Gå til innhold

Hva ville du gjort i denne situasjonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er trivselen 4/10 fordi jobben er kjedelig, eller fordi det er dårlig arbeidsmiljø?

 

Om det er fordi jobben er kjedelig så ville jeg se om det er flere ting jeg kan lære meg, eller økt ansvar, for å gjøre den mer spennende. Om det er dårlig arbeidsmiljø så hadde jeg muligens byttet arbeid.

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Enmannpaa27 said:

A: Beholde en jobb som gir 650-700k i årslønn. Trivselen er 4/10.

B: skifte jobb og nå ned ca. 200k men trivselen vil være 7/10.

 

650K brutto mot 450K brutto, er vesentlig mindre enn 200K netto.

Kan du få deg en 650K jobb igjen, dersom trivselen viser seg å ikke være 7/10?

 

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enmannpaa27 said:

A: Beholde en jobb som gir 650-700k i årslønn. Trivselen er 4/10.

B: skifte jobb og nå ned ca. 200k men trivselen vil være 7/10.

 

Hvordan vet du at trivselen vil være 7/10? Det er ganske vanlig å overvurdere de positive effektene av en frivillig endring og undervurdere de negative.

Lenke til kommentar
Gjest 6fd39...172
Enmannpaa27 skrev (1 time siden):

A: Beholde en jobb som gir 650-700k i årslønn. Trivselen er 4/10.

B: skifte jobb og nå ned ca. 200k men trivselen vil være 7/10.

 

Kommer jo helt an på hva du bruker penga på? Jeg kan ikke gå ned veldig mye nå pga utgifter til hus, barn og enkelte luksusvaner som betyr mye for meg/oss. Men om du er singel og bare sparer/kan spare uansett så er det jo mye enklere å bytte? 

Anonymous poster hash: 6fd39...172

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at trivselen vil gå opp såpass mye om du bytter jobb? Har du jobbet der før?

Edit: Av jobbene jeg har hatt, så er det selskapet som gav meg den utvilsomt beste inntrykket på intervjuet også det selskapet hvor jeg trivdes minst, og som hadde ganske begrederlig arbeidsmiljø. Lett å se seg blind på førsteinntrykk.

Ellers kan det være greit å vite om du skal bytte jobb i samme eller ny bransje. 

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...