Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er den et godt kjøp (Avensis)?


Anbefalte innlegg

Var å så på en 09 modell avensis stasjonsvogn i dag. Bilen er akkurat godkjent i 2 nye år, og alle servicer er tatt på merkeverksted. Bilen har rullet rett under 200k kilometer. Hovedservice er også akkurat gjennomført. Bilen kjørte fint. Alt ser ut til å virke. Finner ikke spesielt med rust. Det som jeg oppdager var at det kom en svak dunke/kneppe lyd når jeg snudde rattet av og til. Baklykter var også litt stygge. Hadde sprukket opp litt og det var fuktighet inni. Vinter dekkene var også gamle, men de kunne jeg få nye pent brukte eller avslag på helt nye dekk. Er likevel dunke lyden jeg er mest skeptisk til. Siden bilen har blitt godkjent og den har vært på service trenger det kanskje ikke å være en stor sak? En fôring som begynner å bli litt slitt, men som kan holde en god stund til?  Tror dere Bilen er et godt kjøp for rett i under 50k kroner?

 

Bilen er for øvrig en 2,0 turbodiesel.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at PKK kun tar for seg det miljø- og trafikksikkerhetsmessige og ikke sier noe om bilen som helhet. Som @bjorkhaug skriver; Om du får utført en NAF-test skal du kunne være rimelig trygg på hva du kjøper. En eventuell ‘tilstandsrapport’ utført av selger (hvis profesjonell part) ville jeg ha vært litt skeptisk til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...