Gå til innhold

Erfaring med service på iOS-produkter


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Etter flere ganske dårlige service-opplevelser hos Eplehuset, lurer jeg på hvordan opplevelsen deres med iOS-enheter har vært hos andre tilbydere, som Power, Elkjøp, Komplett osv. 

Som en backdrop kan jeg fortelle at da iphone 6 plus var ny, og #Bendgate var en ting, kjøpte jeg en 6 plus fra Eplehuset, som var bøyd i esken da jeg åpnet den. Leverte den så inn på service til Eplehuset, med forventning om å få en ny. Etter tre og en halv uke på service, fikk jeg samme telefonen tilbake, med beskjed om at de ikke fann feil på produktet. Senere det året var jeg i USA, og viste denne samme iPhonen til en Apple Store der. Bokstavelig talt innen fem minutter etterpå fikk jeg en ny iPhone 6 plus i hendene , og de beklagde seg så mye over erfaringen jeg hadde hatt tidligere. Dette får meg til å ønske at vi hadde Apple Stores i Norge.

Så, hvordan har deres erfaringer vært med service hos andre tilbydere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har erfaring med Power og nå Elkjøp. Ett ord: ELENDIG!!!

 

Hadde en 6S hvor selfie kameraet fikk grønne striper i skjerm. Ikke alltid men ofte. Selger sa da at man skulle resette kameraet. Dette funket en periode, men kom tilbake. Så fikk jeg en ny og der var det akkurat det samme problemet etter ca, 1 uke. Ble sendt inn igjen men nå var forklaringen at siden telefonen hadde en bulk, nederst i hjørnet så var dette årsaken til feilen og ingen garanti. Da jeg bad om bilder og årsakssammenheng, sendte de meg bilder av en helt annen telefon. Deretter ble det stille og de har enda ikke svart meg. Gått ett år nå. 0/10

 

Elkjøp. Ja, hva skal man si. Min sønn fikk en iPad i Desember 2019. Den ble tatt vare på som om det var en gullbarre. I Mai 2020 gikk den i bootloop. Skjerm av, så på med Apple logo og så av igjen. Hele tiden. Resetting etc funket ikke. Siden det var Corona nektet Elkjøp å ta inn varer til rep så jeg ventet til 14 dager siden. Hadde da ligget i godt over 1 år, men vi har jo 5 års reklamasjon. Jeg leverer den inn, de legger den på bordet, tapper i alle hjørner, holder den opp og studerer. " Denne ser jo ny ut" sier selgeren, hvorav jeg nikker og sier, " Den er brukt i 4 mnd. Aldri vært ute av huset og blir tatt så godt vare på at den nesten ikke ble brukt. Den sendes inn og etter noen dagerkommer en mail med bilder. iPaden er bøyd og dekkes ikke av garant. Koster 3600,- å fikse. Hva skal man si. Dette ble jo sjekket ved innlevering!! Derav lagt på disken og tapping på sider og hjørner. Man kan jo spekulere, men den var ikke bøyd når den ble innlevert. Ikke hentet enda så får jeg se hvordan den ser ut nå. 0/10

For å legge på litt bakgrunnsinfo så er jeg passert 45 år. Vært lidenskapelig opptatt av mobiler, nettbrett, hodetelefoner etc. Har hatt MANGE nettbrett og har hatt/testet nesten alle mobiltelefoner helt siden Nokia tiden. Har idag ca. 10 telefoner årlig ( før opptil 4 pr mnd ). Har jobbet  seks år i telekom bransjen. Alle mine produkter har påmontert skjermfilmer, deksler, cover etc, da riper er noe jeg ikke fikser. Jeg er med andre ord opptatt av å ta vare på alle dingsene mine.

Det er ikke lønnsomt å selge produkter med våre gode garantier i Norge og disse kjedene benytter alle triks for å unngå å gjøre nettopp dette. Nå vil mange si at det er produsentene som tar dette tapet, men når min motpart er Elkjøp og de ikke utfordrer videre så er det forbruker som blir taperen.

 

Konklusjonen min er å holde seg unna Power og Elkjøp

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Mobilguiden666 skrev (3 timer siden):

Har erfaring med Power og nå Elkjøp. Ett ord: ELENDIG!!!

 

Hadde en 6S hvor selfie kameraet fikk grønne striper i skjerm. Ikke alltid men ofte. Selger sa da at man skulle resette kameraet. Dette funket en periode, men kom tilbake. Så fikk jeg en ny og der var det akkurat det samme problemet etter ca, 1 uke. Ble sendt inn igjen men nå var forklaringen at siden telefonen hadde en bulk, nederst i hjørnet så var dette årsaken til feilen og ingen garanti. Da jeg bad om bilder og årsakssammenheng, sendte de meg bilder av en helt annen telefon. Deretter ble det stille og de har enda ikke svart meg. Gått ett år nå. 0/10

 

Elkjøp. Ja, hva skal man si. Min sønn fikk en iPad i Desember 2019. Den ble tatt vare på som om det var en gullbarre. I Mai 2020 gikk den i bootloop. Skjerm av, så på med Apple logo og så av igjen. Hele tiden. Resetting etc funket ikke. Siden det var Corona nektet Elkjøp å ta inn varer til rep så jeg ventet til 14 dager siden. Hadde da ligget i godt over 1 år, men vi har jo 5 års reklamasjon. Jeg leverer den inn, de legger den på bordet, tapper i alle hjørner, holder den opp og studerer. " Denne ser jo ny ut" sier selgeren, hvorav jeg nikker og sier, " Den er brukt i 4 mnd. Aldri vært ute av huset og blir tatt så godt vare på at den nesten ikke ble brukt. Den sendes inn og etter noen dagerkommer en mail med bilder. iPaden er bøyd og dekkes ikke av garant. Koster 3600,- å fikse. Hva skal man si. Dette ble jo sjekket ved innlevering!! Derav lagt på disken og tapping på sider og hjørner. Man kan jo spekulere, men den var ikke bøyd når den ble innlevert. Ikke hentet enda så får jeg se hvordan den ser ut nå. 0/10

For å legge på litt bakgrunnsinfo så er jeg passert 45 år. Vært lidenskapelig opptatt av mobiler, nettbrett, hodetelefoner etc. Har hatt MANGE nettbrett og har hatt/testet nesten alle mobiltelefoner helt siden Nokia tiden. Har idag ca. 10 telefoner årlig ( før opptil 4 pr mnd ). Har jobbet  seks år i telekom bransjen. Alle mine produkter har påmontert skjermfilmer, deksler, cover etc, da riper er noe jeg ikke fikser. Jeg er med andre ord opptatt av å ta vare på alle dingsene mine.

Det er ikke lønnsomt å selge produkter med våre gode garantier i Norge og disse kjedene benytter alle triks for å unngå å gjøre nettopp dette. Nå vil mange si at det er produsentene som tar dette tapet, men når min motpart er Elkjøp og de ikke utfordrer videre så er det forbruker som blir taperen.

 

Konklusjonen min er å holde seg unna Power og Elkjøp

Takk for at du deler ditt perspektiv! Gresset er visst ikke grønnere hos noen andre tilbydere nei. Ja, ser ut som det er stort sett de samme taktikkene de bruker. Har en iPhone 8 plus som jeg leverte inn på service nå for noen dager siden (og som egentlig var grunnen til at jeg ble oppgitt nok til å starte denne tråden). Denne kjøpte jeg brukt for over to år siden i god stand med en liten skramme i det ene hjørnet.  Den har fungert veldig bra, men i det siste har den optiske bildestabilisatoren begynt å feile, slik at kamerabildet bølger hele tiden, og bildene blir uskarpe. Dette har vært et ganske kjent problem, spesielt på Plus modellene. Leverte den så inn til Eplehuset for service under reklamasjonsretten, og kundebehandleren kommenterte at den var i god stand. Fikk beskjed nå i dag om at det var grunnet denne lille skrammen i hjørnet at kameraet mitt hadde sluttet å fungere, og at jeg derfor ville måtte betale 5699 for en erstatningsenhet siden garantien da ikke gjelder. Denne skrammen er altså over to år gammel, og jeg spurte om de kunne vise til en klar årsakssammenheng, og opplevde det samme som deg, ingen svar. 

Men det med iPaden må du virkelig ta tak i, hvis den ser slik ut når du henter den. Helt usmakelig oppførsel på så mye i denne bransjen.

Lenke til kommentar

Eplehuset har flere ganger prøvd å vri seg unna garantireparasjon ved å skylde på meg. De påsto blant annet at jeg hadde ødelagt strøminngangen på en MacBook Air ved å bruke noe uoriginalt USB i en av USBportene.

Tok kontakt med Apple og de fikset den på garanti uten å krangle. Får inntrykk av at Eplehuset tror de taper penger på å reparere ting på garantien. Så jeg handler aldri der igjen.

Bestilte utskifting av batteri på en 6 år gammel iPad mini hos Apple. Det tok 8 dager og vips var en erstatningsenhet levert på døra. Det kostet 1500 kr om jeg husker korrekt, men det var det verdt. Har stort sett gode erfaringer med å benytte Apple til slike ting.

Power og Elkjøp kan ikke stave kundeservice i det hele tatt og Eplehuset får utslett bare de hører ordet, så jeg bruker ingen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...