Gå til innhold

Klarer ikke bestemme hvor jeg skal reise!


Moawnl

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og samboeren min skal 3 uker på ferie neste år. Tenkte først Bali, så bestemte vi oss for fillipinene men blir bare mer og mer usikker. Er så fint overalt! Mauritius, Madagascar, Jamaica, Malaysia og Vietnam har jeg alle forelsket meg i! 

Vi ønsker å finne på ting. Vannaktiviteter, gåturer, uteliv, fine strender, markeder osv osv, men de største turistplassene ønsker vi ikke. Budsjett på ca 60000kr. Kom gjerne med tips og egne erfaringer. Veldig åpent når vi kan reise så sesong tilpasser vi oss. 

Håper fra tips fra bereiste mennesker! Det er ikke vi😂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som noe som kan kombineres optimalt på ett sted. De beste markedene jeg har vært på har vært i innlandet.. i Asia. Og "vannaktiviteter" og uteliv høres raskt ut som et sted med masse turister.

Med 3 uker ville jeg kombinert litt. Sørlige Bali synes jeg er forferdelig: altfor mye turister, det flyter med søppel på strendene og går man rundt på kvelden så blir man tilbudt narkotika og småjenter. Fly gjerne til Bali, men dra raskt over til Gili-øyene. Det er 3 øyer med forskjellig aktivitetsnivå. Travangan med mest holdigång er treffplassen for backpackere og på "banana pancake trail". Mange liker stemningen der og det blir ikke for stort. Og det er også snorkling og dykking selv om det ikke kommer på noen toppliste. Øyen Meno er mere rolig for familier og Air er roligst for par... om jeg husker riktig. Dra så over til Lombok for å se et sted som ikke bare er turisme. Det er noen rolige hoteller der og markeder. Jeg koste meg på Sheraton Senggigi som hadde et utrolig bassengområde.

Eller dra nordover på Bali til et zen designhotell i Ubud for instrgrambilder, men 3 uker der blir antagelig dyrt og kjedelig. Med bare ikke bruk noe tid på sørlige Bali... og det inkluderer Nusa Dua.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...