Gå til innhold

Får sendt men ikke mottatt e-post


Anbefalte innlegg

DontTouchMyPhone skrev (2 minutter siden):

Jeg har prøvd å legge til IMAP, men det lykkes ikke. Passordet godtas ikke. Fins det andre e-postprogrammer som vil la meg legge til en @online.no epost?

Hvis du får sendt e-post (fordi du har lagt inn riktig brukernavn/epostadresse samt passord) er det nødt til å være noe feil med IMAP-opplysningene.

Ikke heng deg helt opp i hva en feilmelding sier. Inniblant må man bare rote frem og tilbake litt og prøve andre ting som ikke nevnes i en feilmelding.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DontTouchMyPhone skrev (14 minutter siden):

Okay, da skal jeg prøve ut litt der. Men det er ikke noe annet passord eller noe? Jeg mener, om jeg får satt opp e-post og sendt, da stemmer passordet for alt?

Virker å være riktig passord, ja.

-----

Du kan alltids prøve å fjerne epostkontoen i Outlook enda en gang, og i tillegg manuelt slette lagret Outlook/Office-legitimasjon:

https://support.microsoft.com/nb-no/windows/få-tilgang-til-legitimasjonsbehandling-1b5c916a-6a16-889f-8581-fc16e8165ac0

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen.

nightowl, ja da prøver jeg å fjerne igjen, syns det er rart det skal være så vanskelig egentlig. 

Hårek, ja slik ser min ut på den gamle dataen, men på den nye ser det ikke ut til at jeg får "lov" til å legge det til på denne måten, hopper rett til en exchange-konto om jeg prøver å legge til Outlook-konto manuelt.

 

Lenke til kommentar

Jeg fjernet hele Outlook-dritten da de plutselig gjorde det umulig å importere gamle e-post konto-instilinger fra WinXP versjonen av Outlook til  Win7-versjonen, for å tvinge folk inn i ny mye dårligere versjon av outlook som absolutt ville ha MS-konto, og selv om jeg viste alle konto-innstiliingene så ville de ikke godta den gamle mailen min.

Bruker Opera-mail nå, mye enklere, og bedre. :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke til å oppgradere heller sist gang når jeg skulle oppgradere PC - selv om jeg har satt opp eposter massevis av ganger før, endte tilslutt opp med å bytte fra Outlook til Opera mail - og da var det ikke problem lenger.

Er rimelig sikker på at det ligger sikkert ti forskjellige snarveier som prøver å tvinge deg inn på Microsoft-tjenester, som f.eks hotmail og exchange i de nyeste Outlook versjonene.. 😕

https://www.techspot.com/downloads/6020-opera-mail.html

 

Lenke til kommentar
17 hours ago, DontTouchMyPhone said:

Ja det tror jeg på, ender opp med Exchange nesten uansett hva jeg gjør, og manuelle innstillinger blir ikke godtatt. Syns det er irriterende at det skal være så vanskelig. Og jeg kan selvsagt bare lage meg en ny epost med f.eks. gmail., men har jo mange kontakter osv., og litt offisielle ting på denne eposten og vil gjerne bruke den. Sukk. 

Hvis du har POP-mailkonto fra Telenor Online, skal du ikke velge noen av de foreslåtte oppsettene (Exchange, Outlook.com, etc.), men istedet velge manuelle innstillinger.

I bildet nedenfor (som kommer opp når jeg starter Outlook uten at noen emailkonti finnes fra før), skal du velge Advance Options, og så krysse av for "Let me set up my account manually".

(Hvis du ikke får opp dette bildet, så finner du sikkert det samme valget et annet sted - eller du kan kan slette den emailkontoen du har opprettet, for den virker uansett ikke. Og du skal ikke bruke IMAP, men POP, dvs. pop.online.no)

image.thumb.png.dcd2619f889ff123dc483a9b49a9dd51.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...