Gå til innhold

Subtitles i Premiere Pro


Anbefalte innlegg

Har noen videofiler i mp4 format. Når jeg åpner de i VLC media player, kan jeg velge om jeg vil vise de med eller uten subtitles, så det er jo tydelig at subtitles ligger lagret i filen. Men når jeg importerer dem i Adobe Premiere, vises de bare uten subtitles. Jeg skulle gjerne ha laget en versjon hvor subtitlene er brent fast i videoen og vises bestandig. Dette fordi de skal vises på en TV hvor man ikke kan velge subtitles av/på. 

Jeg har forsøkt å google dette, men det er vanskelig få finne akkurat denne problemstillingen. Noen som har gode råd? Jeg bruker for øvrig Creative cloud på Windows PC om det skulle ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å streame output fra VLC til en fil. Dette gjøres i VLC. Pass på at du har en ny versjon av VLC og gå i Media -> Stream ( Ctrl + S )

Her er en guide til hvordan en gjør det med .srt undertekster. Siden dette allerede ligger i kan det være greit å bare teste å streame direkte for å se om de integrerte tekstene kommer med.

https://gotranscript.com/blog/how-to-hardcode-subtitles-with-vlc-media-player

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Nederst er det en stream-knapp med opsjoner. Testet det ?

Alternativt kan du ekstrahere .srt fra filen din og så legge den inn der før du fortsetter. Aner ikke hvilken filtype du har så har ikke noe direkte tips der.

Det er bare å prøve seg fram. Du vil neppe ødelegge noe. Er du usikker så bare ta backup av orginal-filen din først.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...