Gå til innhold

Her får fintech-sjefen to nye chipper under huden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel allerede nok sporing via mobil og annet til at en chip under huden ikke spiller så stor rolle.
Jeg hadde ikke hatt noe imot å få satt inn en chip jeg f.eks. kunne betalt for varer i butikken med, men jeg er introvert og lever et liv jeg regner med de fleste "vanlige" folk hadde funnet kjedelig, så det er ikke stort å spore meg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Selv om 2 kilobyte med data er relativt lite, lover den svenske produsenten Dsruptive at all informasjonen vil være trygg i 50 år. 

Men hva med legesjekk etc? kan slik chiper gjøre man bestiller timen til lege hvis man er syk? sjekke behov for corona vaksine etc? Eller er det slik teknisk umulig? Vil det være mulig med 4g modul som gjør det mulig å varsle hvis man blir borte i skogen og spore opp folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart at de byr på rusmiddelet alkohol i samme slengen, sånn at de som først sier nei får senket terskelen utover tiden de er der, og til slutt sier ja til å få en mikrobrikke i seg. Mikrobrikker i kroppen er en teknologi som kan være veldig positiv for enkelte personer med fysiske hemninger, der man kanskje kan finne en måte å gjøre livet lettere for dem. For oss andre, er jeg ikke positiv til utviklingen. For å lese et fjes, og få noe ut av dette, må man først besitte biometridataene. Det må man ikke med en brikke. En aktør kan lese disse brikkene ved at innehaveren bare holder hånden sin nært; dette kan lett skje uten at bæreren er klar over at det skjer. Det som i dag er en liten og enkel NFC-brikke, kan bli mer komplisert med tiden. Det som også er viktig å huske på med biometri, er det at det kun er gjenkjenning av en person det her er snakk om, (jada, man kan hente personlighetstrekk ut fra det), mens en databrikke i huden kan lagre vilkårlig data. Utnyttelses- og skadepotensialet er større.

Lenke til kommentar

mye skepsis i kommentarfeltet ser jeg...

dette er en "dum" brikke, ala adgangskort til treningssenter eller jobben. teknologien må nok et stykke videre før man får en brikke som aktivt sporer noe som helst.

rekkevidden på en slik chip er typisk 10-30 cm, så faren for å bli sporet av noe slikt er ekstremt lav. dataen de gir ut er også bare en "kode" som ikke gir noe direkte informasjon. da må man ha et register hvor "koden" blir linket opp mot din informasjon.

jeg synes dette er litt spennende, og kanskje gjør det enklere å få satt inn chip for de som ønsker det selv. pr dags dato er det få som vil ta på seg en slik jobb, og oftest blir de satt inn selv av personer som ikke har helsefaglig kompetanse eller opplæring.

kudos til gjengen som satser. slikt gir teknologisk fremgang :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Flere andre spennende ting i den brikken. Spesielt at man kan lese av kroppstemperaturen og at den støtter MIFARE.

Med MIFARE får med AES 128 kryptering, som vil si at man holder hemmelig en private key, kan gi bort public key til låsen sin, også er det kun hånda di som kan åpne opp.

Enkelt prinsipp som bruker av SSH, HTTPS osv. Som gjør raskt og sikkert å utvikle mot.
 

https://dsruptive.com/technology/

https://www.nxp.com/docs/en/fact-sheet/MIFARE-PLUS-EV1-FS.pdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aaron Russo His Final Interview And His Documentary Entitled America: Freedom To Fascism Full Movie. Awesome Videos!

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=aaron+russo&atb=v219-1&ia=web

/prophecy/2020/09/aaron-russo-his-final-interview-and-his-documentary-entitled-america-freedom-to-fascism-full-movie-awesome-videos-2514339.html

https://beforeitsnews.com/prophecy/2021/05/bush-funeral-the-envelope-affair-solved-the-black-mirror-of-mike-pence-must-see-videos-2521051.html

 

Lenke til kommentar

Chippen gikk opprinnelig under merkenavnet VERICHIP...stopp en halv, er du "ulydig", mye likt hvordan Trump og mange med han ble behandlet, utestengt fra "ditt og datt", er du ulydig på nettet, da sitter det en eller annen "på et bakrom", kjapt trykker vedkommend epå DELETE-knappen, vipps...så er du utestengt fra alle dine bank konti. mulighet til å kjøpe til det dgalige blir terminert...far fetch...

Dette vi ser her er innført i flere og flere virksomheter, over alt og i alle stater i USA, nekter du nektes du jobb!

Lenke til kommentar

Aaron Russo, the producer of Bette Midler's movies and "America: From Freedom to Fascism"

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=aaron+russo&atb=v219-1&ia=web

More than 200 years ago Thomas Jefferson said that he felt sorry for those who thought that they knew what was going on through reading the newspapers, and a little over 100 years ago Benjamin Disraeli made a similar remark, and the same applies today, in many areas, to the mainstream media. Look how so much of it still unquestioningly promotes the dual concepts of “economic growth” and “free trade” without ever stopping to examine the real effect of the unrestricted pursuit of these aims on the planet and the millions who inhabit it. Why not? Because it is owned and/or controlled by the wealthy elite who see the whole system as being to their benefit.

No doubt today many media people would vigorously contest these sorts of remarks, claiming newspapers such as the Independent and Guardian, and T.V. programmes such as Granada’s “World in Action” and Channel 4’s “Despatches” do produce some good investigative journalism. However as some journalists know deep down, they can only go so far, and some absolutely crucial subjects are definitely off limits, not only for them, but also for other publications that are generally regarded as radical. The problem is that many people see these programmes, newspapers and other publications as providing the full picture, however their investigations are invariably isolated and do not provide a full and coherent picture. Let us take a closer look behind the scenes....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (42 minutter siden):

Jeg kom her for å lese dramaskrik kommentarer fra konspirasjonsteoretikere. Tråden skuffa ikke!👍

Samme her :)

Leif Hansen skrev (51 minutter siden):

Chippen gikk opprinnelig under merkenavnet VERICHIP...stopp en halv, er du "ulydig", mye likt hvordan Trump og mange med han ble behandlet, utestengt fra "ditt og datt", er du ulydig på nettet, da sitter det en eller annen "på et bakrom", kjapt trykker vedkommend epå DELETE-knappen, vipps...så er du utestengt fra alle dine bank konti. mulighet til å kjøpe til det dgalige blir terminert...far fetch...

 

Sånn i motsetning til nå, der banken ikke har mulighet til å stenge konto og/eller kort?

Lenke til kommentar
digimator skrev (4 timer siden):

Det vil neppe bety noe. MR er basert på vatnet i kroppen og vil neppe bli påvirka av litt metall og halvledarar.

Om MR undersøkelsen vil bli påvirket av litt metall og halvledere vet jeg ikke, men at metallet og halvlederne vil bli påvirket av MR undersøkelsen er det ingen tvil om.

Før en MR undersøkelse skal smykker o.l. fjernes, og en skal gi beskjed om eventuelle implantater, da undersøkelsen kan gjøre den slags så varmt at det fører til brannskader. Antar også på at selve chipen kan bli skadet, men har ikke funnet dokumentasjon på dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...