Gå til innhold

Klokke til døv 8åring. Varsel fra telefon og alarm


Anbefalte innlegg

Hei. 

Dattra mi på 8 er døv. Hun har operert implantater som gir henne noe hørsel (cochlea implantat, CI). 

Mye av tiden har hun ikke implantatene på, og hører da ingenting. 

Hun har egen telefon (vi videoringer og bruker tegnspråk). Dette er en telefon med Android (Samsung Galaxy S8) 

I denne forbindelse har jeg tenkt at hun skulle hatt ei klokke med vibrering på håndleddet som hun kan bruke som alarm om morgenen og som kan varsle når det ringer. 

Dette er naturligvis funksjoner som de aller fleste smartklokker og aktivitetsband har. 

Men saken er at hun er barn. Et barn med små spinkle håndledd. Trenger derfor forslag til ei veldig liten og kompakt klokke. 

Den eneste klokka jeg finner som opprinnelig er beregnet for barn er Fitbit Ace. Men denne kan vel ikke kobles til telefonen, og varsle anrop fra den? 

 

Forslag og ideer tas imot med åpne armer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det openbare valget er nok Samsung Galaxy Watch som då fungerer godt saman med Samsung mobil. 

Den minste versjonen av klokka er 40 mm, velger du typen med silikonreim så et det lett å ta nye hol nærmare uret slik at den også passer på små handledd. Basert på eiga klokke så ser det ut til å gå greit å tilpasse standardreima heilt ned til ca 11 cm. Alternativt kan du bytte heile reima til barnereim, men då mister du nok mitt av pulsmålerfunksjonaliteten ettersom det er to sensorar i reima heilt inntil uret. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
The Avatar skrev (På 23.8.2021 den 21.04):

Det openbare valget er nok Samsung Galaxy Watch som då fungerer godt saman med Samsung mobil. 

Den minste versjonen av klokka er 40 mm, velger du typen med silikonreim så et det lett å ta nye hol nærmare uret slik at den også passer på små handledd. Basert på eiga klokke så ser det ut til å gå greit å tilpasse standardreima heilt ned til ca 11 cm. Alternativt kan du bytte heile reima til barnereim, men då mister du nok mitt av pulsmålerfunksjonaliteten ettersom det er to sensorar i reima heilt inntil uret. 

Man får kjøpt tredjeparts reimer også. Jeg har selv en metall reim som festes med magnet, er justerbar på millimeteren, og sitter godt.

Så Komplett hadde noen barneklokker som var på tilbud forrige uke: https://www.komplett.no/product/1176992/mobiler-klokker/smartklokker/xplora-5-klokketelefon-for-barn-sort#

Null kjennskap til de annet enn at linken.

 

Alternativ: https://www.smartasaker.no/no/artiklar/vibrerende-vekkerklokke.html?gclid=Cj0KCQjwtrSLBhCLARIsACh6RmgtIVDNjGK8uvtcwr59gYlEj8zpsTCC-2Bk8yICxl_Vp-aNwrcAoCoaAvN6EALw_wcB

Men virker veldig tykk til å ha under puten, og kan vel fort forsvinne med litt aktiv soving

 

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for et kjent merke, slik at utvalget i remmer og appstøtte ikke blir borte "over natta". Hva er budsjettet?

Jeg ville foreslått en Fitbit Charge 5, og funnet en silikonrem som kan forkortes og lages nye hull i, ev. en metallmesh-rem som kan justeres fleksibelt. Hint: Det er 20 % på Power til helgen for de som har DNB MC.

Hvis en Charge 5 faller utenfor budsjett, ville jeg sett etter en Charge 3 eller 4 på finn.no, de ligger ute for 200 kr og oppover.

En av arsakene til at jeg foreslår Fitbit er at man i Fitbitappen kan velge hvilke varsler som skal sendes til klokken. På for eks Garmin vil alle varsler på mobilen også varsle på klokken, noe man ikke alltid ønsker. På klokken kan man også sette "do not disturb"-schedule, som deaktiverer varsler og displaylys til faste tider (man kan likevel trykke på "knappen" på siden for å se hva klokken er).

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Vurdert denne: https://www.mytrendyphone.no/shop/vekkerklokke-dove-horselshemmede-t1h-277170p.html?gclid=CjwKCAjws--ZBhAXEiwAv-RNL9MRiehfdRjhJSeECtdpmMc-o0iM7pZatwoJhGnlm2rxwrjSsiwS6xoCFtwQAvD_BwE&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F

Ikke hørt om det før, men akkurat levert noen lignende som også fungerer mot brannvarsling. De trigges med lyd, slik at den utløses fra lyden brannvarsleren i rommet gir, samt kunne benyttet som vekkeklokke.

Sikkert en vanesak å sove med slik under puten.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...