GÃ¥ til innhold

🎒 YT og Spotify lager uønskede spillelister som jeg ikke vil ha. - Trenger hjelp å fjerne de spillelistene.


Anbefalte innlegg

Denne tråden her handler ikke bare om musikk. Så litt usikker om denne kan være her under musikk. 🤔 En ting jeg har alltids hatet med Spotify og YouTube, er at dem begge lager spillelister for andre brukere ut av musikk og videoer som dem liker. Jeg missliker at dem lager disse spillelistene. Jeg ønsker å lage spillelistene på egenhånd. Forresten, det er ikke lenge siden YT har begynt med dette. Hvorhen kan jeg deaktivere dette på siden demmes, med ønskelig? Dette plager meg til tider. 🙄


Spotify:

Spotify.thumb.png.76a88ea4c56550f3bffc8f9b4ac4a0ed.png

 

YouTube:
YouTube.thumb.png.f248e7c400658c65727db4c0ccf26dcc.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tomeito skrev (4 timer siden):

Synes "made for you"-spillelistene er fine, også flere av de andre algoritme-spillelistene og albumforslagene har gitt meg en del oppdagelser. Ingen som tvinger deg til å høre på dem! Og det er ikke stress å lage egne heller. Kan ikke forstå at det er noe særlig problem. 

Jeg foretrekker mer anbefalinger enn dette. Jah, du har sikkert rett i at ingen tvinger meg å høre på dem. "Lagd for" blir litt feil å si, syns jeg. "Anbefalt for", fungerer bedre for meg.

Når jeg leser "Lagd for", blir mer personlig, mener jeg. Og det er noe jeg ikke ønsker å dele. "Anbefalt for", blir mer utenfor, og er mer akseptert hos meg, og kan fint deles.

Derfor vil jeg gjerne deaktivere dette.

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (PÃ¥ 31.8.2021 den 15.18):

Jeg foretrekker mer anbefalinger enn dette. Jah, du har sikkert rett i at ingen tvinger meg å høre på dem. "Lagd for" blir litt feil å si, syns jeg. "Anbefalt for", fungerer bedre for meg.

Når jeg leser "Lagd for", blir mer personlig, mener jeg. Og det er noe jeg ikke ønsker å dele. "Anbefalt for", blir mer utenfor, og er mer akseptert hos meg, og kan fint deles.

Derfor vil jeg gjerne deaktivere dette.

Da er det kanskje å bytte firma, Spotify lever jo omtrent på Algoritmer..

Som regel liker jeg ikke forslagene, men det hender at feks en coverlåt fenger..

Jeg digger Spotify fordi de har alt, tilogmed kjentfolk av meg som er musikere og har gitt ut skiver...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Da er det kanskje å bytte firma, Spotify lever jo omtrent på Algoritmer..

Som regel liker jeg ikke forslagene, men det hender at feks en coverlåt fenger..

Jeg digger Spotify fordi de har alt, tilogmed kjentfolk av meg som er musikere og har gitt ut skiver...

Hva mener du med "bytte firma, Spotify lever jo omtrent på Algoritmer"?  🤔🤔🤔

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden):

Hva mener du med "bytte firma, Spotify lever jo omtrent på Algoritmer"?  🤔🤔🤔

Jeg mener det finnes andre apper Roon osv og diverse som er annerledes...

Spotify er jo en eneste Algoritme som prøver å finne musikk du liker... Om du ikke tåler og klarer å overse det, så skaff deg noe annet program/streamerservice.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (7 minutter siden):

Jeg mener det finnes andre apper Roon osv og diverse som er annerledes...

Spotify er jo en eneste Algoritme som prøver å finne musikk du liker... Om du ikke tåler og klarer å overse det, så skaff deg noe annet program/streamerservice.

Jojo, det er jo greit da. Men hva med YT da? Foresten, jeg liker dem begge. 🙄🙄

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (8 minutter siden):

Jojo, det er jo greit da. Men hva med YT da? Foresten, jeg liker dem begge. 🙄🙄

Youtube er jo enda mer Algoritmer, nesten djevelens algoritme. Jeg ser litt humorsnutter med sønnen før han skal legge seg på youtube, og blir bombambert med prompehumor og minions på kontoen min...

Det er litt rart at du ikke vet om dette, mener å huske du drev med litt data? Skulle nesten tro du vokste opp i Afrika ellns med Karaoke på puben istedenfor plagsom Spotify algoritme påpakking....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Youtube er jo enda mer Algoritmer, nesten djevelens algoritme. Jeg ser litt humorsnutter med sønnen før han skal legge seg på youtube, og blir bombambert med prompehumor og minions på kontoen min...

Det er litt rart at du ikke vet om dette, mener å huske du drev med litt data? Skulle nesten tro du vokste opp i Afrika ellns med Karaoke på puben istedenfor plagsom Spotify algoritme påpakking....

HVA!!! Hvor har du det fra, at jeg liker å drive med litt data? Har aldri nevnt noe om det her inne på Diskusjon.no. 🤔🤔🤔
Og nei, jeg viste ikke noe om det, da hadde jeg ikke kommet med denne tråden. Og at du nevner at jeg er oppvokst i Afrika, var veldig fornærmende. Det er jeg ikke. 🥺

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden):

HVA!!! Hvor har du det fra, at jeg liker å drive med litt data? Har aldri nevnt noe om det her inne på Diskusjon.no. 🤔🤔🤔
Og nei, jeg viste ikke noe om det, da hadde jeg ikke kommet med denne tråden. Og at du nevner at jeg er oppvokst i Afrika, var veldig fornærmende. Det er jeg ikke. 🥺

Det er vel ikke fornærmende å gjette om noen er vokst opp i Afrika? Under en sten derimot?

Om du ble fornærmet så var ikke det meningen, men du må forstå at det er litt rart at noen ikke har fått med seg algoritmer som gjennomsyrer hele internett alt fra nyheter til streaming tjenester.

Du er kanskje ikke ekspert på data, men har vært medlem lenge, og det er vel reklame på forumet også? Algoritmer....

Unngå YouTube og Spotify da vel, du er ikke eneste som reagerer negativt på Algoritmer...

Men sånt bryr ikke meg..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke fornærmende å gjette om noen er vokst opp i Afrika? Under en sten derimot?

Om du ble fornærmet så var ikke det meningen, men du må forstå at det er litt rart at noen ikke har fått med seg algoritmer som gjennomsyrer hele internett alt fra nyheter til streaming tjenester.

Du er kanskje ikke ekspert på data, men har vært medlem lenge, og det er vel reklame på forumet også? Algoritmer....

Unngå YouTube og Spotify da vel, du er ikke eneste som reagerer negativt på Algoritmer...

Men sånt bryr ikke meg..

 

Øm, hva er rart med det, at noen ikke har fått med seg det? Jeg personlig vet faktisk ikke meningen bak ordet algoritmer. Mener jeg har hørt om det ordet flere ganger, men aldri skjønt meningen/betydningen om det ordet. 😑😑

Lenke til kommentar

  

2 hours ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Øm, hva er rart med det, at noen ikke har fått med seg det? Jeg personlig vet faktisk ikke meningen bak ordet algoritmer. Mener jeg har hørt om det ordet flere ganger, men aldri skjønt meningen/betydningen om det ordet. 😑😑

 

Det er noenlunde det samme som hvis du går i avis-butikken, og kjøper Dagens Næringsliv.

Og neste dag når du kommer og sier du skal ha Dagens Næringsliv, så sier kassadamen, ser du har kjøpt Dagens Nærinsliv 2 ganger nå, hva med å kjøpe finansavisen også?

Altså har kassadamen utviklet en algoritme, og sett at du liker å lese om firmaer o.l. og vil derfor prøve å selge deg lignende informasjon, istedenfor Se og Hør.

Det er det samme med AI'er på youtube/facebook/spotify etc, de spionerer på deg og prøver å finne ut mere om hva du vil ha, og sender deg der.

Mange algoritmer kan også missbrukes, altså kan butikken bestikkes til å ikke selge deg deg Pepsi eller Cola.. Også lignende på internett.. :)

Endret av KongRudi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (9 timer siden):

Øm, hva er rart med det, at noen ikke har fått med seg det? Jeg personlig vet faktisk ikke meningen bak ordet algoritmer. Mener jeg har hørt om det ordet flere ganger, men aldri skjønt meningen/betydningen om det ordet. 😑😑

Når man lever med internett i samfunnet så er det veldig rart at man ikke får med seg sånt...

Men jeg skal ikke mene noe mer om det, du vet iallefall om dette nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...