Gå til innhold

[Løst] Blande kabler mellom Corsair CX-modeller?


Anbefalte innlegg

Jeg har en strømforsyning som må skiftes, men jeg har et lydkort som trenger en spesiell kontakt som ikke følger med strømforsyningen jeg har kjøpt som erstatning. Det gjelder et Asus Xonar lydkort som trenger en "floppy"-kontakt (tror det er det den heter). Kontakten sitter sist på en molex/PATA-kabel.
Hovedkortet er fra tidsperiode hvor det faktisk er noe å hente på å ha et dedikert lydkort, så jeg ønsker ikke å fjerne lydkortet med mindre jeg må.

Spoiler

4-ping-floppy-connector-c01e503cc6c447b3

Strømforsyningene er Corsair CX750M (CP-9020061-EU) (den som skal byttes ut) og Corsair CX750F (CP-9020227-EU) (den nye). Den gamle er semi-modulær, mens den nye er hel-modulær.

Jeg skulle gjerne hatt noen second opinions på hvorvidt det er trygt å blande modulære kabler mellom disse 2 modellene.

Utgangene på PSU'ene er identiske, men det er en pin på selve kabelkontakten som er forskjellig. Plasseringen av ledningene i kablene er identiske, og rent fysisk passer kablene fra begge strømforsyningene om hverandre.

Driver å bytter strømforsyningen nå, så skulle gjerne hatt noen svar snarest mulig. :)

P.s.
Jeg VET at man i utgangspunktet ikke skal blande kabler fra forskjellige modeller (og ihvertfall ikke fra forskjellige merker), men her er det snakk om samme merke og samme modellserie.

Har kikket på Corsair's egen oversikt, men ble ikke helt klok på den.
https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

 

EDIT:
Jeg bare koblet opp og prøvde. Alt fungerer.

Jeg ville forøvrig satt pris på skikkelige svar, istedet for troll spam.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (14 minutter siden):

Hvis du ønsker avklaring av problemstillinger merker du ikke tråden som løst.

Som jeg skrev i går:

Sitat

 

EDIT:
Jeg bare koblet opp og prøvde. Alt fungerer.

Endret i går, 12:16

 

Og så merket jeg tråden som løst etter det. Så tråden er ikke lenger noen relevant problemstilling.

Hvis du skriver "zb" bare for å lage en ny problemstilling kan du forklare hvordan det er relevant for denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...