Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørre om dame vil finne på noe?


Anbefalte innlegg

Det er en dame som jobber i den lokale butikken som virker veldig som min type. Jeg har lyst til å spørre om hun vil finne på noe, som for eksempel å gå en tur eller noe, men har ganske heftig sosial angst. Vil det å gi henne en lapp med nummeret mitt på mens hun jobber og et spørsmål om hun vil finne på noe virke creepy? Jeg vil formulere det så åpent som mulig, vil ikke skape noe press. 

Aner ikke noe om hun utenom hvor hun jobber, og jeg kjenner ingen som kjenner henne. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5458e...829
Fenrisúlfr skrev (45 minutter siden):

virker veldig som min type

Aner ikke noe om hun utenom hvor hun jobber

🤪

Ikke plag folk som er på jobb, du kan oppsøke de; de kan ikke forlate situasjonen. Creepy as fuck om dere ikke har pratet sammen før.

Anonymous poster hash: 5458e...829

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Quakecry said:

Ikke gjør det. Tror nok dem er vandt med slike henvendelser. La de heller være i fred! 

Det handler kun om en person. Men da lar jeg være. 

 

21 minutes ago, Guest 5458e...829 said:

🤪

Ikke plag folk som er på jobb, du kan oppsøke de; de kan ikke forlate situasjonen. Creepy as fuck om dere ikke har pratet sammen før.

Anonymous poster hash: 5458e...829

Vi har pratet sammen over kassa og vi har fått hverandre til å le, men ikke noe utover det. Tenkte ikke noe annet enn å gi en lapp med et spørsmål om hun muligens vil finne på noe idet jeg går, men da slår jeg bare ifra meg den tanken. Jeg vil ikke skape noe konflikt eller dårlige situasjoner.

Lenke til kommentar

Uff uff uff jeg har opplevd å bli sjekket opp over disk. Har også opplevd at folk har ringt til butikken for å få tak i kontaktinfo på meg. Hvis du er veldig opphengt i denne dama så ville jeg heller satser på å møte på henne et sted når hun ikke er på jobb, og heller slå til da. Å bli huket tak i på byen av noen som kjenner meg igjen fra butikken er bare hyggelig. Når det har skjedd på jobb deeimot er det bare ekstremt ubehagelig, uansett hvem som prøver seg. 

De er blide og imøtekommende fordi de er på jobb, ikke fordi de vil ligge med kundene sine. En lapp..tror jeg hadde dødd av kleinhet. 

Men lykke til uansett hva du måtte lande på ❤

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan vet du om hun er din type om du ikke aner noe om henne? 🤔

Uansett: det er generelt sett en dårlig idé å sjekke opp folk mens de er på jobb. De er hyggelige med deg fordi det er jobben deres, du aner ikke om det er noen gjensidig tiltrekning der. Så kan man sikkert finne eksempler på folk som har gjort det og det gikk bra, men det er Lotto. Hvis du skal gjøre det, så gi ho den lappen i det du går, og så la henne få bestemme i ro og mak hva ho vil gjøre med den. Ikke tving henne inn i en situasjon hun ikke kan komme unna ved å stå og spørre henne foran alle. 

Lenke til kommentar
Gjest f2baf...a8a

Risky business. Her har vi et veldig bra eksempel på hvordan det hjelper å være kjekk:

Kjekk fyr spør om date med kassadama? Søtt, romantisk, tøff

Uatraktiv fyr spør om date med kassadama: Upassende og creepy.

 

Hvis du søker på kvinneguiden er det garantert drøssevis av historier fra damer som ble sjarmert av en kjekkas som spurte om nr mens de var på jobb.

Anonymous poster hash: f2baf...a8a

Lenke til kommentar
11 hours ago, Guest f2baf...a8a said:

Kjekk fyr spør om date med kassadama? Søtt, romantisk, tøff

Uatraktiv fyr spør om date med kassadama: Upassende og creepy.

Nei, det er upassende og creepy uansett. Det funker sikkert kjempebra på film, men for meg vitner det om mangel på sosial intelligens. Gi lapp, da viser du i tillegg at du er creepy OG du eier ikke baller. Skal du først drite deg ut så se meg i det minste inn i øynene når du gjør det, ikke kom trekkende med en lapp 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet en dårlig ide. Men skal man gå for det så må man i det minste gjøre det ordentlig og ikke via en lapp. Og godta for all del et avslag dersom det er noe nøling. Ikke push.

Har selv jobbet i kaffebar før, og fra den tiden vet jeg at det fantes kvinnelige kollegaer som ikke hadde noe imot om en kunde ba dem ut på date. Og ved flere tilfeller svarte de ja. Men som nevnt ovenfor. Det kommer desverre an på hvor attraktiv man er. Desverre er det slik at en slik tilnærming fort oppfattes slik. Kjekk = modig og sjarmerende, mindre kjekk = creepy.

Et lite tips er å ikke være for eksplisitt og frempå, men å heller plukke opp om personen har et godt øye for deg. Det kan være å forsøke å holde øyekontakt litt ekstra en gang eller smile/vise interesse. Med litt sosial årvåkenhet plukker du raskt opp om det er relevant å invitere på en kaffe eller lignende. Får du ikke respons eller plukker opp signaler så er hun enten uinteressert eller så har du litt svake sosiale antenner og da er dette uansett ikke rett metode for deg. 

Har du en ærlig venn, så spør rett ut om hun er "out of your league" eller ikke om du vil unngå fullstendig mageplask. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...