Gå til innhold

Nytt program for å starte opplæring av rasister på skolen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Dart skrev (1 time siden):

..enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse
basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav

Ja - la oss si det.
Hvis jeg velger en mørkhudet kone - så foretrekker jeg jo det framfor en hvit..... rasisme? Ja - etter definisjonen. Mange med mørk hud vil ha barn med en lysere partner fordi de vil ha lyshudede barn. De fleste som kjenner f eks thailandske kvinners preferanser vet at de syns lysere hud er penere.

Pakistanere i Oslo gifter seg fremdeles bare med pakistanere. Unntakene ligger i antall under en prosent.

Det verste jeg vet er når noen skal bestemme hvordan jeg skal oppleve og oppfatte det som skjer meg og rundt meg, hvordan jeg skal forstå det jeg leser og bestemme hvordan jeg skal vurdere fakta før jeg danner med en mening om noe.

Endret av Slettet+6132
mere klaging
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Snikpellik said:

Kan det være at trådstarter er Jon Helgheim? :p

Your powers of deduction are... terrible.. heh..

Ser på linken dere snakker om en politiker, og hvis trådstarteren hadde vært Jon Helgeheim så hadde han helt sikkert linket til artikkelen hvor Jon Helgeheim kommenterer, istedenfor VG-linken - og første innlegget hadde også hatt en hel avhandling, ikke bare ett ord.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter den nye definisjonen fra 2015 er det "rasisme" å anklage norsk-etniske for rasisme bare fordi de er norsk-etniske. De fleste som anklages for "rasisme" i Norge er uskyldige vanlige mennesker. F eks en mellomleder som ikke tør annet enn å ansette de som ledelsen bestemmer skal ansettes.

Men når fascistene kommer og skal bestemme hvordan vi skal tolke, oppfatte, oppleve og hvilke ord vi skal snakke, så blir det ikke slik. Det blir uforutsigbart, men det er også meningen. Vi skal passiviseres på den måten at vi aldri kan forutse noe, og at vi kun tør gjøre eller si noe etter at det er kommet klare regler om hva vi skal si eller gjøre fra høyeste hold. Vi ser det på at ingen i det offentlige tør uttale seg lenger. De vet ikke om de får beholde jobben etterpå. 

Lenke til kommentar
Dart skrev (18 minutter siden):

Ja - la oss si det. Hvis jeg velger en mørkhudet kone - så foretrekker jeg jo det framfor en hvit..... rasisme? Ja - etter definisjonen.
Mange med mørk hud vil ha barn med en lysere partner fordi de vil ha lyshudede barn. De fleste som kjenner f eks thailandske
kvinners preferanser vet at de syns lysere hud er penere.

Det verste jeg vet er når noen skal bestemme hvordan jeg skal oppleve og oppfatte det som skjer meg og rundt meg, hvordan jeg skal forstå det jeg leser og bestemme hvordan jeg skal vurdere fakta før jeg danner med en mening om noe.

Vil ikke automatisk bli kjempepopulær blant thai kvinner kun pga hudfarge, tru meg. Så ingen grunn til å selge falske forhåpninger for å si det sånn.

At mange spesielt før i tiden ønsket hvit hud var pga at dem anså de med hvit hud som rike og de med mørk fattige, dette pga at de med mørkere hud ofte drev med manuelt utendørs arbeid som ga lav lønn. Altså klassesamfunnet. Men dette er en trend som er så å si fullstendig fraværende nå, som en svart afroamerikaner så vil man mest sannsynlig være kjempe populær blant thai kvinner, mye mer enn hvite russiske menn.

Endret av bruker-540634
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (18 minutter siden):

Nok ein trolle tråd, der høgrebærmen leker "kven som kan være det største offeret", maskert som eit forsøk på å tøffe seg for vennegjengen.

Må jo le litt, men jeg tror ikke jeg gidder å la disse folkene der hone sine "argumenter" 😂 på meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Haiku skrev (24 minutter siden):

Utrolig fasinerende å oppleve den enorme kompetansen om thailandske kvinners tanker, meninger og preferanser akkurat her.

Fantastisk og ekstremt imponerende 👍

Spydigheter? Det trenger vi mere av - et annet sted.

Lenke til kommentar

 

Elefantmesteren skrev (16 minutter siden):

Hvilke rasistiske systemer er det i Norge?

Mange områder der etniske nordmenn blir diskriminert kontra en "flyktning", det gjelder alt ifra bolig, pensjonsordninger, hjelp til å komme inn i arbeidsmarkedet, ja til å med førerkort. De har også hevet inntektskravet for etniske nordmenn som ønsker å bosette seg med noen utenfra eøs området i Norge, mens "flyktninger" slipper dette kravet i en viss periode.

Det er også slik at det i realiteten så blir etniske nordmenn i mindretall, dette kommer sikkert mange venstreradikale her fornekte da 3 dje gen innvandrer ikke blir betraktet som en innvandrer i statistikken, men man blir ikke mer etnisk norsk av den grunn.

Endret av bruker-540634
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Elefantmesteren skrev (10 minutter siden):

Hvilke rasistiske systemer er det i Norge?

Er det noen? Jeg har vasset i ulike nasjonaliteter veldig lenge, og bodd i Norge lenge. Har ikke oppdaget noen systematiske tendenser i Norge enda, blant norsk etniske. Norges opprinnelige befolking er trolig det MINSTE problemet av den typen i verden. Det må vi få lov å skryte av.  Jeg forstår ikke hva disse antirasistiske kursene skal være godt for om det ikke er fascisme.

Lenke til kommentar
Dart skrev (4 minutter siden):

Spydigheter? Det trenger vi mere av - et annet sted.

Nå kommer jeg bare innom fordi du hilste på, men du har rett i at morsomheter er bortkastet i dårlig selskap. Jeg sitter og leser litt om dere nå og da. Klassiske historier. 1934-1945.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
bruker-540634 skrev (4 minutter siden):

snipp

OK. Så alle skal få jobb, bolig, bil, førerkort og alt de ønsker uten å gjøre annet enn å møte opp i Norge og melde seg? Det nærmer seg svensk ideologi arvet fra DDR. Se hvordan det gikk med dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Før vi går videre, så vil jeg minne om at ingen her vet hvilke etniske eller kosmetiske "attributter" jeg har. 
Hvis ingen forsto det - så kan jeg være en hva som helst, og blanding av hva som helst. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (23 timer siden):

Det finnes ikke menneskeraser.

Biologer gjør veldig mye rart. De klassifiserer ulike grupper av dyr som arter og underarter eller raser. Skillet kan gå på om dyrene er i stand til å få fruktbart avkom. Såvidt jeg forstår betyr det at (i følge noen definisjoner) så må tiger og løve være samme art, siden liger kan få barn med andre ligre.

https://www.smithsonianmag.com/science-nature/animal-hybrids-ligers-and-tigons-and-pizzly-bears-oh-my-31133439/

Man kan strengt tatt si at jordbær er en falsk frukt med nøtter utenpå. Det er et utslag av begreper biologene bruker, men gir vel egentlig ikke mye innsikt i temaet "jordbær"? På samme måte er "fiken-frukten" en omdannet blomst, og ikke frukt.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kategori_(biologi) 

 

Poenget mitt er at en diskusjon om det finnes menneskeraser synes fåfengt siden fundamentet "rase" er bygd på er en vilkårlig inndeling oppfunnet av biologer. Det finnes grupper av mennesker som har systematiske biologiske forskjeller. Disse forskjellene er stort sett oppsiktsvekkende små. Oppfør deg pent mot andre mennesker uavhengig av hva biologiene måtte si.

-k

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (19 timer siden):

 

Mange områder der etniske nordmenn blir diskriminert kontra en "flyktning", det gjelder alt ifra bolig, pensjonsordninger, hjelp til å komme inn i arbeidsmarkedet, ja til å med førerkort. De har også hevet inntektskravet for etniske nordmenn som ønsker å bosette seg med noen utenfra eøs området i Norge, mens "flyktninger" slipper dette kravet i en viss periode.

Det er også slik at det i realiteten så blir etniske nordmenn i mindretall, dette kommer sikkert mange venstreradikale her fornekte da 3 dje gen innvandrer ikke blir betraktet som en innvandrer i statistikken, men man blir ikke mer etnisk norsk av den grunn.

 

Ok, vi får gå gjennom listen da.

 

Bolig: Flyktninger kan få gratis bolig ja. Det samme kan du, om du er syk, ufør, eller rett og slett bare ikke gidder å jobbe. Om det skjer gjennom kommunale ordninger eller gjennom bostøtte fra NAV kan variere, men ingen med lovlig opphold må bo på gata i Norge. Det handler jo også om at når vi først tar i mot flyktninger så plikter vi å sørge for at disse faktisk har mat på bordet og tak over hodet.

 

Pensjon: Dette handler mye om det samme som bolig. Altså at når vi tar i mot flyktninger så kan vi ikke bare la dem sulte. Eldre flyktninger uten pensjonsoppsparing i Norge får rett til pensjon gjennom andre bestemmelser. Det skulle da egentlig bare mangle. 

 

Hjelp til å komme seg inn på arbeidsmarkedet: Dette får hvem som helst hjelp til. NAV har flust med muligheter til å hjelpe deg med dette om du ønsker. Og jo lengre du har vært uten arbeid, jo flere ressurser brukes på deg.

 

Førerkort: NAV kan gi hvem som helst støtte til førerkort. Stort sett må det dokumenteres at det kommer til å resultere i at du får jobb på grunn av det. Om du trenger det av helsemessige årsaker kan du også få dette dekket. Det er forøvrig ikke slik at alle flyktninger får førerkort. 

 

Inntektskravet: Dette handler jo om to helt forskjellige ting. Flyktninger er personer man tar i mot for å hjelpe dem bort fra krig, nød og sult. At det gjelder andre regler for folk som "bare" ønsker å bosette seg sammen med kjæresten sin er da ikke så rart. Så kan man selvsagt mene hva man vil om disse reglene, men det har da ikke noe med flyktninger eller rasisme mot nordmenn å gjøre.

 

Etniske nordmenn i mindretall: Dette med etnisitet er jo en helt egen diskusjon. Men først og fremst må det presiseres at det ikke finnes noen allment godkjent definisjon på hvor grensene for "etnisk nordmann" går. Det er ingen som kan sette fingeren på hvem som faller innenfor og utenfor dette begrepet. Fordi ingen er eninge om hva det egentlig betyr. Så kan man jo spørre seg om det egentlig betyr noe i det hele tatt? 

 

Man kan selvsagt også diskutere om man burde ha sterkere fokus på å skaffe brukte klær/møbler i stedet for nye og om det er rett å la flyktninger flytte inn i splitter nye og moderne hus. Praksisen rundt dette varierer veldig fra sted til sted, men de dårligste eksemplene her skaper gjerne vandrehistorier. Mitt inntrykk er at det ofte er disse tingene som skaper irritasjon, ikke det faktum at flyktninger faktisk får et sted å bo og klær å ha på seg. 

 

 

Endret av mickey1928
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Red Frostraven skrev (På 9.9.2021 den 10.42):

Det finnes ikke menneskeraser.

Så det er helt tilfeldig at en unge ikke blir svart eller ser ut som en kineser om to etniske nordmenn får barn sammen?

Det er altså ikke fysiske forskjeller mellom forskjellige etniske grupper? 

Det er helt tilfeldig at om en svart en og en hvit en får barn sammen, så blir ungen svart?

Det er altså ingen forskjeller i utseende mellom forskjellige grupper i Afrika og forskjellige grupper i Asia?

Lenke til kommentar
On 9/9/2021 at 3:56 PM, Dart said:

Så du mener at det thaidamer sier og mener uoppfordret - ikke er "gyldig"?  

Venstreekstreme er de største rasistene av alle. All retorikken deres ender opp med at mennesker fra Afrika og Asia ikke klarer å ha egne meninger og hvert fall ikke klarer seg i konkurranse mot den "hvite mannen"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...