Gå til innhold

Hvordan få et godt helsevesen?


Anbefalte innlegg

KongRudi skrev (43 minutter siden):

5 mil luftlinje med helikopter, eller ca. 40-50 minutter med bil fra ferja til Haukeland på Bergens-siden, alt optill en time med bil på øya jeg bor på og ca 40 minutter med ferje-turen, dersom alternativet er vanlig ambulanse, og du slipper ferje-venting + retur.

Luftambulansen er stort sett beregnet på å sørge for å få kritisk hjelp raskes muligt til pasienten, og evt. frakte pasienten til sykehus - ikke nødvendigvis noe som skal brukes med fødsler o.l. - kroppen til gravide gir beskjed i god tid før behandlingen trengs, da gravide får ofte rier før barnet kommer. Men kan godt hende hvis folkene på 113 mener de gravide trenger øyeblikkelig hjelp så sender dem helikopter.

Luftambulansen er uansett en privat ambulanse-tjeneste - altså en stiftelse finansiert av vanlige giverglade folk (lignende Røde Kors - bare at her kan  du se hva penga går til med de gule helikopterene som flyr rundtomkring), og med å holde diverse første-hjelps kurs for bedrifter, o.l. Altså - veldig lite av skattepenga dine går med til å finansiere tjenesten. Og du hadde ikke fått mange lokal-sykehus for penga, men du hadde fått en dårligere ambulanse-tjeneste dersom den ble avviklet.

Istedenfor å sabotere en glimrende tjeneste som luftambulansen, så kunne vi kanskje heller prøvd å ha en lignende privat-stiftelse tjeneste med f.eks. jord-mødre, som hadde som målsettning å ha minst en jordmor i hver kommune, hvis dette er ett problem som ikke kan fixes av staten. 😕

 

 

Hva tror du de som bor i Ørsta og Alta mener om det du sier?

 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/tusenvis-i-tog-for-nytt-sykehus-i-alta-1.13659235

Hva med Nærpoliti reformen? 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
44 minutes ago, Gouldfan said:

Hva tror du de som bor i Ørsta og Alta mener om det du sier?

 

Jeg vet ikke. Du skriver at 'istedenfor' luftambulanse, så kan vi ha mange små lokale sykehus.

Men jeg gir penger til en ambulanse-tjeneste, som jeg føler jeg har hatt god nytte av, ikke et lokal-sykehus i Alta.

Og selv om det er en god ide, så er det ikke noe jeg vil bruke så masse av mine penger på, som jeg gjør med luftambulansen. 😕

Det betyr ikke at Alta og Ørstra ikke kan ha sykehus, men jeg vil ikke at det skal være på bekostning av luftambulansen.

Edit: Jeg mener ikke at luftambulansen er ett alternativ til sykehus, om du skjønner.. 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lemongrass skrev (På 15.8.2021 den 20.15):

Her er et eksempel på et svar en pasient fikk fra en lege. Denne legen vet godt at pasienten har sterke smerter og problemet ikke er løst.

Kan selvsagt være enig i at pasienten lider og bør bli møtt med at vi kan helbrede deg. Dessverre er det ikke alle slitasjeskader som kan behandles? Er det ikke å skifte ut leddene eller gi smertestillende som er realistiske alternativer? Hofteoperasjon er et nokså vanlig inngrep der pasientens nedslitte hofteledd sages av og erstattes med et hofteledd av stål. Ser du for deg at det samme er mulig med nakkeslitasje?

Legen er legen, men legen er ikke Jesus?

Det er viktig for distriktene med lokale sykehus, og/eller legevakter. 

Fant faktisk noe om utskifting av plater i nakken. 

https://kirurgen.no/fagstoff/nevrokirurgi/kirurgisk-behandling-av-nakkedegenerasjon-med-radikulopati-ogeller-myelopati-farlig-kirurgi-med-darlig-resultat-eller-trygg-kirurgi-med-godt-resultat/?cn-reloaded=1

https://www.hopkinsmedicine.org/health/treatment-tests-and-therapies/cervical-disk-replacement-surgery

 

Endret av Budeia
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (17 timer siden):

Istedenfor luftambulanse på mange mere mil og ferjer med fødende kvinner, så burde vi ha lokale små sykehus som gjør akutte behandling som føding og hjerte.

De store sykehusene kan ta seg av ting som kan vente og ikke er akutt. 

KongRudi skrev (13 timer siden):

Og selv om det er en god ide, så er det ikke noe jeg vil bruke så masse av mine penger på, som jeg gjør med luftambulansen. 😕

Det betyr ikke at Alta og Ørstra ikke kan ha sykehus, men jeg vil ikke at det skal være på bekostning av luftambulansen.

Edit: Jeg mener ikke at luftambulansen er ett alternativ til sykehus, om du skjønner.. 

Det som har blitt problematisert med lokalsjukehus er at det på mange lokalsjukehus er vanskeleg å få på plass nok personale til at ein kan ha ein forsvarleg turnus med døgnkontinuerleg operasjonsberedskap. Og klarer ein å få på plass nok personale så kan det være eit problem at det blir for lite mengdetrening i form av pasientar at det blir stilt spørsmål ved den faglege kvalifikasjonen.

Det er dermed eit paradoks at sjølv om det høyres fornuftig ut å ha mange lokalsjukehus som kan ta seg av det som er akutt, og nokre få store sjukehus som kan ta seg av planlagde operasjonar, så er det ofte slik at lokalsjukehus er betre rusta til å ta seg av planlagde operasjonar på dagtid, og dårlegare rusta til å ta imot ein akuttpasient kl 04 om natta.

For helseforetaka har det blitt slik at (og her sett eg det på spissen) at det er betre at pasienten døyr i ambulansen på veg til eit godt kvalifisert sjukehus enn at pasienten blir forsøkt redda på eit lokalsjukehus og kanskje døyr av noko som ein meir erfaren kirurg eller eit betre utstyrt sjukehus kanskje kunne unngått. I sistnemde eksempel kan helseforetaket bli holdt ansvarleg for at helsetilbodet ikkje holdt høgt nok fagleg nivå.
Ei anna utfordring med lokalsjukehus er at dersom det viser seg at pasienten har meir komplekse behov enn fyrst antatt så har ikkje lokalsjukehuset den spesialiseringa som trengs. Dette har blant anna blitt brukt som argumentasjon for å legge ned lokale fødetilbod. Sjølv om det for dei fleste pasientane er ei sikkerheit å ha sjukehus med jordmor i nærheita, så har det vært nokre eksempel der det har oppstått komplikasjonar som lokalsjukehuset ikkje hadde muligheit til å handtere. Eit større sjukehus med større fagmiljø, meir utstyr og meir erfaring ville i slike tilfeller hatt betre odds for å berge pasientane.

Den andre sida av saka er også kva som er godt nok i dei ulike situasjonane. For pasienten som må ha helsehjelp umiddelbart så er det liten trøst i at det er ein kjempekvalifisert lege på eit stort sjukehus ein time unna om pasienten ikkje har ein time igjen å leve utan hjelp.

Ambulansehelikopter vil i slike tilfeller være ein god ressurs ettersom ein forholdsvis raskt kan flytte pasient til det nærmaste sjukehuset som kan gi god nok helsehjelp, enten det er lokalsjukehuset som må stoppe ei blødning eller regionsjukehuset som kan gi meir spesialisert behandling.
Den store svakheita til ambulansehelikoter er at det er ein beredskap som er sårbar, både fordi været må være godt nok til at det er forsvarleg å flyge men også fordi at når helikopteret fyrst er opptatt med andre oppdrag så er det relativt låst til det aktuelle oppdraget og vil bruke lang tid på å kunne omprioriterast til eit anna oppdrag.
 

Eg trur at det kunne våre fornuftig å legge inn eit nivå til slik at mellom legevakta og lokalsjukehuset så kunne ein ha ei stort traume-legevakt som var utstyrt og bemanna som eit sjukehus som då kunne ta seg av livreddande og stabiliserande helsehjelp, men utan å måtte bygge opp ein kompetanse til å drive planlagde operasjonar. Kanskje ein del av lokalsjukehusa kunne blitt gjort om til slike traume-legevakter? Ei slik traume-legevakt bør også ha sengeplassar til alle pasientane som treng observasjon.
Ei slik traume-legevakt burde også ha operasjonsfasilitetar og helikopterlandingsplass slik at også det å flyge kirurgen ut til pasienten kan være eit alternativ når pasienten er for ustabil til å transporterast.

Lenke til kommentar

S

The Avatar skrev (10 minutter siden):

Det som har blitt problematisert med lokalsjukehus er at det på mange lokalsjukehus er vanskeleg å få på plass nok personale til at ein kan ha ein forsvarleg turnus med døgnkontinuerleg operasjonsberedskap. Og klarer ein å få på plass nok personale så kan det være eit problem at det blir for lite mengdetrening i form av pasientar at det blir stilt spørsmål ved den faglege kvalifikasjonen.

Det er dermed eit paradoks at sjølv om det høyres fornuftig ut å ha mange lokalsjukehus som kan ta seg av det som er akutt, og nokre få store sjukehus som kan ta seg av planlagde operasjonar, så er det ofte slik at lokalsjukehus er betre rusta til å ta seg av planlagde operasjonar på dagtid, og dårlegare rusta til å ta imot ein akuttpasient kl 04 om natta.

For helseforetaka har det blitt slik at (og her sett eg det på spissen) at det er betre at pasienten døyr i ambulansen på veg til eit godt kvalifisert sjukehus enn at pasienten blir forsøkt redda på eit lokalsjukehus og kanskje døyr av noko som ein meir erfaren kirurg eller eit betre utstyrt sjukehus kanskje kunne unngått. I sistnemde eksempel kan helseforetaket bli holdt ansvarleg for at helsetilbodet ikkje holdt høgt nok fagleg nivå.
Ei anna utfordring med lokalsjukehus er at dersom det viser seg at pasienten har meir komplekse behov enn fyrst antatt så har ikkje lokalsjukehuset den spesialiseringa som trengs. Dette har blant anna blitt brukt som argumentasjon for å legge ned lokale fødetilbod. Sjølv om det for dei fleste pasientane er ei sikkerheit å ha sjukehus med jordmor i nærheita, så har det vært nokre eksempel der det har oppstått komplikasjonar som lokalsjukehuset ikkje hadde muligheit til å handtere. Eit større sjukehus med større fagmiljø, meir utstyr og meir erfaring ville i slike tilfeller hatt betre odds for å berge pasientane.

Den andre sida av saka er også kva som er godt nok i dei ulike situasjonane. For pasienten som må ha helsehjelp umiddelbart så er det liten trøst i at det er ein kjempekvalifisert lege på eit stort sjukehus ein time unna om pasienten ikkje har ein time igjen å leve utan hjelp.

Ambulansehelikopter vil i slike tilfeller være ein god ressurs ettersom ein forholdsvis raskt kan flytte pasient til det nærmaste sjukehuset som kan gi god nok helsehjelp, enten det er lokalsjukehuset som må stoppe ei blødning eller regionsjukehuset som kan gi meir spesialisert behandling.
Den store svakheita til ambulansehelikoter er at det er ein beredskap som er sårbar, både fordi været må være godt nok til at det er forsvarleg å flyge men også fordi at når helikopteret fyrst er opptatt med andre oppdrag så er det relativt låst til det aktuelle oppdraget og vil bruke lang tid på å kunne omprioriterast til eit anna oppdrag.
 

Eg trur at det kunne våre fornuftig å legge inn eit nivå til slik at mellom legevakta og lokalsjukehuset så kunne ein ha ei stort traume-legevakt som var utstyrt og bemanna som eit sjukehus som då kunne ta seg av livreddande og stabiliserande helsehjelp, men utan å måtte bygge opp ein kompetanse til å drive planlagde operasjonar. Kanskje ein del av lokalsjukehusa kunne blitt gjort om til slike traume-legevakter? Ei slik traume-legevakt bør også ha sengeplassar til alle pasientane som treng observasjon.
Ei slik traume-legevakt burde også ha operasjonsfasilitetar og helikopterlandingsplass slik at også det å flyge kirurgen ut til pasienten kan være eit alternativ når pasienten er for ustabil til å transporterast.

Slik er det jo nå også, folk på små akutt og vi legevakten sendes videre til sykehus.

Jeg snakker om om steder der det vi er så er langt til legevakten og akutt at man dør før man Kommer fram. Været og mannskap nok med hviletid til luftambulanse er man også avhengig av.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...