Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøp av nybygg Oslo


Anbefalte innlegg

Jeg og samboer vurderer å kjøpe nybygg på Ulven fra OBOS, men er usikker på om dette er galskap eller ikke. Aktuelle leilighet er 10018 her: https://nye.obos.no/ny-bolig/boligprosjekter/oslo/bjerke/ulven-t#boligvelger

Noen som har en formening om hvor mye støy man kan forvente fra den enormt trafikkerte veien, i og med at leiligheten ligger i 10. etasje? Vi er fullt klar over at vi kan få mer for pengene utenfor byen, men er interessert i noe nytt og gjerne i høyden. Vi får ikke så mye lån, men har nok egenkapital til at vi kan betale ned hele fellesgjelda på dagen. Bør man prioritere å beholde litt fellesgjeld, med tanke på salg en gang i framtiden? Alle innspill er velkomne! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt vanskelig å simulere/se for seg støy såpass høyt opp. Det jeg ville gjort om dere er seriøst interesserte, så er det å reise bort dit byggene blir reist, deretter rett og slett "spane" trafikken litt. Få erfaring på støy, trafikken som går igjennom, og lignende. Da bør dere i hvert fall bli litt mer opplyste og kanskje trekke noen konklusjoner. For det er som irriterende og kanskje en dealbreaker for noen, er kanskje "helt OK" for andre.

 

Kanskje også sjekke reguleringen for andre bygg som vil bli reist i nærheten?

Hva er f.eks dette bygget farget i hvitt? Hvis dette er noe som skal bli reist etter dere har flyttet inn, vil det bety betydelig med byggestøy.

bilde.thumb.png.5638d69b54772da76984fd49eb102760.png

Lenke til kommentar
Vertical^ skrev (3 minutter siden):

Er litt vanskelig å simulere/se for seg støy såpass høyt opp. Det jeg ville gjort om dere er seriøst interesserte, så er det å reise bort dit byggene blir reist, deretter rett og slett "spane" trafikken litt. Få erfaring på støy, trafikken som går igjennom, og lignende. Da bør dere i hvert fall bli litt mer opplyste og kanskje trekke noen konklusjoner. For det er som irriterende og kanskje en dealbreaker for noen, er kanskje "helt OK" for andre.

 

Kanskje også sjekke reguleringen for andre bygg som vil bli reist i nærheten?

Hva er f.eks dette bygget farget i hvitt? Hvis dette er noe som skal bli reist etter dere har flyttet inn, vil det bety betydelig med byggestøy.

bilde.thumb.png.5638d69b54772da76984fd49eb102760.png

Vi har vært der flere ganger og det støyer selvfølgelig en god del rett ved veien, men relativt skjermet på framsiden av bygget. Det vi er redd for er at det oppe i høyden ikke lenger er andre bygg som kan skjerme for trafikkstøyen. Har prøvd å spørre OBOS, men de kunne ikke gi noe svar på hva man kan forvente. Ikke får man komme opp i bygget før det er helt ferdig heller.

De andre byggeprosjektene i området kommer nok til å generere bråk og støv i noen år framover, så vi er sånn sett forberedt på å bo på en byggeplass en stund. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det er flere byggetrinn ville jeg ha ventet med å kjøpe til det siste, da ser du hvordan det blir også slipper du kanskje så mye bygningsarbeider i din nærhet fremover. Så nyter du også godt av evt. erfaringer som entrepenøren gjør seg under de første bygningene.

Evt. kan du jo kjøpe og selge igjen om det ikke virker tilfredsstillende. Har hørt om folk som har kjøpt før det har vært ferdigbygget og solgt igjen uten å ha bodd der selv og tjent penger på det.

Ville også tenkt litt på støv og forurensning fra trafikken i det området, men nå har jeg ikke vært der i det siste så vet ikke hvordan det er blitt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...