Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Joe Rogan vurderer å saksøke CNN for å lyve om han


KongRudi

Anbefalte innlegg

Joe Rogan ble som kjent Covid-positiv - og tok medisiner, og fortalte om disse - og nå er han Covid negativ. 

I mellomtiden benyttet de aller fleste mainstream-media annledningen til å svartmale han, pga. av at han nævnte hvilke medisiner han tok..

Ett eksempel er CNN, som sa han tok medisin for husdyr, og fulgte opp med videoen, hvor han nevner Ivermectin.

https://edition.cnn.com/videos/media/2021/09/01/joe-rogan-podcast-positive-covid-ebof-sot-vpx.cnn/video/playlists/coronavirus/

 

Ivermectin er ingrediens, som kan brukes i medisin på både mennesker og dyr, hva synes dere om journalistikken her?

Joe Rogan hadde selvfølgelig ikke tatt dyremedisin. 😕

Er det bedre å skjule medisiner med å lage falske nyheter om folk - slik at folk skal tro at vaksinene er eneste mulighet?

Litt overrasket at CNN-aktivisten faktisk sa påstanden selv - vanligvis lar de ekspert-gjestene si de tingene som de vet er falske/løgn, mens de selv nikker.. Men hun var vel litt ivrig.

 

Edit: Her er forresten Joe Rogan som forteller om det.

Endret av KongRudi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe han tuller med på podcasten sin med Tom Segura. Amerikansk MSM suger. Men det værste er at norske "journalister" hopper på oppgulpet uten å undersøke noe selv. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/podkaststjerna-joe-rogan-har-fatt-covid-19/s/12-95-3424174552

https://www.nettavisen.no/nyheter/bruken-av-hestekuren-mot-korona-har-eksplodert-88-000-resepter-bare-den-siste-uken/s/12-95-3424175478

Kritikk av norsk media:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nar-latterliggjoring-av-en-podkastvert-er-viktigere-enn-sannheten/o/5-95-288050

 

Hva om Ivermectin fungerer? Kunne vi ha spart liv i Norge? Kunne de med long-covid fått tilbake livet sitt raskere? Hva ville skjedd om alle som fikk en positiv covid test fikk utlevert Ivermectin? Ville de ha blitt mindre syk? Redusert smitte? Redusert long-covid?

Ingen som vet 100% for ingen gidder å finansiere forsøk på medisiner som koster ingenting og ikke er under patent. Alle kan lage Ivermectin. Samme med vitmaniner, spesielt D-vitamin. Det er ikke penger i det. Kommer FHI eller Legemiddelverket ut å sier "Ta D-vitaminer" så vil helsekost industrien tjene på det. Alkle som har sett TV2 Hjelper Deg vet hvem Steinar Madsen i Legemiddelverket er, det er han bamsen som alltid sier at vitaminer et bortkastede penger og det er bedre å spise en skive med brunost og 5 om dagen så er du "good too go". 

https://www.youtube.com/results?search_query=ivermectin+kory

 

Jeg leste om denne 23 åringen i lokalavis da jeg hadde pluss abonnement, i den nevnte han at han hadde D-vitamin mangel. Og alle ser at gutten er feit. Men i VG står det ingenting om dette: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/weaVrL/trym-23-ble-coronasmittet-laa-syv-dager-paa-respirator

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utallige milliarder om ikke trilliarder tjene på at folk ikke har noe god helse og vaksiner er 100000x mer lukrativt en medisiner som ikke kan patenteres.

Så kan man selv tenke utifra det.

Jeg har fått så mye pepper her inne bare av å være pro d vitamin fra starten av alle de covid trådene, men heldigvis tror jeg de fleste er blitt omvendt av all forskning som har kommet ut det siste året..Men det sier litt når folk går rundt tror på alt Tjomlid skriver om kost / kosttilskudd og man ikke klarer se at karen er jo alt annet en symbolet på god helse🤡

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (På 8.9.2021 den 20.35):

Joe Rogan ble som kjent Covid-positiv - og tok medisiner, og fortalte om disse - og nå er han Covid negativ. 

I mellomtiden benyttet de aller fleste mainstream-media annledningen til å svartmale han, pga. av at han nævnte hvilke medisiner han tok..

Ett eksempel er CNN, som sa han tok medisin for husdyr, og fulgte opp med videoen, hvor han nevner Ivermectin.

Om noen nevner noe som ikke er sertifisert av de allvitende herrer i USA så skal de tas. At de ikke selv skjønner at de er en årsak til polariseringen de klager på er ironisk. Vel.. antakelig skjønner de det, men de har gravd seg så langt inn i sin egen boble at stoltheten står i veien for å se nyanser. Det er tragisk å bevitne. 

Ivermectin er fremdeles uvisst om har effekt mot Covid. Noen studier konkluderer med nei, andre med ja. Nå må de få ut fingen å finne noen medisiner. Ivermectin eller annet. Hvor vanskelig kan det være? Alle midler er satt inn i vaksinering, som har vist seg å ikke være så effektivt som man trodde og håpet likevel (som ikke betyr at det ikke har effekt). Det er lov å ha flere tanker og løsninger på det største problemet siden krigen i hodet og pipeline på en gang. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Ivermectin er fremdeles uvisst om har effekt mot Covid. Noen studier konkluderer med nei, andre med ja. Nå må de få ut fingen å finne noen medisiner. Ivermectin eller annet. Hvor vanskelig kan det være? Alle midler er satt inn i vaksinering, som har vist seg å ikke være så effektivt som man trodde og håpet likevel (som ikke betyr at det ikke har effekt). Det er lov å ha flere tanker og løsninger på det største problemet siden krigen i hodet og pipeline på en gang. 

Det er gjort ganske store fremskritt i medisinering av Covid-pasienter.

Du ser nesten ingen som foreslår hydrokloreksin i forhold til Remidsvir nå til dags - når viruset kom så viste ikke doktorene hva hjelpemidler de hadde som hva som virket best - og hvordan de burde bruke medisinene. - Men nå vet de mere om hvordan pasientene skal behandles, dette har de fått mye mere kunnskap om, selv om vaksinene tar mye ære for at flere overlever så vil jeg tro at vanlig kunskaps-økning blant legene om medisinene har like stor effekt om ikke mye mere effekt mot alvorlig utfall av sykdommen.

Det bare virker ikke som legene blir flinkere eller finner mere ut om medisinene, pga. vaksine-fokuset i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (50 minutter siden):

Det er gjort ganske store fremskritt i medisinering av Covid-pasienter.

Du ser nesten ingen som foreslår hydrokloreksin i forhold til Remidsvir nå til dags - når viruset kom så viste ikke doktorene hva hjelpemidler de hadde som hva som virket best - og hvordan de burde bruke medisinene. - Men nå vet de mere om hvordan pasientene skal behandles, dette har de fått mye mere kunnskap om, selv om vaksinene tar mye ære for at flere overlever så vil jeg tro at vanlig kunskaps-økning blant legene om medisinene har like stor effekt om ikke mye mere effekt mot alvorlig utfall av sykdommen.

Det bare virker ikke som legene blir flinkere eller finner mere ut om medisinene, pga. vaksine-fokuset i media.

Det var det inntrykket jeg også hadde, men jeg spurte en sykepleier på sykehuset her, og hun sa at de ikke hadde noen medisiner for Covid pasientene. Håper du har rett.

Lenke til kommentar
Gjest 59780...c44
On 9/12/2021 at 12:03 AM, NortonM said:

Hva om Ivermectin fungerer? Kunne vi ha spart liv i Norge? Kunne de med long-covid fått tilbake livet sitt raskere? Hva ville skjedd om alle som fikk en positiv covid test fikk utlevert Ivermectin? Ville de ha blitt mindre syk? Redusert smitte? Redusert long-covid?

Ingen som vet 100% for ingen gidder å finansiere forsøk på medisiner som koster ingenting og ikke er under patent.

Det har vært flere forsøk med Ivermectin mot Covid. Det aller meste av forskningen av god kvalitet viser liten eller ingen effekt. Det er den enkle grunnen til at det ikke anbefales, ikke på grunn av det konspirasjonsteoretikerene koker opp.

https://scholar.google.com/scholar?as_ylo=2020&q=ivermectin+covid&hl=no&as_sdt=0,5

Anonymous poster hash: 59780...c44

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 59780...c44 said:

Det har vært flere forsøk med Ivermectin mot Covid. Det aller meste av forskningen av god kvalitet viser liten eller ingen effekt. Det er den enkle grunnen til at det ikke anbefales, ikke på grunn av det konspirasjonsteoretikerene koker opp.

https://scholar.google.com/scholar?as_ylo=2020&q=ivermectin+covid&hl=no&as_sdt=0,5

Anonymous poster hash: 59780...c44

Jeg vet ikke hvor god kvaliteten har vært på forsøkene, men pasientene på Oxford-studien på Ivermectin hadde ganske strenge krav i begynnelse - i februar så var det disse kravene, for pasientene:

--- 8< --- klipp klipp --- 8< ---

Aged 65 and over
 

OR

Aged 18-64, and experiencing shortness of breath* as part of COVID-19 illness OR Aged 18-64 with any of the following underlying health conditions:
 
a) Known weakened immune system due to a serious illness or medication (e.g. chemotherapy);
b) Known heart disease and/or a diagnosis of high blood pressure
c) Known chronic lung disease (e.g. asthma)
d) Known diabetes
e) Known mild hepatic impairment;
f) Known stroke or neurological problem;
g) Self-report obesity or body mass index ≥35 kg/m2
 

*Shortness of breath can make it hard to breathe deeply and you may feel winded or as if you can’t get enough air into your lungs. Unlike many other conditions that can cause shortness of breath, this symptom can persist and quickly escalate in people with COVID-19."

--- 8< --- klipp klipp --- 8< ---

Så mange kritikere mente derfor at hele studien var satt opp til å feile, så selv om vi uansett ville fått god data for disse pasientene - så er det  liten tvil om at vi vil få vite om mye lavere effektivitet på medisinen når pasientene måtte ha de symptomene for å være potensiell kandidat i forsøket, i forhold til den øvrige befolkningen uten disse symptomene.

Er rimelig sikker på at det er forandret nå, da eneste kriterium jeg kan lese nå er at de må være over 18 år nå, med symptomer og positiv covid-test de siste 14 dagene. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NortonM skrev (På 12.9.2021 den 0.03):

[...]

Ingen som vet 100% for ingen gidder å finansiere forsøk på medisiner som koster ingenting og ikke er under patent. Alle kan lage Ivermectin. Samme med vitmaniner, spesielt D-vitamin. Det er ikke penger i det. Kommer FHI eller Legemiddelverket ut å sier "Ta D-vitaminer" så vil helsekost industrien tjene på det. Alkle som har sett TV2 Hjelper Deg vet hvem Steinar Madsen i Legemiddelverket er, det er han bamsen som alltid sier at vitaminer et bortkastede penger og det er bedre å spise en skive med brunost og 5 om dagen så er du "good too go". 

https://www.youtube.com/results?search_query=ivermectin+kory

 

Jeg leste om denne 23 åringen i lokalavis da jeg hadde pluss abonnement, i den nevnte han at han hadde D-vitamin mangel. Og alle ser at gutten er feit. Men i VG står det ingenting om dette: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/weaVrL/trym-23-ble-coronasmittet-laa-syv-dager-paa-respirator

 

 

 

 

Et kjapt Google-søk avslører at det er gjort flere studier på effekten av kosttilskudd og spesielt D-vitaminer. Både i Norge og utlandet. NHS i England har til og med gitt folk som har serdeles stor risiko for alvorlig sykdom gratis D-vitaminer på et tidspunkt.

Så vidt jeg har forstått er dog effekten av D-vitaminer på Covid-19 avhengig av at du jevnlig tar D-vitaminer. Det er liksom for seint å begynne med det etter du har blitt syk.

Når det gjelder Ivermectin så er det mangler i flere studier som forhindrer bruk. Og de studiene som ikke har mangler gir ikke noe veldig åpenbart grunnlag for å gjøre det til en standard behandling. Slik jeg ser det, står saken omtrent der saken med Hydroxychloroquine og Remdesivir sto for litt i overkant av et år siden. Det var ingen klare holdepunkter for at det faktisk hjelper. Siden har studier vist Hydroxychloroquine ikke egentlig hjelper og Remdesivir har hatt marginal effekt dersom det gis på riktig tidspunkt (før pasienten er alvorlig syk). Det vanskeliggjør effektiv bruk siden det ikke er så enkelt å plukke ut de som kommer til å bli alvorlig syke før de har blitt alvorlig syk.

Det vil komme flere fagfellevurderte studier på Ivermectin. Men det er ikke gitt at de lander på samme konklusjon som de første studiene. Det finnes forøvrig flere artikler som redegjør for hva som kommer fram i de forskjellige studiene.  

Lenke til kommentar

Heldigvis har vi ikke særlig behov for slike medisiner. Nå har man jo fått utviklet vaksiner som er bevist å være trygge og effektive. Da er det ikke mye poeng med en medisin som ivermectin som kan muligens ha noe effekt mot Covid-19.

Men så klart, man bør fortsette å forske på ivermectin og andre medisiner, slik at man kan ha alternativer for de som blir syke til tross for vaksinene, og for å ha alternativer for de som f.eks ikke kan ta vaksinene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 59780...c44
9 hours ago, KongRudi said:

Så mange kritikere mente derfor at hele studien var satt opp til å feile, så selv om vi uansett ville fått god data for disse pasientene - så er det  liten tvil om at vi vil få vite om mye lavere effektivitet på medisinen når pasientene måtte ha de symptomene for å være potensiell kandidat i forsøket, i forhold til den øvrige befolkningen uten disse symptomene.

Ingen grunn til å ta dem som mener det seriøst. Det eneste det beviser er at EN av undersøkelsene har fokusert på dem som burde hatt størst nytte av det siden de tilhører risikogrupper.

Anonymous poster hash: 59780...c44

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 59780...c44 said:

Ingen grunn til å ta dem som mener det seriøst. Det eneste det beviser er at EN av undersøkelsene har fokusert på dem som burde hatt størst nytte av det siden de tilhører risikogrupper.

Anonymous poster hash: 59780...c44

For meg virker kritikken av den studien fornuftig, basert på pasient-kriteriene - jeg er f.eks. rimelig sikker på at jeg kunne lagd ett veldig lovende testosterontilskudd hvis jeg kunne bare få det testet eksklusivt på friske unge menn i alderen 13-20 år, selv om jeg aldri har lagd noe testosterontilskudd før. 😕

Men jeg tror ikke vi ville få i nærheten samme reultat når det blir tilgjengelig for alle, og f.eks en mann i 40-årene prøver å ta dette tilskuddet jeg har lagd.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Morromann said:

😵

Skuespeillere?

Ikke det at jeg ikke tror deg; ingenting overrasker meg over den søppelkanalen, men hvilke konkrete eksempler sikter du til?

Husker ikke nå. Det har foregått ved flere anledninger.
Det er bare å søke på nettet så finner du nok av eksempler.

Åh ja! En av de tidligeste tilfelle var når de "rapporterte fra Kuwait" i 1991 og det hele var i et studio i Atlanta der han fyren sto med gassmaske og crap på for "dramatisk effekt."

Siste tilfelle var sikkert i går eller for en time siden. De gjør det hele tiden.
Det er bare å lete opp eksempler. Spekulativ kanal.

Nå skjønner man hvor "wag the dog" fikk sin inspirasjon i fra.

Endret av Hugh G. Rection
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hugh G. Rection skrev (2 minutter siden):

Husker ikke nå. Det har foregått ved flere anledninger.
Det er bare å søke på nettet så finner du nok av eksempler.

Åh ja! En av de tidligeste tilfelle var når de "rapporterte fra Kuwait" i 1991 og det hele var i et studio i Atlanta der han fyren sto med gassmaske og crap på for "dramatisk effekt."

Siste tilfelle var sikkert i går eller for en time siden. De gjør det hele tiden.
Det er bare å lete opp eksempler. Spekulativ kanal.

Nå skjønner man hvor "wag the dog" fikk sin inspirasjon i fra.

CNN er typisk amerikansk. Showbizz-nyheter. Kritisk og seriøs journalistikk er for lengst død der borte så det er ikke rart at flere tror på konspirasjonsteorier enn i noe annet vestlig land. Når jeg skummer meg gjennom utenlandske nyhetstasjoner skipper jeg lett forbi CNN. For et horrorshow. Der sitter voksne nyhetsopplesere og prater høyt med utestemme for å formidle et bestemt synspunkt. Da er det bedre journalistikk å finne på BBC, Al-Jazeera og Deutsche Welle. CNN er noe møl. Men det er alle amerikanske nyehtsstasjoner foirøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Morromann said:

CNN er typisk amerikansk. Showbizz-nyheter. Kritisk og seriøs journalistikk er for lengst død der borte så det er ikke rart at flere tror på konspirasjonsteorier enn i noe annet vestlig land. Når jeg skummer meg gjennom utenlandske nyhetstasjoner skipper jeg lett forbi CNN. For et horrorshow. Der sitter voksne nyhetsopplesere og prater høyt med utestemme for å formidle et bestemt synspunkt. Da er det bedre journalistikk å finne på BBC, Al-Jazeera og Deutsche Welle. CNN er noe møl. Men det er alle amerikanske nyehtsstasjoner foirøvrig.

Jeg vil påstå alle kanaler er piss.
Globalistisk propagnanda og foredreining av virkeligheten. LIES & BULLSHIT som det heter.
Bragt til deg av sannhetsadministrieriene Reuters og Associated Press som pussig nok eies av samme person, men ingen ser ut til å påpeke det.
Eller har man jo TASS som også er et nyhetsbyrå, men de er Russisk så de får ingen gehør her. 

Men uansett... CNN er vel kanskje mest søppel av de alle.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...