Gå til innhold

ANMELDELSE: Psychonauts 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hatredFan911 skrev (1 minutt siden):

Hæ? Ka mener du ? Eg forstod ikke noen av postene dine. Er du redd du tar selvmord og ikke kommer gjennom spillet? 

Nei, det er ikke ment slik. Men jeg har enkelte problemer knyttet til disse temaene som kan gjøre det vanskelig for meg å håndtere det om det blir fremstilt på en "grafisk" måte. Når jeg skriver "ikke komme igjennom et spill", så mener jeg at jeg må legge det vekk og enten få noen andre til å komme forbi punktet jeg sliter med, eller la være å spille videre i det hele tatt. Det som blir trigget er ikke selvmordstanker, men flashbacks, hodepine, mareritt, angstanfall o.l..

 

Jeg synes det er fint spill kan ta opp temaer som de jeg nevner, og er helt for at de blir tatt opp i disse usensurert. 🙂 Ønsket bare å vite om dette spillet hadde dem eller ikke, da jeg gjerne skulle prøvd det ut selv, men ikke orker å gå igjennom en "episode" akkurat nå.

Hilsen ett "øydelagd" menneske

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (14 minutter siden):

Hæ? Ka mener du ? Eg forstod ikke noen av postene dine. Er du redd du tar selvmord og ikke kommer gjennom spillet? 

Skjerpings, det var var et helt legetimt spørsmål som var lett å forstå. Spillet tar for seg noen alvorlige tema. Hva som kan trigge noen som har vært gjennom alvorlige truamer er ikke alltid  lett å vite. Noe som kanskje også er kjærnen i spørsmålet. 

Er nok ikke så lett for anmelder å svare deg på MuffinMatt. Les anmeldelsen, se en trailere og stol på dine egne følelser og innstinkter :)

Endret av GrinderX9
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hei, godt spørsmål. Som ein person som sjølv har tidlegare erfaring med slikt, vil eg seie eit resolutt nei. For min del er dette noko så unikt som eit spel som kan få deg til å føle deg betre. Tematikken er behandla på ein veldig respektfull og varm måte. Du kjenner kanskje kjensla av å høyre på musikk og føle seg sett og høyrt? Dette spelet er slik, på eit vis terapautisk.

Spelet kjem rett nok med ei åtvaring på starten om at det handterer vanskelege tema, så det er nemnt.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Øystein.F. skrev (9 minutter siden):

Hei, godt spørsmål. Som ein person som sjølv har tidlegare erfaring med slikt, vil eg seie eit resolutt nei. For min del er dette noko så unikt som eit spel som kan få deg til å føle deg betre. Tematikken er behandla på ein veldig respektfull og varm måte. Du kjenner kanskje kjensla av å høyre på musikk og føle seg sett og høyrt? Dette spelet er slik, på eit vis terapautisk.

Spelet kjem rett nok med ei åtvaring på starten om at det handterer vanskelege tema, så det er nemnt.

Takk for kjekt svar. Jeg kommer antagelig til å gi dette ett forsøk, på tidspunkt jeg ikke er alene i rommet for å være på en sikker side 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...