Gå til innhold

Horizon Forbidden West blir Sonys siste spill med gratis oppgradering fra PS4 til PS5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Whackedorange skrev (1 time siden):

Microsoft 1 Sony 0

Hvorfor det? Microsoft sier selv at det er opp til utviklerne om de vil ta betalt for oppgraderinger.

Andyz skrev (40 minutter siden):

Da burde spillene virkelig være 100 kr billigere på PS4

 

Alle spillene til nå har vært minst 100,- billigere på PS4.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Det koster faktisk penger å tid for å oppgradere disse spillene så noe må de få tilbake. Og en hundrings er da ikke verdens undergang for oss Nordmenn heller. Men vi liker å bli bortsjemte, eh?

BAre håper PR avdelingen til Sony skjerper seg og de har en klar plan fremober og forteller hva det er istedenfor og snu så mange agnger på ting.

Spillene har allerede tjent inn milliarder, masse masse profit, det er en frekkhet å så kreve mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Spillene har allerede tjent inn milliarder, masse masse profit, det er en frekkhet å så kreve mer."

Det kommer vel ann på salg av spill, men satser på at de har tjent noe på det, ja. Men det er ikke poenget mitt. Poenget er at det koster penger og det tar tid og jobb med disse opgraderingene. Implementere 4K, få spillet til å kjøre 60fps eventuelle dualsense funksjoner kommer ikke av seg selv. Utviklere må ikke bli tvunget til å jobbe ekstra på et spill uten å få betalt for det bare sånn at Gunfreak i Norge kan spare 90 spenn. MS gjør det med sine. MS har store lommer, ja, men de gjør ikke dette sånn at Gunfreak i Norge skal spare 90 spenn. De skal ha deg som kunde. De er ute etter pengene dine langsiktig. De vil nok du skal abonomere på GP til slutt.

Det er profit det er snakk om, ja. Alle gjør det. Dårlig butikk om det går i minus.

Og det er ikke en frekkhet å kreve penger for en jobb. Du jobber ikke overtid uten betaling du heller tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenker det er lite taktfullt men det kan virke som Sony misforstår sine kunder litt her. Tror nok hovedgrunnen til at dette ikke er spesielt lurt er at det enda er en enorm mengde folk som ikke klarer å skaffe seg ps5. Det vil da si at jeg tror mange som evt kanskje ville kjøpt ps4 versjonen heller venter til ps5 versjon fordi de ikke får oppgradert sine spill når/hvis de får skaffa seg en uten å betale for det.

Ergo tipper jeg veldig mange vil la være å kjøpe det. Som ellers ville gjort det.

Og når microsoft tilbyr sine game pass spill dag 1 fullt oppgradert og maskinen installerer den siste, beste versjonen uansett, er dette nok et fatalt trekk av Sony.

Ser ut til at de denne generasjonen er blitt arrogante, som xb1 gen fremstod forrige gen med disse DRM digital only/ tv greiene. De stoler for mye på at folk går for de likevel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er noe letere å få tak i XsX kanskje, men generelt er begge ikke så lette å skaffe seg. Men det er da ikke MS ei Sony sin feil. Er mange faktorer de fleste burde vite nå, men Covid er nok en hovedgrunn.

Dessuten er dette også snakk omcross-gen spill. En rekke spill som ikke varer lenge før alt går helt next-gen. Betyr ikke at utviklere skal jobbe gratis. Spesiellt om de allerede jobber med et nytt spill. At MS punger ut for sine egene spill er hyggelig det, men folk å endelig innse at ålage spill, og det med opdateringer av cross-gen, koster penger. Det er ikke gratis.

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (3 timer siden):

Ser ut til at de denne generasjonen er blitt arrogante, som xb1 gen fremstod forrige gen med disse DRM digital only/ tv greiene. De stoler for mye på at folk går for de likevel

Alt tyder på at folk går for Sony.

De har solgt nesten dobbelt så mange PS5 som Xbox Series X/S (skal man tro tallene) og øker stadig ledelsen.

Xbox Series s er jo på lager over hele kloden.

Lenke til kommentar
Iki skrev (8 timer siden):

Alt tyder på at folk går for Sony.

De har solgt nesten dobbelt så mange PS5 som Xbox Series X/S (skal man tro tallene) og øker stadig ledelsen.

Xbox Series s er jo på lager over hele kloden.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/07/30/ps5-and-xbox-series-x-record-sales-show-how-easily-theyre-fending-off-competition/

Nei det stemmer ikke helt. Xbox ligger på rundt 7 mill solgte konsoller, mot PS5 sine 10 mill. Faktisk så har Xbox en mye større økning i salg sammenlignet med forrige generasjon.

Sitat

The PlayStation 5 is currently 564,388 units ahead of the PlayStation 4 when you align launches and the Xbox Series X|S is ahead of the Xbox One by 1.05 million units.

Så flere og flere velger da å gå for Xbox, som viser at Microsoft gjør mye rett nå.

Man kan også sammenligne antall brukere på Game Pass og Ps Now. I april så lå antall brukere på Xbox Game Pass på over 23millioner, og det er forventet at de når 30 millioner til jul. Til sammenligning så hadde Ps Now 3.2millioner brukere i mai i år.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Arad skrev (3 timer siden):

Nei det stemmer ikke helt. Xbox ligger på rundt 7 mill solgte konsoller, mot PS5 sine 10 mill. Faktisk så har Xbox en mye større økning i salg sammenlignet med forrige generasjon.

Du kan se selv?

https://www.vgchartz.com/article/449843/ps5-vs-xbox-series-xs-sales-comparison-june-2021/

Dette var altså i juni.

Ganske rart at du påstår "rundt 7 millioner" når artikkelen du selv linker til påstår fra 6 til 7 millioner enheter.

 

Arad skrev (3 timer siden):

Man kan også sammenligne antall brukere på Game Pass og Ps Now. 

Hva har det med saken å gjøre?

Du trenger ikke konsollene for å bruke tjenestene, og du trenger ikke nyeste generasjon av konsollene heller.

Det sier absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Iki said:

Ganske rart at du påstår "rundt 7 millioner" når artikkelen du selv linker til påstår fra 6 til 7 millioner enheter.

Er det like rart å si at 10 milioner er nesten det dobbelte av seks milioner? Det dobbelte av seks er vel 12 sist jeg sjekket...

Mellom 6 til 7 kan jo bety 6,8 for alt vi vet, og det vil jeg påstå er "rundt 7" som Arad skriver

  • Liker 3
Lenke til kommentar
saywhat skrev (43 minutter siden):

Er det like rart å si at 10 milioner er nesten det dobbelte av seks milioner? Det dobbelte av seks er vel 12 sist jeg sjekket...

Det er rart å si, ja, men så gikk jeg for dagens tall, ikke fortidens tall.

Utifra grafen øker Sony ledelsen.

For å være spesifikk økte ledelsen med 400.000 enheter i juni.

saywhat skrev (46 minutter siden):

Mellom 6 til 7 kan jo bety 6,8 for alt vi vet, og det vil jeg påstå er "rundt 7" som Arad skriver

Kan også bety 6.000.001 enheter solgt...

Når tallene er slik er det vel best å regne med det som blir midt mellom, i dette tilfellet 6,5?

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Iki said:

Det er rart å si, ja, men så gikk jeg for dagens tall, ikke fortidens tall.

Men tallene fra vgchartz sier 9,7 mill PS5 og 5,8 mill XSX/S. Det dobbelte av 5,8 er 11,6 - altså 1,9 millioner unna å være det dobbelte. Er 1,9 mill det du mener med nesten? Hvordan vet vi at grafen ikke har jevnet seg ut ørlite grann siden juni? Ser dessverre helst etter kilder med tall, ikke spekulasjoner basert på gamle tall

47 minutes ago, Iki said:

Når tallene er slik er det vel best å regne med det som blir midt mellom, i dette tilfellet 6,5?

Ja, og hvis vi bare følger Forbes-kilden til Arad kan det jo for alt vi vet (ut fra artikkelen alene) være over 6,5 mill. Altså rundt 7?

Endret av saywhat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
saywhat skrev (1 time siden):

Ja, og hvis vi bare følger Forbes-kilden til Arad kan det jo for alt vi vet (ut fra artikkelen alene) være over 6,5 mill. Altså rundt 7?

Det kan like godt være under...

Å ta det høyeste mulige tallet er som sagt merkelig, istedenfor å ta det midterste, slik jeg gjorde.

saywhat skrev (1 time siden):

ikke spekulasjoner basert på gamle tall

Hvorfor spekulerer du da selv rundt tallene?

 

Edit.

Her er kilden Forbes artikkelen brukte for Xbox tallene:

https://mobile.twitter.com/ZhugeEX/status/1420141968546537472

Endret av Iki
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Iki said:

Det kan like godt være under...

Å ta det høyeste mulige tallet er som sagt merkelig, istedenfor å ta det midterste, slik jeg gjorde.

Men kan man ikke runde 6,5 (det midterste tallet) oppover, og dermed si det er "rundt 7"?

14 minutes ago, Iki said:

Hvorfor spekulerer du da selv rundt tallene?

Hvis et retorisk spørsmål om grafen kan ha jevnet seg ut er å spekulere, så beklager jeg. Så bare ingen tall fra eksterne kilder hvor det ene tallet er dobbelt så stort som det andre. Men så vet jeg ikke hva du legger i "nesten"

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...