Gå til innhold

Tips til oppgradering/erstatning av GTX 760 4gb. Brukt/nytt?


Vergan

Anbefalte innlegg

Mitt kjære Gigabyte Windforce 760 4gb røk nettopp, etter uendelige timer med folding. Det har blitt brukt til alt fra spilling til rendering/folding osv.

Hvilke kort er gode valg brukt om en tenker under 2000,-? Finnes det gode mediumalternativ nytt for en som ikke spiller så mye, men vil ha kraft til rendering og lignende.  

 

Øvrig setup:

- Asus P9X79

- Xeon 5 1680 v2 16 core

- 24 gb Kingston HyperX Predator DDR3 @ 2400MHz

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på denne tråden. Samboeren har et sliten GTX 760 som begynner å feile nå :( Hva er rimelig oppgradering, nå under skjermkort-krisen, til å spille feks Valheim og de nyere Resident Evil-spillene?

Med denne skjermkort-krisen så aner jeg ikke hva som er en OK pris lengre. Trenger ikke det beste, så lenge det klarer 1080p fint i nevnte spill og lignende.

Lenke til kommentar

Hvis det er implementert AMD sin FSR i spillet (som faktisk er gratis å bruke) så kan selv GTX 1050 Ti være et brukbart kort til oppskalert 1080p. Dette er bare et eksempel da teknologien kan brukes på mange måter.

Les gjerne kommentarene på denne. Kan testes ut i nedjustert modus gratis. 37 Kr for FSR-versjonen.

https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

Står også en del på Wccftech;

https://wccftech.com/heres-how-to-get-amd-fsr-running-in-any-game-using-lossless-scaling-tool/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får du 1070 til 2000 kr er du veldig heldig. Bruker selv et integrert i en bærbar og det er et helt greit kort. Bærbar-varianten er faktisk ikke gimpet sånn de pleide å gjøre for eldre varianter. De har også lagt til noen flere CUDA-kjerner for å kompensere.

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt sent og komme med anbefalinger kanskje, 

1070 er overpriset på finn, ligger imellom 2500-3500kr.

Da ville jeg heller kjøpt GTX 980ti som yter tilnærmet likt til i underkant av 2000kr.

GTX 980 får man for ca 1500kr.

Disse kortene er rimeligere enn andre ettersom de ikke kan brukes til mining.

1500-2000kr er ren svindel dersom man ser det opp mot alderen på kortene, men for en som ønsker å ha noe brukbart til å game med, så er dette rimeligste alternativ.

AMD har ingen alternativ i denne prisklassen på finn.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...