Jump to content
Redaksjonen.

Konteiner-frakt i 1000 km/t? Europas første hyperloop-testbane åpnet

Recommended Posts

Ernie skrev (53 minutter siden):

Da tror jeg du bør forklare bedre hva du mener for jeg forstår fint lite av hva du forsøker å si her.

Energien for å bevege et maglev-tog kommer fra skinnene. Denne ideen bruker, som jeg allerede har nevnt, lineær-motorer med poden som rotor og skinnen som stator og energien, kommer fra poden. 

  • Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Vel, dette er i hvert fall ikke så ille konsept som å frakte mennesker i vakuum. Diameteren er også moderert til noe nærmere rørpost.

For å spørre konstruktivt: Hvorfor valgte de en rørdiameter på rundt 40 cm (øyemål) og en svingradie på 20 meter på denne testbanen? Med andre ord, hvilken hastighet og g-kraft er banen konstruert for, samt hvilken størrelse er det meningen at fullskala skal få?

Edit: I artikkelen nevnes det at dagens elbiler har et forbruk på 97-100 Wh/km per passasjer. Hvilke passasjertall ligger til grunn for den beregningen for elbil vs pod vs fly? Djevelen ligger i detaljene.

Edited by Simen1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...