Gå til innhold

Hopp og Bråthen vs Skiforbundet


Haiku

Anbefalte innlegg

Skiforbundet vil ikke forlenge Bråthens åremål som hoppsjef. Han er ønsket av "alle" kvinnelige og mannlige utøvere, landslagstrener, sponsorer og hoppmiljø men Skiforbundet vil ha ham vekk, generalsekretær Bretten Berg skal ha satt sin stilling inn på at Bråthen fjernes, og skipresident Røste står bak henne.

Skiforbundets argumenter fremstår som tynne og motivene deres som vikarierende, og det kan se ut som at dette er en kamp mellom byråkrater og ildsjeler/idealister. Hoppkomiteens leder ser ut til å være Skiforbundets mann som forvalter hopp fremfor hoppernes spydspiss inn i Skiforbundet.

Skiforbundet er ikke ukjent med personalkonflikter og brukes neppe som eksempel for hvordan personsaker bør håndteres. Tar de med seg toppidrettsutøverens nødvendige ego og ambiøsitet inn i en forvalterrollene og gir rollene diktatorisk innhold?

Er det på tide å rydde opp på øverste nivå i idrettsbyråkratiene, eller bør de få lov til å skalte og vralte slik som nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ledelsen ikke liker at han er frampå og stiller kritiske spørsmål mm. Slikt tåler endel ledere dårlig og de vil gjerne styre og stelle uten innblanding - folk skal ikke tenke og mene noe høyt. De tåler ikke hans kritikk rundt pengebruk, kvinnesaken ... 

De føler for å bruke hersketeknikker for å stilne han.
Håper virkelig han blir sittende i stillingen og at Berg og Røste går

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende at Bråthen har en direkte og lite filtrert kommunikasjonsform, men når en leder ikke takler slikt bør lederen finne seg noe annet å gjøre.

Bråthen fremstår som en person drevet av sterk idealisme, og denne idealismen er en del av jobben hans. Han kjemper oppover i systemet for sin gren og sine utøvere i en toppstyrt organisasjon som ønsker og forlanger at det kun skal styres nedover. Særorganisasjonene skal spise smuler, Skiforbundet spiser kake.

Jeg tviler vel på at noen annen en Bråthen går, men Skiforbundets rennome er enda mer tynnslitt nå, og jeg er skeptisk til at barn skal inn i organisasjoner som styres på den måten der. Hold barna unna idrett og politikk sier nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at sponsorene støtter Bråthen.

[db] - Uten en slik enighet vil undertegnede sponsorer vurdere å trekke støtten som nå gis til hopplandslaget gjennom NSF, og se på alternative ordninger for å støtte utøverne for sesongen 2021/22.

Det ser ut som om de vil støtte, men gå utenom NSF hvis mulig. Det sier vel alt om hvem som bør ta sin hatt og gå. Men de står fortsatt på sitt og nå sier de at arbeidsmiljø veier tyngre enn penger. DE tåler ikke Bråthen og DA er det viktigere enn penger - Men kvinnehoppingen blir skjøvet bort pga penger ... troverdig dette ja ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I slike saker gjelder det å stå løpet ut, og om Skiforbundet greier det vil det roe seg og de vil kunne fortsette som før. Dersom Bråthen står løpet ut og hoppmiljø + sponsorer står løpet ut vil nok Bretten ryke ettersom saken er så polarisert at det blir umulig å fortsette. Da ryker Haug også om det er slik det ser ut som, at han er lojal mot Bretten/Røste fremfor hopperne. Da skifter nok til Røste som kan bli felt i en opprydding. Så det er en del som har mye å tape på at Bråthen blir sittende.

Jeg mener både Skiforbundet, Idrettsforbundet og NFF +++ trenger en skikkelig grovrengjøring. 

 

Lenke til kommentar

De argumenterer med dårlig arbeidsmiljø, men på meg virker det som (utifra det som kommer fram i media) det kun er ledelsen som syns det er dårlig arbeidsmiljø. Sikkert fordi han tørr å si sin mening i litt kvasse ordlag og det takler de ikke. 

Helt greit at det ikke skal styres fra sponsorer, men det er litt rart at det såkalte arbeidsmiljøet totalt overstyrer likestilling når det kommer til penger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...