Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal jeg reise på backpacking med kjæreste?


Gjest 339ab...7a8

Anbefalte innlegg

Gjest 339ab...7a8

Hei, jeg har en stund tenkt på å reise til Asia å backpacke i 2-3 mnd. Har tenkt at dette skal være en tur hvor jeg får testet meg selv, komme ut av komfortsonen og på en måte lade opp batteriene mine etter en litt tung periode i livet mitt. 

Nå har det seg slik at jeg har et dilemma. Skal jeg reise med kjæresten eller skal jeg reise solo? Det jeg er redd for er at hvis jeg reiser med kjæresten, så vil jeg miste opplevelsen av å ta egne valg, å leve på mine egne premisser og miste muligheten til å gro sosiale antenner og møte nye folk/venner.

vet det er fordeler og ulemper med begge alternativ, men trenger litt råd her. Er redd jeg skal såre henne ved å reise alene. Men samtidig så føler jeg meg ikke egoistisk av å reise alene heller. Hva gjør jeg? 
 

gjerne del om du har hatt lignende situasjon.

Anonymous poster hash: 339ab...7a8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 23. tanken min var å reise, ta meg inn på hostel og kanskje bo med andre som jeg evt. kunne blitt kjent med. Dette er jo noe som kjæresten ikke vil. 
 

selvsagt så hadde det vært moro å reist med henne, men da føler jeg at turen ikke blir som jeg egentlig hadde forestilt meg. Hva tror dere? Er det dårlig gjort å si at jeg vil reise solo?

Lenke til kommentar
Neonex skrev (3 minutter siden):

Å reise til Asia i disse tider er det bare til å ta rennafart og drite I. Har I utgangspunktet en tur til sør Korea i oktober og er fullvaksinert. Må fortsatt pdd I 14 dagers obligatorisk karantene på government facility til over 1000 kr natten 

Glemte å sitere, men har svart på innlegget ditt🤘🏼

Lenke til kommentar
Dubious skrev (19 minutter siden):

Ikke mye til kjæreste om man ikke ønsker å reise på ferie sammen med kjæresten..

Tror nok du har misforstått hele greia her. Handler ikke om at jeg ikke vil reise med kjæresten, det handler om at jeg vil utvide min horisont, utfordre meg selv og gjøre ting som jeg mest sannsynelig ikke ville gjort hvis jeg er med andre. Det gjelder kjæreste, kamerater eller venninner.
 

Har lært av erfaring at ved å gjøre ting alene så har man ikke noe annet valg en å by på seg selv, men ved å ha med andre så er det lettere å la seg holde tilbake. 
 

så at du sier at jeg ikke er en god kjæreste, det er en dom kommentar. Prøv å grave litt før du slenger ut useriøse kommentarer som er lite gjennomtenkt. ;) har du noen gode råd å komme med så vil jeg gjerne høre det!✌🏼

Lenke til kommentar

Du kan gjøre akkurat som du vil uavhengig av hvor gammel du er. Det er ikke sånn at det er ok å reise alene i tjueårene og ikke senere i livet. Man er heller ikke en dårlig kjæreste hvis man reiser alene. Personlig hadde jeg ikke orket et forhold der jeg og dama måtte gjort alt sammen.

Det som er viktig er at du snakker med kjæresten din om dette. Fortell henne hva du tenker og hvorfor. Et godt generelt samlivs råd er at kommunikasjon er viktig og at man burde snakke med hverandre om ting. Hun kan til og med hjelpe deg med å ta dette valget, hun kjenner deg mye bedre enn vi gjør. Hun er din partner, hun fortjener å høre hva du tenker og så kan dere ta valg sammen.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Flin skrev (8 minutter siden):

Du kan gjøre akkurat som du vil uavhengig av hvor gammel du er. Det er ikke sånn at det er ok å reise alene i tjueårene og ikke senere i livet. Man er heller ikke en dårlig kjæreste hvis man reiser alene. Personlig hadde jeg ikke orket et forhold der jeg og dama måtte gjort alt sammen.

Det som er viktig er at du snakker med kjæresten din om dette. Fortell henne hva du tenker og hvorfor. Et godt generelt samlivs råd er at kommunikasjon er viktig og at man burde snakke med hverandre om ting. Hun kan til og med hjelpe deg med å ta dette valget, hun kjenner deg mye bedre enn vi gjør. Hun er din partner, hun fortjener å høre hva du tenker og så kan dere ta valg sammen.

 

Skal snakke med henne å høre hva hun tenker/føler om det. Takk for svar!😁

Lenke til kommentar

Fordeler ved å reise sammen
- Dere kan styrke forholdet
- Dere skaper minner for livet sammen
- Dere vil lære å samarbeide på et helt nytt nivå
- Det kan være billigere (dele på enkelte utgifter)
- Mange opplever det som tryggere
- Du vil aldri være alene
- Du vil ikke savne kjæresten din

Ulemper
- Det er ikke like lett å komme i kontakt med andre på hostels osv
- Det å reise sammen på backpackertur gir mange utfordringer i et forhold; forvent perioder med utfordringer
- Du mister den ultimate friheten du har ved å reise alene
- Fokuset ditt må fordeles; slik at mye av "øyefallet" ditt går på kjæresten; noe som gjør at du "mister" litt av inntrykkene du ville fått ved å reise alene; der blikket er dedikert omgivelsene, nye inntrykk og bekjente
- Kjæresten din vil bli sjalu (potensiell konflikt?)
- Når dere er et par; er ikke lokale/folk på hostels like kontaktsøkende
- Du må tilpasse deg kjæresten din sine rutiner; samme må henne gjøre ovenfor deg
- Du kan aldri ta en eneste avgjørelse på egen hånd. Alt må avtales.

Selv har jeg reist på flere titalls backpackerturer. Et par også med tidligere kjærester. Jeg foretrekker helt klart å reise alene. Det er gigantisk stor forskjell på "kjærestetur" og backpackertur. Jeg mener at en ekte backpackertur kun kan gjennomføres alene; da en veldig viktig del av turen er nye bekjentskaper, det å ta kontakt med andre reisende - gjennom hostels osv; og lære/få impulser fra dem. Dersom du har med deg en partner; vil du føle den liten distanse fra dette fellesskapet om dere bor på et hostel. 

Jeg foreslår at du gjør en mellomting.
Inviter gjerne med deg kjæresten på tur. Men ikke på hele turen! 50/50 alene/sammen. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...