Covido 112 Report post Posted August 14, 2021 Ernie skrev (53 minutter siden): Da tror jeg du bør forklare bedre hva du mener for jeg forstår fint lite av hva du forsøker å si her. Energien for å bevege et maglev-tog kommer fra skinnene. Denne ideen bruker, som jeg allerede har nevnt, lineær-motorer med poden som rotor og skinnen som stator og energien, kommer fra poden. 1 1 Quote Share this post Link to post
keramikklampe 1362 Report post Posted August 15, 2021 Også har mann jo også Large Hadron Collider, som er vakuum tube system på over 50km Quote Share this post Link to post
60watt 81 Report post Posted August 15, 2021 Dette var gode nyheter. Fremtiden er hyper. Dette er en teknologi som er både rask og billig å bygge og bruke. Genialt. Quote Share this post Link to post
Håkon B. Thoresen 31 Report post Posted August 16, 2021 (edited) Hyperloop er under fullskala utvikling i Emiratene under navnet Cargospeed av DP World/Hyperloop i kombinasjon med automatisert lagring av containere. https://www.dpworld.com/smart-trade https://www.dpworld.com/smart-trade/cargospeed Edited August 16, 2021 by Håkon B. Thoresen Quote Share this post Link to post
Simen1 51825 Report post Posted August 16, 2021 (edited) Vel, dette er i hvert fall ikke så ille konsept som å frakte mennesker i vakuum. Diameteren er også moderert til noe nærmere rørpost. For å spørre konstruktivt: Hvorfor valgte de en rørdiameter på rundt 40 cm (øyemål) og en svingradie på 20 meter på denne testbanen? Med andre ord, hvilken hastighet og g-kraft er banen konstruert for, samt hvilken størrelse er det meningen at fullskala skal få? Edit: I artikkelen nevnes det at dagens elbiler har et forbruk på 97-100 Wh/km per passasjer. Hvilke passasjertall ligger til grunn for den beregningen for elbil vs pod vs fly? Djevelen ligger i detaljene. Edited August 16, 2021 by Simen1 Quote Share this post Link to post