Gå til innhold

Homenet - RiksTV PVR internett med kabel


Anbefalte innlegg

Dette er sikkert besvart et sted. Men..jeg har pga dårlig WiFi i 2. etage (ruter i 1.) blitt anbefalt av Homenet og koble RiksTV PVR boksen til fast kabel fra Genexis Platinum ruteren. De sier videre at jeg skal bruke port 3 eller 4. Problemet er at PVR boksen da ikke finner noe nett/IP i det hele tatt. Flytter jeg derimot kabelen til port 1 eller 2 kobler internett opp med en gang. Er det noe muffens med 3,4 portene? 

Endret av MC54
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Problem løst - Oppdatering.

Som sagt, RiksTV's hjelpesider sier kun at nettverkkabel anbefales koblet til port 3 eller 4 på Homenet rutere. Kundebehandlerne som sitter frontline på RiksTV  (eller Homenet) har som regel ikke peiling på dette og forstår ikke hvorfor dette ikke virker. Etter mye om og men klarte jeg å komme i kontakt med teknisk assistanse på abonnementsavdelingen på Homenet, for det er nemlig de som setter opp IP addresser (port 3/4) hvis du vil koble RiksTV til Homenet/fiber. For dem var det ikke noe problem og  "åpne" port 3 for meg så jeg fikk dekoderen på nett. Virket med en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...