Gå til innhold

Trenger et virkelig gøy spill til Android telefon


Anbefalte innlegg

Hei!

Setter pris på tips her. Er på jakt etter et mobilspill som virkelig kan fenge meg over tid. Har en spesiell forkjærlighet for strategi og RPG, men det er ikke et must at de er i den sjangeren.

Her er en liste over noen spill jeg har prøvd, og hvorfor de ikke har falt i smak (kanskje det kan gi en liten pekepinn på hva som kunne funket):

- Baldur's Gate 1+2, Planescape Torment, Gabriel Knight:

Elsker egentlig disse spillene, men blir for kronglete og smått på telefonen.

- XCom: Samme som over

- Civilization Revolutions 1+2: Meh. Hyggelig at det er laget for telefon, men blir for simpelt i forhold til hva jeg forbinder med Civilization.

- FreeCiv: For krøkkete på telefon.

- This War of Mine: Likte! Er bare lei av det.

- Rome: Total War: For krøkkete på telefon, spesielt det å styre troppene. Men kult spill på PC.

- Angry Birds, Clash of Clans etc, typiske populære spill på telefon. Har aldri falt helt i smak. Er nok ikke så fan av tower defense og lignende.

- Fallout Shelter: Stress.

- Football Manager: Beste av alle manager-spill jeg har prøvd, men også det gikk jeg fort lei av.

- The Quest: Jo da, det funker på mobil med sånn type tidlig Elder Scrolls - stil. Men ikke like gøy som før.

- SimCity + The Sims: Pay to win. For mye venting ellers.

Det er de jeg kommer på i farten.

TL;dr: Er på jakt etter et kvalitetsspill som er designet for vanlig mobilskjerm, og som ikke er for "casual".

Endret av Sigurd Jorsalfar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer avslappende eventyrspill som er godt tilpasset mobilen:

De gamle Final Fantasy -spillene kan være verdt å prøve ut. "Final Fantasy IX" er spesielt godt tilpasset mobilen. Avslappende, underholdende, sjarmerende og dypt. "Final Fantasy VII" er anerkjent som det beste i serien, men kontrollene er litt for dårlige tilpasset mobile plattformer.

"Broken Sword" er pek og klikk -spill som har god sjarm. Spill 1, 2, og 5 finnes til Android. Handler om å løse små puzzles.

"Valiant Hearts"

 

Andre eventyrspill:

"Bloodstained"

"Grimvalor"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...