Gå til innhold

Hundrevis av Cyberpunk 2077-endringer i ny oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JonTj skrev (15 minutter siden):

Jeg har ennå ikke spilt / kjøpt det. Tenkte jeg skulle vente til det er patched ferdig, ihvertfall tilnærmet. Men er det verdt å bruke tiden på dette? Etter hva jeg hører er det ikke så veldig bra..

Nåværende patch (1.23) har gjort ting mye bedre siden utgivelse. Men det er fortsatt MANGE ting som ikke gir spillet den innlevelsen vi ble lovet, bla.a. ting som ikke kan plukkes opp, falle igjennom kartet (selv om ting er blitt mye bedre på det nå) og AI-biler og -mennesker som bare dukker opp av løse luften (AI-en er for øvrig generelt "fyll" i spillet, og ingenting man bryr seg om med sin generiske samling av stort sett fornærmende svar når man prøver å prate med de).

Jeg prøvde første gjennomspilling på patch 1.03 og driver nå med tredje gjennomspilling på patch 1.23, og ting er definitivt spillbart nå.

Har en tråd om spillet her:
https://www.diskusjon.no/topic/1878310-cyberpunk-2077-nyheter-og-offisielle-oppdateringer/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Av nyheter lokker 1.3 med en mye etterspurt endring til minikartet. Når du hopper inn i en bil eller annet kjøretøy vil kartet automatisk zoome ut, slik at det blir lettere å navigere under høy hastighet.

Endelig! Slutt på å skrense inn i / meie ned fotgjengere når man skal rundt en 90-graders sving i byen med en Caliburn i over 150 Km/t. ❤️

Sitat

Spillere får også muligheten til å nullstille talenttreet sitt, som gjør det lettere å teste ulike spillestiler.

Heh, bare gå Reflexes (Assault) / Intelligence (Quickhacking), med Technical ability (crafting) til slutt så er hele spillet "easy mode" uansett vanskelighetsgrad. ^^

Sitat

Det går i kosmetikk, og spillere får to nye jakker, en ny bil og et alternativt utseende for Johnny Silverhand.

Håper faktisk på en stor, treg bil denne gangen. Gjerne muligheten for å kjøre de 8-hjulingene man ser stå parkert enkelte steder. Disse kan ikke kjøres, og 6-hjulingene...vel, skulle gjerne hatt noe enda større når man leker snø (bil) plog i sentrum. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
JonTj skrev (1 time siden):

Jeg har ennå ikke spilt / kjøpt det. Tenkte jeg skulle vente til det er patched ferdig, ihvertfall tilnærmet. Men er det verdt å bruke tiden på dette? Etter hva jeg hører er det ikke så veldig bra..

Historien er så som så synes jeg. Misliker også veldig mange av karakterene. Likte det med en gang jeg var ferdig med det. Men nå når jeg har fått tygget litt på det, er det ganske middelmådig. Oppdragene er også for generiske. Vent til en GOTY kommer med mer innhold. 

Lenke til kommentar

Lenge før denne patchen hadde jeg allerede inne 100+ timer i CP, og hadde det ålreit. Nå møtte jef på generelt lite bugs, men enkelte ting som var irriterende dsa har allerede blitt løst(feks. Crafting av mange items). Personlig slet jeg med å komme meg inn i Witcher serien, men der var det lettere å se hvordan de skulle få inn ekstrainnhold senere.. CPs avslutning er ganske vel.. avsluttende. Og avhengig av hvillen slutt man velger, er de ganske så gripende også.

Lenke til kommentar
Heiti skrev (På 18.8.2021 den 10.22):

Likte det med en gang jeg var ferdig med det. Men nå når jeg har fått tygget litt på det, er det ganske middelmådig.

Jeg skulle ønske det gikk an å hoppe over alle braindances og alle Johnny sekvenser.

Selv første gangen likte jeg ikke alt styret og hånd-holdingen gjennom det hele med Judy og Evelyn. Konseptet var interessant, men det blir gjort et for stort nummer av det den første gangen, og så ble ikke funksjonen brukt noe mer etterpå.

Og sekvensene med å gå rundt som Johnny Silverhand, selv med den obligatoriske sex-scenen med Cunningham, syntes jeg var totalt uinteressante og kjedelig.

Og ved konversering med hoved- og sidepersoner (Judy, Claire etc.) savner jeg også en "angre"-knapp. Svært ofte blir ting formulert på annen måte i svaralternativene enn det som faktisk blir sagt, og den man snakker med kan ta ting ille opp.

Når og om man svarer feil (og dette kan ha stor betydning senere i spillet) så er det ikke mulighet for å beklage misforståelsen og si ting på nytt - som man kan gjøre i virkeligheten.

Enig i det med oppdragene. Er en tidlig grind og så gjøre hovedoppdragene.
Nå på min tredje gjennomspilling er jeg level 50 / street cred 50 (og ~80 timer inn), og jeg er ikke lenger enn at jeg skal gå å snakke med Takemura.

En annen ting i spillet som kun er "fyll" (bokstavelig talt) er mat, drikke og alkohol. Jeg har ALDRI hatt behov for å benytte meg av det, og alkohol har i motsetning til enkelte andre spill ikke noen fordel i det hele tatt. Ingen skadereduksjon, mer skade med slagvåpen (siden man visstnok ikke vet hva man gjør i fylla) eller behov for å komme seg hjem i seng for å sove ut rusen, eller noen positiv virkning overhodet (alkohol tar opp inventory plass også).

Rent personlig synes jeg også det at man ikke kan sikte på eller skade barn i spillet er en uting. Særlig når jeg prøver å snikskyte noen andre over fortauet - jeg zoomer inn, har patruljeringstimingen klar...og et barn går tilfeldigvis forbi. Bare det, for ikke å snakke om at de fleste er rett frekk i kjeften, gjør at de fortjener å skytes så de slutter å forstyrre.
Det er et spill - jeg vil ha den friheten CDPR lovet! Spesielt irriterende er det når nevnte unge forsvinner fordi figuren har forlatt skjermbildet og blitt byttet ut med en annen tilfeldig AI-figur!

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (52 minutter siden):

Spillet er vel fundamentalt ødelagt mtp at avgjørelsene dine gjør ingen ting med historien, noe de lovte, og det kan ikke patches.

Valgene man gjør spiller inn på en måte, men med langt ifra så store konsekvenser som forventet basert på løftene som ble gitt.

Velger man "feil" så mister man en serie med tilleggsoppdrag (og det er flere slike serier), med det resultatet at man tilsammen går glipp av et par kjøretøy og noen våpen (og et par sex-scener).

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (21 timer siden):

Kansje gi det en ny sjansje.. Har spilt noe 100 timer bare i 1.03 fra før av.

Ja, spillet tok overraskende lang tid å fullføre når man vil være overalt! :)

Hadde vel 180 timer på første gjennomspilling (1.03 - 1.06) som Corpo.

Så 80-ish timer på andre gjennomspilling som Street Kid (patch 1.06 - 1.22)...før jeg glemte å ta oppdatert backup når jeg formaterte etter å ha byttet hovedkort og havnet tilbake på rundt 50 timer (orket ikke gjøre det opp igjen så jeg tok en pause og startet heller på nytt).
Har heldigvis funnet igjen de fleste av klærne jeg var så fornøyd med (leter fortsatt etter skoene, og må gjøre flere hovedoppdrag før jeg kan finne lua).
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2lWM2nH4qP52wPzd8
Hvis noen likte klærne, så si gjerne fra hvis navnene ønskes. Har også ca. hvor de er å få tak i.

Og har nå brukt 80 timer sålangt på tredje gjennomspilling som Nomad.

Street Kid har forresten en noe stygg bug hvis den er der fortsatt - helt i starten så er man ved et fast travel punkt i Heywood...et punkt som fortsatt er tilgjengelig så snart fast travel punktet rett utenfor leiligheten åpner. Så man kan farte rundt så mye man vil før man i det hele tatt snakker med Dex.

Var gøy å ha Skippy med inn på hotellet - gjorde dog ting vel enkelt. ^^

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (19 minutter siden):

Ja, spillet tok overraskende lang tid å fullføre når man vil være overalt! :)

Hadde vel 180 timer på første gjennomspilling (1.03 - 1.06) som Corpo.

Så 80-ish timer på andre gjennomspilling som Street Kid (patch 1.06 - 1.22)...før jeg glemte å ta oppdatert backup når jeg formaterte etter å ha byttet hovedkort og havnet tilbake på rundt 50 timer (orket ikke gjøre det opp igjen så jeg tok en pause og startet heller på nytt).
Har heldigvis funnet igjen de fleste av klærne jeg var så fornøyd med (leter fortsatt etter skoene, og må gjøre flere hovedoppdrag før jeg kan finne lua).
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2lWM2nH4qP52wPzd8

Og har nå brukt 80 timer sålangt på tredje gjennomspilling som Nomad.

 

Street Kid har forresten en noe stygg bug hvis den er der fortsatt - helt i starten så er man ved et fast travel punkt i Heywood...et punkt som fortsatt er tilgjengelig så snart fast travel punktet rett utenfor leiligheten åpner. Så man kan farte rundt så mye man vil før man i det hele tatt snakker med Dex.

Var gøy å ha Skippy med inn på hotellet - gjorde dog ting vel enkelt. ^^

Du har stjålet spillet sier du?

All lagring ligger jo i skyen hos GOG, om du har over 300 timer spilletid bør du absolutt støtte utvikleren mener nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (15 minutter siden):

Du har stjålet spillet sier du?

All lagring ligger jo i skyen hos GOG, om du har over 300 timer spilletid bør du absolutt støtte utvikleren mener nå jeg.

Skal ikke nekte for spillet ikke er kjøpt ennå. Det var / er såpass dyrt, og når de første anmeldelsene var i starten mildt sagt delte om spillet basert på lovnadene fra utvikler, så fant jeg meg en GoG-torrent istedet.

Og grunnen til at jeg bruker GoG (som CDPR forøvrig eier) er fordi jeg kan spille uten behov for hverken noen tredjepartsklient (f.eks. Steam eller Battle.net) eller krav til å være tilkoblet internett (er uansett overhodet ikke interessert i multiplayer i noen av spillene jeg spiller).

Med det sagt så står det "191" på spillisten når jeg logger inn på GoG, så jeg vil så absolutt si jeg støtter dem indirekte. :cool:
Skylagring er forøvrig et argument for meg å IKKE benytte meg av tilhørende spillklient - jeg foretrekker å passe på mine egne data lokalt uten noen form for sporing, pakket inn i et fancy "skylagring" gavepapir.

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
X_Prez_Nixon skrev (19 timer siden):

Det er null aktiviteter å finne på i night city. Etter storyen så kan man kjøpe en masse biler. Super dårlig.

Bilene er knyttet opp mot street cred. Så etterhvert som man går opp i SC (ved å gjøre oppdrag og å hamre ned gjengmedlemmer) så får man tilbud om diverse bilkjøp rundtom i Night City.
https://www.gamesatlas.com/articles/cyberpunk-2077-list-of-purchasable-vehicles-with-prices-how-to-buy-vehicles-in-cyberpunk-2077

Verste er egentlig at de fleste bilene er skrap! Jeg hadde også faktisk forventet til KUDOS fra Claire i billøpene når jeg stilte opp med en Caliburn eller en Javelina, men man kan like gjerne møte i en MaiMai for løpene er scriptede uansett.

Bilene er generelt kun for å lage litt (opplagt) variasjon i spillet, og for transport mellom fast travel punktene hvis man bare vil komme seg fra A til B. Eller bare ha det gøy - for meg, definitivt sistnevnte. :cool:
Mizutani Shion "Coyote", Rayfield Caliburn, Thorton Galena "Gecko" og ARCH Nazaré (bare for å hive inn en motorsykkel) er alt man trenger, inkludert litt variasjon i utvalget.

Villefort Columbus V340-F Freight eller Chevillon Emperor 620 Ragnar (kassebiler) kan være kjekt å ha i de ytterst få tilfellene hvor et springbrett kan hjelpe på å komme seg over hindringer, men ellers bare bortkastede penger.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Chavalito skrev (51 minutter siden):

Det er en stoooor oppdatering, holder på å laste den ned nå, ca 36 Gb er den på. 🙂 For PC vel og merke.

Dang, den er ute allerede! Takker for info!

Har GoG patchen i .torrent-klienten nå. :cool:

36 GB er ikke den verste patchen da.
https://www.diskusjon.no/topic/1878310-cyberpunk-2077-nyheter-og-offisielle-oppdateringer/?do=findComment&comment=25899553

Patch 1.2 krevde jo nesten 400 GB ledig disk plass ved installering.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...