Gå til innhold

Hva tenker dere om to Bachelor grad?


CasaDinMama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Gavekort said:

Historie og statsvitenskap er ikke komplementære studier, og de er heller ikke særlig matnyttige studier. Jeg tror det er en tvilsom beslutning som vil sette et mer negativt inntrykk på potensiell arbeidsgiver enn positivt.

Dropp en av dem og finn noe som kan gi deg en jobb.

Hva ville du tatt som 2 bachelor? Som passer bra med Historie

Lenke til kommentar
CasaDinMama skrev (1 minutt siden):

Hva ville du tatt som 2 bachelor? Som passer bra med Historie

Jeg vet ikke helt. Jeg ville begynt med en bachelorgrad i noe som du finner interessant og som kan sikre deg en jobb i fremtiden, og så sett om jeg klarte å tilfredsstille min interesse for historie på fritiden, valgt noen ekstrafag sammen med hovedfaget eller tatt en historie bachelor nr. 2 etter du har sikret fremtiden din.

Du kunne f.eks. tatt lærerutdanning og spesialisert deg mot historie.

Lenke til kommentar

Såfremt du ikke allerede har en bachelor og av en eller annen grunn ser for deg to, så vil sykepleie og bachelor innen ledelse føre til at jobber blir kastet etter deg. Slik det er på de fleste sykehus i dag så har ledere rekruttert fra sykepleie null utdannelse innen ledelse.

 

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
CasaDinMama skrev (19 minutter siden):

Hva ville du tatt som 2 bachelor? Som passer bra med Historie

Kanskje arkeologi eller bibliotekar? 

Andre alternativ er trygge utdanningar som gjer at du kan bruke kompetansen i andre jobbar, som f.eks lærar, økonomi, administrasjon/leiing, journalist, osv. 

Du vil ha langt fleire karrieremuligheter dersom du har historie i botn og deretter har utdanning slik at du kan bli leiar av eit museum, undervise i historie, eller jobbe med historie i media. 

Lenke til kommentar
CasaDinMama skrev (40 minutter siden):

Hva ville du tatt som 2 bachelor? Som passer bra med Historie

Hvis du vil bli for eksempel lærer så ville jeg tatt nordisk (årsstudium ikke bachelor). Deretter ville jeg tatt master i historie, også PPu. Med bachelor i historie og statsvitenskap kommer man ikke langt her i Norge, og Bachelor blir mer og mer verdiløst som utdanning. 

Lenke til kommentar
12 hours ago, The Avatar said:

Kanskje arkeologi eller bibliotekar? 

Andre alternativ er trygge utdanningar som gjer at du kan bruke kompetansen i andre jobbar, som f.eks lærar, økonomi, administrasjon/leiing, journalist, osv. 

Du vil ha langt fleire karrieremuligheter dersom du har historie i botn og deretter har utdanning slik at du kan bli leiar av eit museum, undervise i historie, eller jobbe med historie i media. 

Jeg tenkte også kanskje på Historie + Administrasjon og organisasjonvitenskap, men vet ikke om det hadde hjulpet cven noe særlig heller. 

Lenke til kommentar
CasaDinMama skrev (23 timer siden):

Historie + statsvitenskap, er det noe som hadde hjulpet CV-en eller er det bare waste of time? Master er forresten uaktuelt. 

Det store spørsmålet er hva er du ønsker å jobbe med? Jeg tenker det er hvertfall 3 ting som du kan tenke på for å finne ut av hva du skal bli.

1.Hva er du mest interessert i?

2.Hva er du best i?

3.Hva slags arbeidsoppgaver tror du vil trives best i?

 

Her kan det være lurt å finne noe som har en god balanse av disse 3 tingene.

Du kan lese jobbannonser for å prøve å se for deg hva du ønsker å jobbe med. https://arbeidsplassen.nav.no/

Du kan også sjekke ut https://utdanning.no/ som har en del nyttig informasjon om forskjellige stillinger og hva slags arbeidsoppgaver de har og hva som kompetanse man trenger.

 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Rawls said:

Det store spørsmålet er hva er du ønsker å jobbe med? Jeg tenker det er hvertfall 3 ting som du kan tenke på for å finne ut av hva du skal bli.

1.Hva er du mest interessert i?

2.Hva er du best i?

3.Hva slags arbeidsoppgaver tror du vil trives best i?

 

Her kan det være lurt å finne noe som har en god balanse av disse 3 tingene.

Du kan lese jobbannonser for å prøve å se for deg hva du ønsker å jobbe med. https://arbeidsplassen.nav.no/

Du kan også sjekke ut https://utdanning.no/ som har en del nyttig informasjon om forskjellige stillinger og hva slags arbeidsoppgaver de har og hva som kompetanse man trenger.

 

Noe innenfor konsulent, rådgivning, (leder stilling ?), organisasjon hjelper 

Lenke til kommentar
CasaDinMama skrev (1 time siden):

Noe innenfor konsulent, rådgivning, (leder stilling ?), organisasjon hjelper 

Da tror jeg det er lurt å se på stillingsannonser og se hvem er det du ønsker deg og se på hva slags krav de har til faglig og personlig kompetanse.

Hvis du ønsker deg organisatoriske stillinger så er det lurt å ta på deg verv, slik at du får organisasjonserfaring.

Endret av Rawls
skrivefeil
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...