Jump to content

Recommended Posts

bojangles skrev (55 minutter siden):

Men ti års gratis bolig var ikke nok for ham, selv om han dro inn enn halv mill ekstra i leie mens han bodde gratis i Oslo.

Akkurat dette synes jeg også er litt uklart. Er det snakk om 500 000 kr i året i 10 år, eller totalt? Det må da være mer enn 500 000 i leieinntekter på en bolig i Lillestrøm på 10 år? Og har han skattet av dette? En journalist burde lage et skikkelig regnskap her og få med absolutt alt snusk de siste 10 årene. Media fremstiller det som om det bare er snakk om "skatteplanlegging" det siste året. 

Om alt dette bare regnes som skatteplanlegging, som jeg tolker som om det må være snakk om noe fult lovlig, er det svært mye jeg selv kunne gjort for å senke min skatt betraktelig. Interessant om det settes presedens på at dette faktisk er lovlig. Jeg kunne for eksempel folkeregisteret meg i Finnmark og fått et sinnsykt pendlerfradrag. 

Edited by ITtraktor

Likte det som ble sagt på nytt på nytt, hva om politikerne må følge samme regler som alle andre? Nei, det blir for dumt!

43 minutes ago, ITtraktor said:

Akkurat dette synes jeg også er litt uklart. Er det snakk om 500 000 kr i året i 10 år, eller totalt? Det må da være mer enn 500 000 i leieinntekter på en bolig i Lillestrøm på 10 år? Og har han skattet av dette? En journalist burde lage et skikkelig regnskap her og få med absolutt alt snusk de siste 10 årene. Media fremstiller det som om det bare er snakk om "skatteplanlegging" det siste året. 

Om alt dette bare regnes som skatteplanlegging, som jeg tolker som om det må være snakk om noe fult lovlig, er det svært mye jeg selv kunne gjort for å senke min skatt betraktelig. Interessant om det settes presedens på at dette faktisk er lovlig. Jeg kunne for eksempel folkeregisteret meg i Finnmark og fått et sinnsykt pendlerfradrag. 

Såvidt jeg husker i farten så leide Ropstad boligen ut i fem år, totalt halv mill i leieinntekt.  Men også tilbake i 2009 eide Ropstad egen bolig. Også det forsøkte jo Ropstad å tone kraftig ned. I starten sa Ropstad at han bodde i et kollektiv fordi han var student. Men det "kollektivet" var Ropsatd og broren hans, som begge eide boligen. 

Så i forhold til hva Ropstad har sagt og gjort i denne saken er det liten tvil om at han vet han har krysset grenser og har karret til seg langt utover det reglene åpner for. Derfor har han hele tiden forsøkt å tone ned alt, han har hatt fokus på at "han har gjort det alt rett og i samsvar med administrasjonen". Men hva hjelper det vel, når han med viten og vilje og fult overlegg har gitt alle sammen falske opplysninger for å kunne melke mest mulig fordeler av sine verv? Ropstad skulle nok aldri hatt gratis bolig i utgangspunktet, og sneket den til seg og bodd gratis i Oslo i 10 år. Og også nå i skattesaken så forsøker han å legge skylden på alle andre, nå er det SMK sin feil, selv om alle nå har sett hva Ropstad signerte på . Et grådig svin er han. Helt blåst for moral og magemål. 

Edited by bojangles