Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Joe Rogan vurderer å saksøke CNN for å lyve om han


KongRudi

Anbefalte innlegg

...jeg forstår ikke hva det er med skuespillere og spesielt reality-show stjerner folk i disse dager blir så fascinert over at de tar i mot ungdomsskolepensum fra dem, når de ignorerte samme råd da det kom fra folk som faktisk hadde mer peiling, men ikke hadde brede kjever og skjønnhetskirurgi.

For all del, influencere gjør en jobb, jeg er bare ikke fan av at folk går til tvilsomme kilder med et svært løst forhold til fakta, som nettopp gir alle tenkelige mennesker et talerør, og dermed legitimerer dem.

...se på Nicki Minaj, og Rogan sin ivermectin-sak, og det faktum at reality-stjernen Trump ble president for eksempler på hvor galt ting kan gå.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Influenser? Han er en komiker, sportskommentator og podcaster. Han er mer nøytral enn alle i MSM. Han sitter ikke alene å ranter, han har gjester som prater om deres interesser og fagfelt. Joe Rogan bestemmer selv hvem som gjester hans podcast.

Det er noe galt med hele landet når slike som Trump og Biden blir valgt som president. Men det har ingenting med Joe Rogan å gjøre. Eller denne Nicki Minaj personen.

Hvilke tvilsomme kilder? Forskere og de med doktorgrad? De som jobber uavhengig av interesse organisasjoner, big pharma, big gov. Osv 

Ser deg på Libs of Tik-Tok 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (53 minutter siden):

...jeg forstår ikke hva det er med skuespillere og spesielt reality-show stjerner folk i disse dager blir så fascinert over at de tar i mot ungdomsskolepensum fra dem, når de ignorerte samme råd da det kom fra folk som faktisk hadde mer peiling, men ikke hadde brede kjever og skjønnhetskirurgi.

For all del, influencere gjør en jobb, jeg er bare ikke fan av at folk går til tvilsomme kilder med et svært løst forhold til fakta, som nettopp gir alle tenkelige mennesker et talerør, og dermed legitimerer dem.

...se på Nicki Minaj, og Rogan sin ivermectin-sak, og det faktum at reality-stjernen Trump ble president for eksempler på hvor galt ting kan gå.

 I dine øyne så skal jo kun woke venstre orienterte mennesker få uttale seg, skremmende verden vil nå jeg si.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NortonM skrev (16 minutter siden):

Hvilke tvilsomme kilder? Forskere og de med doktorgrad? De som jobber uavhengig av interesse organisasjoner, big pharma, big gov. Osv 

Burde det ikkje gå opp eit lys angåande Ivermectin, når Merck, "big pharma" som du ville kalt dei, advarer mot å bruke medisinen deiras i covid pandemien? Kordan passer det i konspiland?

https://www.merck.com/news/merck-statement-on-ivermectin-use-during-the-covid-19-pandemic/

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nicki Minaj gjorde kardinalfeilen å gå ut offentlig og si hun hadde hørt om diverse bivirkninger og at hun derfor skulle gjøre mer research før hun tok vaksinen. Det burde hun ikke gjort. Om man hinter frempå til andre at man bør gjøre mer research før man tar vaksinen, er sannsynligheten stor for at man vil komme over røverhistorier som fører til at flere blir skeptiske og ikke vil ta den.

image.png.8b22151e1d915ccfe5dc997058d4865f.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (38 minutter siden):

 I dine øyne så skal jo kun woke venstre orienterte fageksperter med et minimum av erfaring og politisk uavhengighet, med støtte fra konsensus i fagfeltet sitt, mennesker få uttale seg bli tatt seriøst uten grundig gransking av påstandene de kommer med, skremmende verden vil nå jeg si.

Jeg synes det motsatte er skremmende.

 

Folk som hører på Disney-stjerner fremfor fagfolk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (35 minutter siden):

Spot on. Eit idol for folk som liker å mauke om "Alfa menn" og "menn med stor M".

Haha.

Red Frostraven skrev (20 minutter siden):

Jeg synes det motsatte er skremmende.

 

Folk som hører på Disney-stjerner fremfor fagfolk.

Når ble Rogan en Disney stjerne ? Og fordi man liker høre på en podcast så er man enig i alt som blir sagt eller enig i hva de som driver podcasten sier ? Jeg er uenig i mye som Rogan står for og for min del virker det som han alltid har "kompensert " for noe med tanke på hvor "macho" han skal være, men det betyr da ikke at man må mislike alt annet som er positivt med karen.

Han er en alpha mann på samme måte som man kan si at Johnny Depp også er en alpha mann bare på et annet spekter.

Han har stabilt forhold med en kone, han tok ansvaret for et barn hun hadde fra et tidligere forhold, han tar vare på barna sine, viser sterk omsorg for venner rundt seg, bryr seg om politikk, trener, spiser sunt, jakter egen mat, suksess i nesten alt han gjør aka en alpha mann.

Men nå kan jeg tenke meg at Palle her og Raven er litt mer "outland" type menn så da er jo Rogan det motsatte så må man jo hate eller mislike det.

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (17 minutter siden):

Joe «alpha male» Rogan har en målgruppe å treffe, og det gjør han med slike utsagn fra tid til annen.

Virkelig oppheng folk her får i denne målgruppen ? Jeg begynte se podcasten når det ikke var en podcast og er det noe man kan si om Rogan så er det flytende ståsted, han sitter ikke fast i en ideologi i motsetning til mange andre.

Hva har det med at karen er en alpha male ? Hvis du mener han ikke er det så ta gjerne forklar ? 

Virker som mange her inne har null peil på de fleste gjester som har vært der, da de fleste har null med politikk å gjøre.

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (9 minutter siden):

Sånn som at skuespillere skal fortelle oss hva vi skal stemme?

Godt du er enig.

jallajall skrev (8 minutter siden):

Folk hører åpenbart på dem, så hvorfor ikke..?

Bedre å nå frem til folk enn å ikke nå frem i det hele tatt.

DaniNichi skrev (2 minutter siden):

Når ble Rogan en Disney stjerne ?

1994.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Burde det ikkje gå opp eit lys angåande Ivermectin, når Merck, "big pharma" som du ville kalt dei, advarer mot å bruke medisinen deiras i covid pandemien? Kordan passer det i konspiland?

https://www.merck.com/news/merck-statement-on-ivermectin-use-during-the-covid-19-pandemic/

Hvorfor skal du bry deg så mye om hva andre velger for seg og sin kropp ? Tar du skade av dette ?

 

Lenke til kommentar
NortonM skrev (1 minutt siden):

I mine øyne er ikke Joe Rogan noe alpha male, spesielt ikke når jeg leser definisjonen. En av grunnene dere er så opptatt av dette er sikkert pga deres "taint"  🤏🤣

 

Ble veldig mye fokus på et ord i denne tråden, traff i det minste flere tydeligvis når folk blir så opptatt av det nevnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I de siste 25 årene har FDA i USA gått fra å være 100% betalt av skattebetalerene, til at de (FDA) nå mottar mere enn 45% av intektene sine fra farmasøyt-industrien som de skal regulere.

I 2005 ble nye medisiner godkjent 38% av gangene på første forsøk i 2005, 61% av medisinene fikk godkjent på første forsøk i 2018. Så dette har lønnet seg.

21% av medisinene som er godkjent av FDA blir fjernet fra markedet, eller får nye 'sort boks' advarsler - en drastisk økning fra tidligere.

i.flg. Yale ledet studie, har 1/3 av alle medisiner FDA godkjenner, oppdages det nye sikkerhetsbrudd på helsen til pasientene som følge av disse medisinene.

Dr. Michael Carome sa at FDA ikke lenger var en regulator for farmasøytene, men er nå en partne, fordi det handler nå mere om å være vennlig mot industrien, ikke folke helsa.

Russel Brand summerer ganske bra opp disse bekymringene med kilder her - i tillegg til hvor mange av vitenskapsmenn o.l. som godkjenner medisiner o.l. senere blir ansatt av farmasøytene, som nye lobbyister..

Alt dette har skjedd på vår vakt, men dette er ikke noe venstre-siden (Red Frostraven, i det minste) mener vi trenger å bekymre oss over -  det vi må bekymre oss over er om evt. pasienter Joe Rogan og produktbetaling hvis han nevner hvilke medisiner han tar dersom han blir syk, ikke at FDA blir betalt enorme mengder penger av de de skal regulere. 😕

Vet vi egentlig om vi har lignende tilstander/problemer i det norske FHI?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...