Gå til innhold

Hvor får man kjøpt luft-til-vann-varmeveksler for DIY-prosjekt?


Anbefalte innlegg

Hei,

Prøver å få tak i en luft-til-vann-varmeveksler (lik bildet og linken under) til en DIY prosjekt. Altså, bare fin fan- / radiatorgreien. Helst med 1" rørtilkoblinger. Noen som vet om noe sånt selges i Norge, eller må man til et metallverksted eller lignende og få det laget? Skal montere en 350mm vifte på, så det blir basically en tørrkjøler bare mye billigere og mer kompakt.

https://chillxchillers.com/air-to-water-heat-exchangers/zephaire-air-to-water-heat-exchangers-slab-only?sku=ZAS100NZA

Capture.JPG

Endret av ChangeTheWorld
Bilde
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Spennende prosjekt.

Jeg er litt usikker på hvor du kan få noe slikt kjøpt "løst", men kanskje Radiatorservice Oslo kan hjelpe deg? De kan sikkert lage en slik på din spesifikasjon. 

Evt, om du vil ta den helt ut på DIY-skalaen, så kan du jo kjøpe kopperrør og lage en kjøleslynge som spiral, eller med 180° bøyninger i størrelsen du trenger. Eller med en gammel radiator fra en bil, vil du jo i praksis kunne gjøre akkurat det samme. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
40 minutes ago, steinrawr said:

Jeg er litt usikker på hvor du kan få noe slikt kjøpt "løst", men kanskje Radiatorservice Oslo kan hjelpe deg? De kan sikkert lage en slik på din spesifikasjon.

Har hørt med TTC. De skulle ha over 6000 kr for å lage en liten varmeveksler. Nå er sikkert ikke TTC noe særlig billig, men kan ikke se for meg at det er billigere noe sted å få laget slikt i Norge. Jeg kommer nok til å bare importere en fra USA. Selv med frakt og moms er det billigere (under 2000 kr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...