Gå til innhold

ANMELDELSE: Road 96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

Nye Cod ser skikkelig kjedelig ut... Men jeg kommer til å kjøpe det likevel :) 

Og det er helt greit ;) Jeg var litt sleivkjefta og brukte COD som et dårlig eksempel. Med det fantastisk gode spillmarkedet vi har i dag er det ethvert spill for enhver person, og det gjelder å heller fokusere på de spillene som en liker enn alle andre du ikke liker :)

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (15 timer siden):

Worth A Buy på YouTube sa at han heller ville sveise sammen brystvortene sine enn å spille mer etter tjue minutter. Det var for politisk woke og PK. Han har fjernet videoen nå.

Jeg vil ikke si spillet er spesielt "woke". Det handler om politikk og undertrykkende regimer, og kampen i mot dem. Så ja, tematikken er jo politisk, men det blir sprøyt å kalle dette "left wing propaganda" eller tilsvarende. De fleste historier trenger en trussel eller antagonist.

Så sant man ikke er i mot demokrati da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Limbeck skrev (12 minutter siden):

Hva er woke?

Woke (/wk/ wohk) is a term, originating in the United States, that originally referred to awareness about racial prejudice and discrimination. It subsequently came to encompass an awareness of other issues of social inequality, for instance, regarding gender and sexual orientation. Since the late 2010s, it has also been used as a general term for left-wing political movements and perspectives emphasising the identity politics of people of colour, LGBT people, and women.

Lenke til kommentar

Fullførte dette spillet forrige helg og kan si meg enig i anmeldelsen. Ville nok selv falt på 8 av 10. Det er et veldig godt gjennomført historie/walking simulator spill. Det at det koster 150 kr og gir solide 8-9 timer med underholdning synes jeg er innafor.

Det er fin visuell stil, vanvittig bra og stemningsfull musikk og det er ganske så gode karakterer, med solide dialoger og bra stemme skuespill.

Det som gjør at det ikke får mer enn 8 av 10 fra meg handler mest om måten spillet forsøker å være tilfeldig lagt opp. Jeg og kona spilte det samtidig på hver vår PC og det er jo forsåvidt riktig at spillet sine sekvenser dukker opp i helt tilfeldig rekkefølge. Dette åpner opp for at det å spille igjennom flere ganger for å få opplevd forskjellige veivalg og avslutninger på spillet burde være litt mer tilgjengelig og interessant. Jeg synes dog ikke denne delen av spillet fungerte så altfor bra i praksis. Selv om hver "sekvens" i spillet kan dukke opp i helt tilfeldig rekkefølge så virker det for meg som disse uansett ender opp med å være så og si de samme. Spørsmålet er bare om du får sekvens A i løpet av de første 30 minuttene av spillet, om du får den etter 1 time, 2 timer eller kanskje etter 7 timer. Men når disse sekvensene i seg selv er såpass statiske så har det ikke så fryktelig mye verdi i praksis at de kan komme på tilfeldige tidspunkter.

Jeg endte riktig opp med å få 2-3 sekvenser utover hva det kona fikk. Og en av de sekvensene viste seg å gjøre det langt vanskeligere for meg å få en "lykkelig" slutt da denne inneholdt dialoger som gjorde det veldig lett å dra noen av karakterforholdende i negativ retning. For kona som aldri fikk denne sekvensen i det hele tatt fått da automatisk ikke denne negative utviklingen mellom disse karakterene på sin gjennomspilling og fikk da en langt enklere vei til en lykkelig slutt for disse karakterene. Så det at jeg faktisk klarte å få 2-3 sekvenser mer enn det hun fikk da jeg var bedre til å holde mine tenåringer i livet igjennom spillet viste seg faktisk å straffe meg på en måte.

Det vi jo dog merket oss når vi spilte spillet samtidig var jo at til tross for at vi da fikk sekvensene i forskjellige rekkefølge og at jeg faktisk fikk 2-3 sekvenser mer enn henne så endte alle sekvensene vi begge fikk opp med å være så og si nøyaktig de samme. Som igjen er med på å undergrave litt verdien av at disse kan komme i helt vilkårlig rekkefølge igjennom spillet. Det er dialogvalg igjennom spillet som vil til en viss grad farge karakterer og handlingsforløpet, men vår erfaring er at en såpass stor del av spillet ser ut til å være såpass fastlåst, og alle disse sekvensene tar deg igjennom samme handlingsforløpet så det å spille igjennom flere ganger frister ikke nevneverdig.

For meg personlig så er ikke det noe stort problem. Jeg synes at en gjennomspilling i seg selv var såpass bra, og som sagt 150 kr for 8-9 timer med såpass god underholdning synes jeg er helt innafor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...