Gå til innhold

Mister du futten på hjemmekontor? Da er du ikke alene [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en merkelig tittel. Kan sette meg frisk og opplagt foran pc'n på hjemmekontoret, ingen trettende pendletur. Opplagt når arbeidsdagen er over også, av samme årsak. To timer ekstra tid hver dag som fjerner mye stress fra hverdagen.  Det er vel temmelig opplagt at det gir mer energi både i og utenfor arbeidstida.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var veldig negativ vinkling i denne saka? For det fyrste gir det ein litt skeiv start når over halvparten av dei spurte ikkje ein gong har hatt heimekontor. Deretter viser tala at:

  • 7 av 10 er meir eller like kreative på heimekontoret. 
  • 6 av 10 er like eller meir inspirert, og enda fleire er meir eller like engasjerte og motiverte. 
  • To tredjedelar er like eller meir strukturerte på heimekontoret. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mister helt klart futten på hjemmekontor. Det har utvilsomt sine fordeler, men ulempene kan ikke jeg se bort i fra i hvert fall. Redusert skille mellom jobb og fritid, det å fly og tråkke hjemme dag ut og dag inn…

Jeg trives best når jeg kan være fleksibel; komme inn på kontoret og treffe folk og være sosia, samt ha et klart og tydelig skikke på jobb og fritid, eller være hjemme og ha hjemmekontor når det av praktiske årsaker er best – kanskje jeg venter håndverkere, eller jeg skal noen ærend som gjør at det passer greit å sitte hjemme.

Kunne aldri jobbet utelukkende remote. Da hadde jeg blitt sprø. 

Lenke til kommentar

Ser at diskusjonen om hjemmekontor skal vinkles av de samme forkjemperne som har ødelagt debatten om åpent landskap.

Så lenge jeg har muligheten til å dra på kontoret et par dager i uken vil jeg ikke gi slipp på fast hjemmekontor et par dager i uken, jeg bytter jobb for å beholde den muligheten uten å nøle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...