Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spoiler

Rant/Klagepost

Jeg kjøpte en Dualshock 4 (PS4-kontroller) hos Elkjøp og tenkte det kunne være kjekt å kjøpe med en trygghetsavtale. I alle fall var det slik selger solgte det inn. Han sa følgende: Vil du ha med trygghetsforsikring på kontrolleren? Den støtter alle typer skader. Uansett hva som skjer, så kommer du tilbake til butikken og du får en ny - NO QUESTIONS ASKED!

Så spoler vi litt fram i tid og kontrolleren ender faktisk opp med å bli ødelagt. Jeg tar den med til butikken jeg kjøpte den fra og får beskjed om at Elkjøp selv ikke tar hånd om disse sakene. Jeg må selv ta kontakt med et tredjeparts forsikringsselskap. Det var mye kø og jeg hadde lite tid den dagen, så jeg ender opp med å kjøre hjem og ringer opp forsikringsselskapet derfra - får svar etter rundt 10 minutter venting og kundebehandler stiller flere spørsmål. Hun sliter så med å finne varen jeg har kjøpt, selv om jeg har lest opp alle referanser på kvitteringen. Etter mye om og men får jeg til slutt en mail som beskriver følgende: På grunn av ulønnsom reparasjon har vi besluttet å erstatte deg med et nytt produkt eller eventuelt et gavekort. Elkjøps kundesenter, 21002121, vil kontakte deg med mer informasjon om dette.

Jeg drar så til butikken igjen, dagen etter, og leverer inn kontrolleren. Der stod jeg i ca 5 min mens ekpeditør skrev inn saken på pcen. Når han til slutt ble ferdig å skrive fikk jeg beskjed om at jeg vil få en SMS eller mail om når og hvor jeg kan eventuelt hente ut en ny vare. Behandlingstid på rundt 2 uker. Jeg må vente på at Elkjøps kundesenter selv har behandlet saken, selv om forsikringsselskapet har konkludert med at jeg skal få et nytt produkt eller gavekort. Det var ikke slik selger solgte det inn.

Jeg får altså mange spørsmål - i tillegg til at jeg, selv, som kunde må gjøre mesteparten av behandlingen av saken. Alt dette med en ventetid på 2 uker. Jeg er mildt sagt forbanna, og gir Elkjøp 0 stjerner for kundeservice.

Endret av Sisto
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (1 time siden):

Er jo salgstriks at elkjøp bruker forsikring for å ungå kostnader med reprasjon.

https://www.ebay.com/itm/373670010527?hash=item570077de9f:g:17gAAOSw6TVhCQHH

Nå trenger de ikke å koste mye for uorginale. Selv det gir lite support om det først oppstår problemer.

Sant. Men jeg trodde ikke det var så dårlig opplegg.

Holder meg langt unna uoriginale. Spiller på ganske høyt nivå, og har brukt DS4 i alle år. Har vurdert Scuf sine (dog veldig dyre), men lengre strekker jeg meg ikke. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er aldri en god ide å kjøpe trygghetsavtale eller annen forsikring hos Elkjøp, uansett produkt. Det er i de aller fleste tilfeller penger ut av vinduet - og inn i selgernes bonus/provisjons-avtale. Salg av forsikringer og andre slike tillegg er ren profitt for forhandleren, og forbruker har svært god dekning i den ordinære garanti- og reklamasjonsordningen. Klart, mister du tven din i gulvet er det greit å kunne få en ny. Men så har du mest sannsynlig også innboforsikring, og det du må bruke på egenandeler på slike sjeldne tilfeller er garantert lavere enn å betale for den såkalte tryggheten du får hos Elkjøp.

Hilsen tidligere Elkjøp-selger som har tjent mange bonuskroner fra salg av trygghetsavtaler gjennom flere år.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...