Gå til innhold

Overvåke eget hjemmenettverk


tepe2

Anbefalte innlegg

Heisan

Hvordan kan jeg overvåke en mobil i mitt eget hjemmenettverk?

Jeg ønsker å vite hva en bestemt bruker av mitt hjemmenettverk foretar seg/eventuelt forebygge at vedkommende bruker det til noe det ikke bør brukes til, for eksempel ulovligheter eller annet som kan skape problemer for meg eller andre. Jeg vil overvåke all trafikk til og fra mobilen.

Jeg er villig til å betale for programvare inntil en viss grense. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sier at er at du har til hensikt å foreta deg en masse ulovlige handlinger? Det er veldig strenge regler for bruk av slike virkemidler. Argumentene må være veldig gode, og de må godkjennes. At noen gjør ting du ikke liker er ikke noe lovbrudd? Du har til hensikt å avdekke lovbrudd, men du har jo selv definert disse handlingene ganske vidt? Det må jo konkretiseres ganske betraktelig. Romavlytting på dassen og slike steder er jo nesten det samme. Hvor går grensen mellom hva som er nødvendig, og hva som er litt creepy stalking? Og har du i det hele tatt snakket med vedkommende om dette? 

Det er mulig du har juridisk belegg for å overvåke ditt eget hjemmenettverk, men ikke en annen persons telefon. Jeg tror forresten ikke om du kan det heller for du kan jo komme over annen informasjon som du ikke har rett til å vite, medisinsk informasjon, økonomisk etc. Men du har kanskje rett til å logge pålogginger? Det er alt. Strafferammen for slike ulovlige handlinger er faktisk betydelig. 

Endret av mwy
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takker for deres bekymring. Lovligheten blir mellom meg og aktuelle myndigheter. Kanskje jeg har til hensikt å opplyse vedkommende på forhånd. Hva vet vel dere?

"Generelt så gir man ikke råd om ulovlig overvåking til fremmede i åpne forum. De kunne jo bruke dette til ulike former for utpresning, som igjen rammes av straffelovens paragraf 331." 

mvy, vet du om jeg har til hensikt å bryte loven? Blir det annerledes om NULL kjenner meg? Og ja, jeg kunne finne på å bruke dette til utpressing. Om jeg var jeger, ville det da vært uetisk å tipse meg om ei god jaktrifle i et åpent forum? Jeg kunne jo finne på å bruke denne til å skyte folk på åpen gate, noe som definitivt rammes av lovverket. Kan jo være skummelt å tipse om biler også. De kan jo brukes ulovlig på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • aklla låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...