Gå til innhold

Huawei vil ikke finne Wifi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheodorBjork skrev (15 minutter siden):

Selv om det har funget fint tidligere med samme mobil? Hvordan finner jeg ut hvilken kanal som brukes?

Ja, det kan hende. Kanalvalget er som regel satt til automatisk og det kan endre seg. Akkurat hvordan du finner ut hvilken kanal som benyttes varierer, jeg kan feks ikke se det i på min android tlf, men du finner det som regel ved å gå inn på egenskaper på selve nettverket. Jeg legger ved et eksempel fra min windows 10 PC. At det er 2.4Ghz betyr ikke så mye for eksempelet, men hva som står under network channel, nettverkskanel eller hva np enn det står hos deg, er det som er av interesse.

1182102166_Screenshot2021-08-30202326.png.360fa3ae9c7b93d7277f3cc38546b513.png

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TheodorBjork skrev (14 minutter siden):

Hvor ligger oversikt over lagrede nett? Jeg er vant til IOS og skjønner ikke hvor lite intuitivt Android-systemene er. Finner ikke noen oversikt over lagrede nettverk.

Litt varierende, men på min nåværende telefon ligger det nederst, på undersiden av alle tilgjengelige nettverk så scroll helt ned.

Lenke til kommentar
Chris93 skrev (43 minutter siden):

Ja, det kan hende. Kanalvalget er som regel satt til automatisk og det kan endre seg. Akkurat hvordan du finner ut hvilken kanal som benyttes varierer, jeg kan feks ikke se det i på min android tlf, men du finner det som regel ved å gå inn på egenskaper på selve nettverket. Jeg legger ved et eksempel fra min windows 10 PC. At det er 2.4Ghz betyr ikke så mye for eksempelet, men hva som står under network channel, nettverkskanel eller hva np enn det står hos deg, er det som er av interesse.

1182102166_Screenshot2021-08-30202326.png.360fa3ae9c7b93d7277f3cc38546b513.png

 

 

Kanal 36 visstnok.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Chris93 said:

Kanal 36 burde funke, så jeg tror ikke det er problemet da. Du kan likevel prøve f.eks kanal 160 og se om det hjelper.

Nå er det mange kanaler på 5GHz som er såkalte DFS-kanaler. I praksis kan man ikke låse seg til disse kanalene manuelt. I praksis her brukes vel heller ikke kanaler så høyt som 160 til wifi - er vel 142 eller 144 tror jeg som vel er det høyeste som normalt sett benyttes. 

At en enhet fra 2018 ikke skulle støtte "høye 5GHz-kanaler" må ellers høre til sjeldenhetene. Spesielt hvis man her snakker om en mobiltelefon fra en kjent produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...