Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KarvaBlad skrev (1 time siden):

Å ja, sorry. Der ser du hvor mye jeg vet 😬

Rebrandingen av X-box navnet til å brukes om en pc-tjeneste forvirrer alle første gangen de hører om det, det tror jeg var en markedsførings-bommert fra Microsoft. Det selger nok dårligere fordi folk tror det er bare for X-box konsollene.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, fnwilborn said:

Altså, spilletr er morsomt og bra nok, men det er buggy, UIen er til tider håpløs og AIen er rævva. Så ville ikke gitt det 9/10 selv.

Enig i dette, ja. Useriøst å gi dette en 9er. Det er et okay spill da, men jeg hadde håpet på mer etter å ha lest denne anmeldelsen. Godt det er på Gamepass så man ikke trenger å bli lurt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
8 hours ago, KarvaBlad said:

Er det ikke veldig krøkkete å spille 4X-spill med en kontroller? Eller kan man koble mus til X-boxen?

Du kan koble til mus og tastatur til Xbox ja.. trådløst også.

Lenke til kommentar
radiohodet skrev (3 timer siden):

Enig i dette, ja. Useriøst å gi dette en 9er. Det er et okay spill da, men jeg hadde håpet på mer etter å ha lest denne anmeldelsen. Godt det er på Gamepass så man ikke trenger å bli lurt.

Vel, jeg skal være forsiktig med å si useriøst, anmeldelser er subjektive tross alt. :)  Men jeg klarer ikke å se at dette spillet med de nevnte problemene i nåværende form er mer enn en 6/10 eller 7/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte det og liker det veldig godt så langt, men synes egentlig hele konseptet med at du endrer navn på "sivilisasjonene" mellom hver epoke rett og slett er mer styrete og ødelegger litt av innlevelsen enn interessant for min del. Et nesten likt konsept der en beholdt navn på sivilisasjonene hadde for min del vært å foretrekke. Om du spiller mot 10 motstandere som skifter navn mellom hver epoke blir det ekstra styrete å holde orden på hvem som er hvem, og selv om fargen holder seg lik er det liksom ikke den samme innlevelsen i "den lange krigen mot blå", der disse før var mayaer, så engelskmenn og etterpå ottomanere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Synes dette er et knallbra spill og en original vri på Civ-sjangeren. Ja, det er enkelte bugs og AI-en er ikke alltid så imponerende, men sammenlignet med Civ6 er AI-en ganske bra, ikke minst i kamp. Alt i alt fortjener spillet ros for å tørre å være nyskapende, på et vis som er gøy å spille, selv om det er upolert. Civ6 var bare gøy for å finne ut hva alt var, deretter ble det døvt. Dette har jeg spilt over hundre timer allerede og regner med at det blir å ta fram igjen med jamne mellomrom. Skulle gjerne sett et spill igjen med gjenspillverdien til Civ2, Humankind er muligens ikke det, men Civ2 var perfekt for sin tid, muligens vil vi aldri se noe slikt igjen.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (På 19.8.2021 den 23.07):

Kjøpte det og liker det veldig godt så langt, men synes egentlig hele konseptet med at du endrer navn på "sivilisasjonene" mellom hver epoke rett og slett er mer styrete og ødelegger litt av innlevelsen enn interessant for min del. Et nesten likt konsept der en beholdt navn på sivilisasjonene hadde for min del vært å foretrekke. Om du spiller mot 10 motstandere som skifter navn mellom hver epoke blir det ekstra styrete å holde orden på hvem som er hvem, og selv om fargen holder seg lik er det liksom ikke den samme innlevelsen i "den lange krigen mot blå", der disse før var mayaer, så engelskmenn og etterpå ottomanere. 

Har sett endel kritisere dette. Jeg følte det litt sånn i starten, siden jeg har spilt så mange spill hvor alle holder seg til én sivilisasjon, men om vi ser på den virkelige verden er jo dette minst like mye i tråd med realiteten. Spesielt forvirrende er det heller ikke når man blir vant til det.

Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 25.8.2022 den 1.31):

Har sett endel kritisere dette. Jeg følte det litt sånn i starten, siden jeg har spilt så mange spill hvor alle holder seg til én sivilisasjon, men om vi ser på den virkelige verden er jo dette minst like mye i tråd med realiteten. Spesielt forvirrende er det heller ikke når man blir vant til det.

Sikkert en smakssak. For min del ødelegger det innlevelsen en del men sikkert helt fint for andre. 

Mulig de har gjort en del tilpasninger det siste året, men jeg mener det var relativt stort rom for forvirring når du fikk opp infomeldinger om andre sivilisasjoner som skiftet navn mellom hver epoke. 

Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (2 timer siden):

Å skifte sivilisasjon ville vært lettere om enten a) du fikk beskjed om lederens navn og denne var den samme så klart, eller b) sivilisasjonene hadde kobling til hverandre.

Nå vet jeg ikke om de har endret på dette i løpet av året, men a) er tilfellet i spillet nå. Man ser også farge og symbol, som ikke endrer seg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...