Gå til innhold

Elbil med plass til stor hund i bur


falz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en elbil (brukt eller ny). Kriteriene er som følger:

- helelektrisk

- plass til en stor hund i bur bakerst (vil ikke ha han i baksetet med sele) uten å ta ned baksetet. Om det skulle bety noe, er det en relativt stor Golden retriever på ca 40 kg.

- 2-300 km+ rekkevidde (helst)

- mulighet for å ha ryggekamera

For nye biler, er det et stort pluss å kunne velge ting som:

- cruise control

- glasstak

 

Edit: For nye biler vil jeg ut med maks 450-500000

Endret av falz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Hanhijnn said:

Jepp, sett de. Det som dessverre er dumt, er at bagasjerom til X antall liter er ikke en garanti for at hundebur får plass. Hundeburet jeg har sett på, er en 4pets pro, og de har en konfigurator som viser hvilke biler som har plass til hvilke. Det har jeg brukt for å sjekke de bilene jeg har sett på hittil, men man kan ikke få opp en liste av biler som har plass (bare om en gitt bil har plass til et). I tillegg er denne konfiguratoren ikke oppdatert og heller ikke har alle de nyeste modellene 😕

Av de som finnes idag, er nok Volkwagen ID4 den mest aktuelle, men den er ganske dyr med alt av utstyr som legges på. Derfor lurte jeg på om det finnes noen eldre elbiler som også kan passe eller folk har erfaring med.

Lenke til kommentar
falz skrev (11 minutter siden):

Av de som finnes idag, er nok Volkwagen ID4 den mest aktuelle, men den er ganske dyr med alt av utstyr som legges på. Derfor lurte jeg på om det finnes noen eldre elbiler som også kan passe eller folk har erfaring med.

Har du sett på Skoda Enyaq da? Mener den er enda et hakk bedre på bagasjeromskapasitet og funksjonell utforming for plass til hundebur.

Lenke til kommentar
falz skrev (36 minutter siden):

Jepp, sett de. Det som dessverre er dumt, er at bagasjerom til X antall liter er ikke en garanti for at hundebur får plass. Hundeburet jeg har sett på, er en 4pets pro, og de har en konfigurator som viser hvilke biler som har plass til hvilke. Det har jeg brukt for å sjekke de bilene jeg har sett på hittil, men man kan ikke få opp en liste av biler som har plass (bare om en gitt bil har plass til et). I tillegg er denne konfiguratoren ikke oppdatert og heller ikke har alle de nyeste modellene 😕
 

Bjørn Nyland har tester av bagasje plassen i de fleste bilene han bruker.  I stedet for liter som ikke sier så mye, så bruker han banan esker som gir en lettere forståelse av hva man faktisk får inn.

Gå inn på Bjørn Nyland sin youtube kanal og søk bananabox så kommer testene opp.

Han har også resultatet av dem liggende på google sheets: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=0

Noen av de er litt "juks" da han tar ut bunnplatene i bagasjerommet osv., noe vel de fleste ikke gjør i det daglige. De fleste utgjør ikke det store forskjellen, men i noen gjør det det.

 

Det ligger en del Nissan E-NV200 ute på finn. 40kW utgaven er ok bil, med ca. 18-22 mil kjørelengde på de varebilene vi har med masse utstyr baki. Har god plass til det meste, og er en ok men ikke avansert bil.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, AndersT2 said:

Bjørn Nyland har tester av bagasje plassen i de fleste bilene han bruker.  I stedet for liter som ikke sier så mye, så bruker han banan esker som gir en lettere forståelse av hva man faktisk får inn.

Gå inn på Bjørn Nyland sin youtube kanal og søk bananabox så kommer testene opp.

Han har også resultatet av dem liggende på google sheets: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=0

Noen av de er litt "juks" da han tar ut bunnplatene i bagasjerommet osv., noe vel de fleste ikke gjør i det daglige. De fleste utgjør ikke det store forskjellen, men i noen gjør det det.

 

Det ligger en del Nissan E-NV200 ute på finn. 40kW utgaven er ok bil, med ca. 18-22 mil kjørelengde på de varebilene vi har med masse utstyr baki. Har god plass til det meste, og er en ok men ikke avansert bil.

Godt tips det med bananeskene, jeg har sett noen av dem før :)

 

Nissan E-NV200 er jo en kassebil 😛  Jeg vil ha en ren personbil med plass til et hundebur. 

26 minutes ago, Hanhijnn said:

Har du sett på Skoda Enyaq da? Mener den er enda et hakk bedre på bagasjeromskapasitet og funksjonell utforming for plass til hundebur.

Jepp. Det er dessverre for dyrt nytt, og det samme gjelder i bruktmarkedet 😕 

Lenke til kommentar

Kasse bil med mulighet for 5 og 7 seter, blir personbil da :D

Ett alternativ kan være Maxus MPV, er personbil i mer mini-van som de ble kalt i gamle dager. Er ca. størrelse som ID4/Skoda sin, med litt lavere høyde til taket utvendig, ikke direkte SUV høyde.

Fin bil på mange måter, men skeptisk til å anbefale den da den vi har på jobben har vært litt mye på verksted for masse småting, spesielt på ladesiden. Ukjent om det er vår som er mandagsbil, eller ett generelt problem. Selger er uansett veldig behjelpelige og greie å ha med å gjøre, inkludert lånebil.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...