Gå til innhold

Kontakte sjefen på en søndag?


Anbefalte innlegg

Hei.
 

Var uheldig igår, og tråkket på en stor spiker som gikk rett inn i foten. Var hos legevakten igår og undersøkte og fikk stivkrampe sprøyte. 


Har fortsatt ubehag i foten idag og går å halter. Så jeg ser ikke for meg å klare gå på jobb i morgen ettersom at jeg har en fysisk jobb og må stå på føttene hele dagen.

 

så jeg lurer på om jeg skal vente til i morgen tidlig med å ringe å si ifra, eller om jeg skal sende en sms nå og forklare. Hva ville dere gjort?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis sjefen din ikke tåler å få melding på en søndag om at du har fått en spiker gjennom foten og havnet på legevakten, så lurer jeg på om det kanskje ikke er tidenes beste sjef… Da lurer jeg litt på hvor medfølelsen hans har tatt veien.

Send en SMS nå. Om du ringer, og han tar telefonen, kan det jo være at han sier god bedring også, og setter pris på at han fikk snakket med deg, dog kan det jo være at han er veldig opptatt med noe. 

Endret av Memento scientiam
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Støtter opp om det dei andre alt har sagt. Jo tidlegare du får sagt ifrå til sjefen, jo betre tid har sjefen din på å finne ei løysing. 

A sende ei tekstmelding er den minst forstyrrande måten å melde frå på, men eg tenker at det her er såpass sannsynleg at det må inn ein vikar at det er godt innafor å ringe slik at du veitbat sjefen har fått beskjeden. Det kan også være at sjefen treng fleire opplysningar, som f.eks om det vil være aktuelt med tilrettelegging. 

Det er nok større fare for at sjefen blir sur om du "heile helga" har vist at du ikkje kan møte på jobb og du ikkje seier ifrå før i morgon tidleg når det er forseint å ringe ein vikar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Send melding der du også gjør det klart at han kan ringe deg når det passer. Lar du ham få velge tidspunkt for samtalen vil det være minst forstyrrende, og han har kanskje løst problemet før han snakker med deg. Tenk gjennom hvor lenge du tror du blir borte, og om du har en tanke rundt det, inkluder det i meldingen - uten å være bastant på antall dager osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...