Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaring fra Hedalm Anebyhus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med de, men det jeg har lært fra et par andre prosjekter er at det viktigste er at den som skal sette opp huset for deg er ryddig og til å stole på.

Disse husleverandørene bruker jo vanligvis mange "entrepenører" til å sette opp huset for seg, og jeg ville brukt tid på å snakke med kunder som har fått levert fra den som skal sette opp huset og høre hvordan de var å samarbeide med, behandling av reklamasjoner osv.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Vi bygget med Hellvik Hus, og fikk omtrent det jeg tror du kan regne med å få. Et ferdig hus, som er helt middels bygget. Ikke spesielt dårlig, ikke spesielt bra. I dag angrer jeg på å ha bygget med ferdighusprodusent. Mye av det jeg er misfornøyd med, er unødige problemer som dyktige fagarbeidere hadde klart å løse. 

Hvis du har mulighet, ville jeg brukt en lokal byggmester du stoler på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei Holle!

Vi bygge akkurat når med HA. Vi er ikke fornøyd.

Planleggingen gikk greit. Men når etter de begynte å sette huset opp går alt veldig trege. Snekkeren de har lånt holde på på to byggeplasser samtidig.

Huset hadde stått uten tak i over 8 uker. Etter taket har kommet har de satt opp tørkemaskin som skal tørke alt treverket før veggene tettes. Men pga fuktighet har det dannet seg mugg og sopp ellerede i noen deler i treverket.

Spennende hvordan det kommer til og går videre.

Etter de søkte om byggetillatelse spurte vi om når vi kan flytte inn, der sa salgskonsulent at det blir ca. før jul og når sa byggelederen at det blir ikke før februar.

Altså jeg anbefaler ikke å bygge med HA.

Lenke til kommentar

Hei flegelchen.

Takk for svar, trist å høre at dere har problemer med dem. Vi har besluttet å ikke bygge med Hedalm anebyhus.  
Nå har pris på index/material stege så mye, at vi må nesten sette bygging på vent. 
vi hadde tenkt å bygge nordbohus model sans, men det har stege over 600 000kr på berre noen måneder.   Skremmende pris hopp.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (7 minutter siden):

Jeg vurderte også litt forskjellige nybygg nylig. Men alle priser har steget med 300 000 eller mer, pga materialpriser. Så ble at jeg kjøpte brukt i stedet. Er dog redd at bruktpriser kommer til å stige de også som følge av høyere nybygg priser.

'Ekspertene' mener jo prisene på materialer vill stupe allerede i 22. Så dette er nok en veldig kortvarig greie.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

'Ekspertene' mener jo prisene på materialer vill stupe allerede i 22. Så dette er nok en veldig kortvarig greie.

De prisøkningene som har vært er helt hinsides. Til det punktet at salg stopper helt opp snart. Men når en slik situasjon kommer så vil jo alle gjøre det de kan for å hausse opp prisene og øke sine marginer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vil bare legge til en erfaring til med Hedalm Anebyhus her som jeg håper de rette øyne får se. Vi fikk bygget et rekkehus, og hele prosessen har vært et mareritt av manglende kommunikasjon, miskommunikasjon, ansvarsfraskrivelse, feil og mangler, forsømte tidsfrister og en generelt manglende vilje til å levere. Huset ble bra til slutt, men for et styr. Når jeg leser andre anmeldelser virker det som de har holdt på slik i mange år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
wegurd skrev (På 15.12.2021 den 19.43):

Jeg vil bare legge til en erfaring til med Hedalm Anebyhus her som jeg håper de rette øyne får se. Vi fikk bygget et rekkehus, og hele prosessen har vært et mareritt av manglende kommunikasjon, miskommunikasjon, ansvarsfraskrivelse, feil og mangler, forsømte tidsfrister og en generelt manglende vilje til å levere. Huset ble bra til slutt, men for et styr. Når jeg leser andre anmeldelser virker det som de har holdt på slik i mange år.

Hei wegurd!
 

Er dere fornoyd med huset når? Er det mye dere må reklamere? Eller noen andre feil?
Vi får huset vårt sannsynligvis de neste dagene. 

 

Hilsen Katrin

 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...