Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips til telekom fagprøve?


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha fagprøve nå på mandag i telekommunikasjonsmontørfaget! Kjenner jeg har en nøytral følelse akk i dag men tenker den nervøsiteten kommer dage før! Men bare lurte på om noen har noen tips i forhold til hva jeg bør tenke på av småting og ting de evnt vektlegger? Har jobbet mye selvstendig gjennom læretiden min, og føler meg ganske komfortabel på det jeg har lært men er så redd jeg får noe jeg ikke kan! Har for det meste drevet med fiber gjennom tiden som lærling. Har drevet mye med stamnett, FTTH, bedrift og litt større prosjekter. Hadde en samtale med prøvenemda for noen dager siden hvor jeg fortalte dette. Hva tenker dere som har hatt fagprøve i telemontørfaget? Noen gode tips til fagprøva?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  1. Vær ærlig om du har avvik eller feil. Bedre at du legger dette på bordet en at nemda finner det i anlegget på egen hånd. Det er lov å gjøre feil, særlig i en stresset situasjon som en fagprøve og med utstyr/lokasjon som noen ganger har sett bedre dager.
  2. Les oppgaven godt. Fort å glemme en detalj som styring ut fra en brannsentral til en fiktiv heis eller tilførselen fra den usynlige antenna på taket.
  3. Pass på å dokumentere alt godt. Eksempler om aktuellle:
  • Enlinjeskjema
  • Testrapporter/Måleresultater
  • Beregninger
  • Kursfortegnelser
  • Sluttkontroll

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...